Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 906 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-24 15:43 | |
![]() | Dyslekso.: Söderut är en bra start, om du vill ha värme. Sen är frågan om du vill ha en ny kulturell utmaning, eller en vardag som påminner om den nuvarande, i så stor utsträckning som möjligt. | |
| Rooty | 2009-03-24 15:43 | |
![]() | Nattravn: Ehm, nej? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-24 15:44 | |
![]() | Rooty: För att...? | |
| Dyslekso | 2009-03-24 15:45 | |
![]() | Nattravn: tänkvärt. Ska fundera lite. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-24 15:47 | |
![]() | Dyslekso: Återkom gärna när du kommat fram till något. Det kan bli spännande. Jag vill gärna slå ett slag för Kapstaden. | |
| Dyslekso | 2009-03-24 15:49 | |
![]() | Nattravn: För att...? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-24 15:55 | |
![]() | Dyslekso: Först tänkte jag mig Europa, då det bör vara lättast att anpassa sig till/i, men sen insåg jag att inte ens Italien nere vid södra gränsen undkommer vinterns kalla hand. Då kom jag tänka på andra sidan vattnet där, och hamnade i Afrika. Då tänkte jag att Kapstaden är en mångkulturell plats, med mycket engelska, så det borde vara lättare att komma in i det hela där, än i många andra städer/byar, osv. Uhm, ja, det var väl inte mer än så. Notera även att alla mina beslutsavgörande fakta inte är checkade mot ordentliga källor. Man skulle rentav kunna påstå att jag gjorde en liten luring och slängde ur mig något baserat på en liten bild jag har i huvudet av vad Kapstaden är. | |
| Dyslekso | 2009-03-24 15:55 | |
![]() | Jag gissar: för att man slipper snöstormar i slutet av mars där? | |
| Dyslekso | 2009-03-24 15:58 | |
![]() | Aha, ok. Tack för tipset. Hade annars tänkt mig Argentina av någon anledning. Kulturellt sett blir det förstås en skillnad, men inte större än vad man kan hantera tror jag. Bor man i en storstad som BA är det nog också som att bo i vilken större stad som helst. Fast med bättre väder då. | |
| Dyslekso | 2009-03-24 15:59 | |
![]() | Och med snyggare tjejer och mindre genusprat. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-24 15:59 | |
![]() | Jag skulle vilja bo på någon kanarieö. Trivs mycket bra där och kroppen trivs med klimatet och ljuset. Blir sällan för varmt och sällan för kallt. Inte trångbott, finns massor av lugna eller rent öde platser + Las Palmas pulserande stadsliv. God hygien, all tänkbar service och vinet är billigare än mjölken. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-24 15:59 | |
![]() | Argentina är nog ett bra val. Jag tycker det är ett spännande land. Mycket hellre det, än t ex Brasilien. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-24 16:01 | |
![]() | mommesfrites: Uh. Det låter klart som en plats jag skulle kunna trivas på med, om det du säger överensstämmer med verkligheten. | |
| Rooty | 2009-03-24 16:02 | |
![]() | Nattravn: Ja, nu vet jag ju inte om du bara vill provocera. Men det förstår du nog helt på egen hand. Alla fördelarna med att bo i Sverige (vänner, familj, min utbildning osv) överväger den lilla nackdelen som består i att det är kallt och mörkt en mycket stor del av året. Och jag förbehåller mig rätten att gnälla lite över det. Dessutom var inte mitt inlägg till Dyslekso helt gravallvarligt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-24 16:02 | |
![]() | Jag tog min midjekorta skinnjacka idag eftersom det såg ut som vår ute, men nordanvinden förfrös mig till en staty som tappade näsan efter bara ett par meter. Jag flyttar med dig, Dyslekso. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-24 16:03 | |
![]() | Ja, det stämmer för Gran Canaria, Lanzarote och Tenneriffe iaf. Dessutom finns det inga farliga djur där, typ hyenor, ormar eller giftspindlar. | |
| pion ekrot | 2009-03-24 16:04 | |
![]() | Trevligt - Jag hoppas ni får det fint. :) Gjorde samma misstag som SP idag, men retar mig mer på att jag inte hinner plugga så mycket som jag skulle vilja. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-24 16:05 | |
![]() | Rooty: Jag var inte ute efter att provocera. Jag förstod inte på egen hand, men nu när du berättat vet jag. Tack så mycket. | |
| Rooty | 2009-03-24 16:06 | |
![]() | Nattravn: Varsågod. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-24 16:06 | |
![]() | Bråkar pojkarna också? Har alla vaknat på fel sida? | |