Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-10-21 11:29 | |
![]() | 0xx0 2009-10-20 18:15 tack hammarby och djurgården hoppas flytet håller i sig ................ Åh, vilken vacker avatar! <3 | |
| EivorM - Ej medlem längre | 2009-10-21 12:26 | |
![]() | Zmrzlina: vad ledsen jag blir om du inte tar mig på allvar. Men jag blir glad när din skitklubb åker ur. | |
| Palini | 2009-10-21 13:17 | |
![]() | EivorM... Har Hammarby som klubb nån gång slagit ner nån? Har Hammarby som klubb nån gång avfyrat raketer? Har Hammarby som klubb nån gång kastat in saker på plan? Har Hammarby som klubb nån gång fått matcher avbrutna? Har Hammarby som klubb nån gång bråkat med polisen? Sluta sätt likhetstecken mellan en klubb och dess fans, tack. Är du verkligen så sorgligt fördomsfull? Om en helsingborgsupporter våldtar små barn och kallar färgade för negrer. Är då Helsingborg en rasistklubb för pedofiler? Hur tänker du egentligen? Vad tycker du att stockholmsklubbarna ska göra åt problemet? Vad hade du själv gjort? | |
| EivorM - Ej medlem längre | 2009-10-21 15:01 | |
![]() | Palini: Jag håller helt med dig om att Hammarby är i princip oskyldiga och att det är några idioter till supportrar som förstör även för föreningen. Men många bajare säger också att supportrarna är föreningen så dom håller inte med dig. Eftersom du inte heller verkar ha några lösningar så förstår du kanske att jag njuter av att kunna gå på fotboll utan att få en sten i huvudet. Helsingborgsliknelsen är helt meningslös och rentav korkad. Det är trots allt inom fotbollen och mot andra supportrar som huliganerna verkar. | |
| Miss_jk | 2009-10-21 18:28 | |
![]() | Eivor, du verkar lika "efter" som aftonbladet, expressen och icke fotbollsinresserade som likförb ska ge sig in i diskussionen. Man KAN gå på fotboll utan att riskera livet. Jag har lyckats i hela mitt liv utan en skråma. Ser man att det är bråk eller att det börjar hetta till så står man väl inte kvar/går rakt igenom?? Precis samma som på stan. Inte fan knatar du rätt igenom ett gängslagsmål mellan skinnskallar? Det är ytterst få gånger oskyldiga drabbas av våldet i samband med fotboll, däremot händer det betydligt oftare på krogen, mellan olika politiska organisationer o.s.v., men det nämns knappt. Såhär med facit i hand, kanske man ska välja en annan plats än klacken om man nu är rädd för bengaler och dylikt eller om man har småbarn som kanske inte bör höra en del utvalda ord som skriks. Och det KAN bli oroligheter, där precis som på krogen o.s.v, men i 99 fall av 100 (om inte mer) så är det inte farligt för dig om du håller låg profil och drar dig undan. Skärp till dig nu och fatta att det inte är livsfarligt att gå på fotboll så länge man själv har lite sunt förnuft. | |
| EivorM - Ej medlem längre | 2009-10-21 18:41 | |
![]() | miss_jk: Och ännu mindre farligt blir det när ni åker hur. Eller hur? | |
| Palini | 2009-10-21 18:44 | |
![]() | Jovisst är det självklart så att det finns en stark och nära koppling mellan en klubb och dess supportrar, men fortfarande. Är det rimligt att en klubb ska ta ansvar för varje enskild supporters handlingar? Ta det där med stenkastningen t.ex. Ska Hammarby installera ett robotförsvar på Söderstadion som skjuter ner alla flygande föremål innan de kan göra nån skada? För det blir till slut ändå det det handlar om, även om det i många storstadsklubbar är bra många fler "än några enstaka individer" som förstör, men jag förstår fortfarande inte vad de stackars klubbarna ska göra. Det är ju knappast så att de kan utrota idiotin från jordens yta eller tvinga folk att svälja ett piller som stänger av alla känslor. Ja, helsingborgsliknelsen är helt meningslös och korkad, precis som dina fördomar och generaliseringar om Hammarby, Hammarbys fans och stockholmare i allmänhet. | |
| EivorM - Ej medlem längre | 2009-10-21 18:49 | |
![]() | Palini: Jag hade förstått dina argument om jag på nåt sätt viljat straffa bajen och dif för dess huliganer. Men det har jag inte skrivit nånstans. Jag skriver bara att det kommer bli lugnare och skönare när dessa klubbar åker ur. | |
| graniten | 2009-10-21 18:54 | |
![]() | Ja du har rätt EivorM, allsvenskan kommer att bli lugnare och betydligt tråkigare. Ett sömn piller, grattis! | |
| Miss_jk | 2009-10-21 18:59 | |
![]() | Fram för popcornkulturen! Döda fotbollen! | |
| Palini | 2009-10-21 19:00 | |
![]() | "jag blir glad när din skitklubb åker ur" För mig låter det som att det är klubben du vill klämma åt, även om du säkert så här i efterhand och underförstått menar "Jag blir glad när din skitklubb åker ur, för då blir det lugnare och skönare." Men det var inte det du skrev... Men visst, det blir "lugnare och skönare" om vi åker ur, det har du förmodligen helt rätt i. | |
| EivorM - Ej medlem längre | 2009-10-21 19:07 | |
![]() | Palini: Nä, det var klumpigt uttryckt just där. Miss_jk: Javisst, det finns inget mellanting melan huliganer och popcorn-kultur. | |
| EivorM - Ej medlem längre | 2009-10-21 19:12 | |
![]() | Palini: Sen är väl iofs Hammarby själva definitionen av en skitklubb både nu och historiskt. Nu är klubben extremt misskött och supportrarna står för flest skandaler på läktaren. Sen har klubben funnits i de högsta serierna hur länge som helst och bara vunnit nåt en endaste gång (om jag inte minns fel?). Förutom de goda delarna av bajens supporterkultur finns det väl inte mycket att sakna om ni åker ur? En skitklubb med passionerade fans är till syvende och sist ändå en skitklubb. | |
| Palini | 2009-10-21 19:21 | |
![]() | EivorM... Tja, jo, det beror väl på lite vilka värderingar man har. Om pengar och SM-guld är allt som räknas så är Hammarby väldigt mycket "skit", men vi bajare tycks värdesätta även andra saker. | |
| Miss_jk | 2009-10-21 19:31 | |
![]() | Mellanting? Fattar inte riktigt vad du menar där, men vad kallas supportrar som mig då? Inte huligan men helt emot popcorn? | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-10-21 19:39 | |
![]() | Kan inte dom där bönderna starta en egen liga där man kan parkera bilen vid sidlinjen och släppa in lte kor på plan också, dubbelt så kul med bingo och lite klämmiga ramsor. | |
| Zmrzlina | 2009-10-21 19:45 | |
![]() | eivorm: Och oj vad ledsen jag blir av dina försök att forumtrolla och provocera. Skaffa en buttplug istället, så vi slipper se allt som råkar falla ut ur dig. Pingis: Ja, så kan man ha plogningstävlingar på planen i halvtid också. Så får han som är publik något att göra då. Och så blir förbundet glada! | |
| Miss_jk | 2009-10-21 19:48 | |
![]() | Håller med. Slippa tjafset om "de livsfarliga huliganerna från huvudstan". Sittplats, bingo, hattar, gratis popcorn, hopp och lek. Det vore något för våra kära småstadsbönder. | |
| Tobbelille | 2009-10-21 19:55 | |
![]() | ja men bingo o popcorn kanske dom har när ni ska iväg o möta Ängelholm, Falkenberg mm. kan nog bli spännande | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-10-21 19:58 | |
![]() | Jag hoppas att Brage går upp i superettan, då kan jag ha läktartumult hemma i soffan. (Frugan är från Borlänge) | |