Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 869

Forumkategorier

Användare Inlägg  
JennyBörlin2008-07-14 20:58
Antal inlägg: 33

Kanske så här tänker jag då till en början....

Själen ~ K(K1,K2, E) där parametrarna beror mycket av varann.

K1 = Känslor(rädsla, tillit, glädje, sorg, ...)
K2 = Karaktär(disciplin, vilja, flexibilitet, ...)
vad nu karaktär ska definieras som..
E = Erfarenheter

Inte ett särskilt linjärt system :-P

cajsi2008-07-14 21:22
Antal inlägg: 20

Haha! vill bara säga att Sylvia Plath är den roligaste och mest klockrena kommentarfällaren! sitter och skrattar när jag läser vad hon skrivit! Speciellt om Jörgen och hans ögonbryn! Du äger Sylvia!

soapan - Ej medlem längre2008-07-14 21:30
Antal inlägg: 510

personligen så tror jag att vi är lika på och av som en TV. Vi bara dör. Helt enkelt. Det gäller att värdesätta nu. det är det ända vi vet.

Peddape2008-07-14 21:33
Antal inlägg: 647

Väldigt många kristna är hycklare. Det är synd, för jag tror rakt inte att Kristendomen är hyckleri.

Jag tror att det finns andar. Men jag tycker det är läskigt att en del utav er tycks nöja er med det. En bön från ett uppriktigt barn skulle troligtvis räcka för att bräcka den här medium-mannen ni pratar om...

trashone - Ej medlem längre2008-07-14 21:36
Antal inlägg: 18678

Troligen inte.

Peddape2008-07-14 21:40

Troligen inte vadå?

Peddape2008-07-14 21:41

Ah, om han inte kör med dvärgar i gardinerna vill säga.

JennyBörlin2008-07-14 22:09
Antal inlägg: 33

Hycklare, jo det tror jag med. Men kanske mest hycklar mot sig själva.

Peddape2008-07-14 22:18

Mm, på sätt och vis. Men i andra länder är det annorlunda. Den kristne svensken är ju så sekulerad så han/hon har ju ingen effekt.

Peddape2008-07-14 22:19

Sekulariserad brukar man väl säga.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-14 22:20
Antal inlägg: 31064

Tack så mycket, Cajsi! Du förbättrade min beundrar-statistik härinne avsevärt...:)

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-14 22:21
Antal inlägg: 1045

Frågan är om inte hyckleri snarare är nåt mänskligt, men att kristna är de som ställs till svars för det eftersom många inte känner till att kristendom inte är ett botemedel mot ondska utan ett sätt att förstå den. Jag har väldigt svårt att tro att vissa grupper skulle vara mer benägna att hyckla än andra

Maskulinist2008-07-15 14:44
Antal inlägg: 536

Jag blir fullkomligt förstummad av folks dumhet; inga nämnda, inga glömda.

Jag är själv ingen gambling man (gillar inte gissningslekar), men jag hoppas verkligen att det finns en gud som premierar förnuft och smakfullhet. I så fall kommer ni alla att brinna i helvetet medan jag käkar donuts med Saint P.

trashone - Ej medlem längre2008-07-15 14:46
Antal inlägg: 18678

Du kommer förmulta med oss andra, oroa sig inte.

Candee2008-07-15 15:07
Antal inlägg: 1256

Miss_A..är nyfiken på mer. Du får gärna messa mig..;)

Godisnapp2008-07-15 15:28
Antal inlägg: 67

Wikipedia:

Det finns inte några vetenskapliga bevis för att medier kan få kontakt med andar.

Spiritistiska medier kan, liksom andra människor som säger sig ha övernaturliga förmågor, ansöka om att testas för James Randis miljondollarutmaning, där den som under vetenskapliga former kan påvisa sin påstådda förmåga erhåller en miljon dollar.[6] Ingen har hittills lyckats påvisa någon påstådd förmåga i dessa tester. Det svenska mediet Carina Landin gjorde ett preliminärt försök den 24 oktober 2006.

Suck, å ändå fortsätter folk att gå på sånt här trams. Om de fanns några som verkligen hade såna här förmågor borde de väl kunna casha in vinster på lotto regelbundet ist. för att behöva försörja sig på att lura dumbommar.

Candee2008-07-15 15:39

Men det fungerar ju inte på det viset. Att man kan spå framtiden med lottovinster..*garvar*

Det märks att personer här inte riktigt vet vad de pratar om..det är väl för fasen inga spåtanter vi snackar om här..så urlöjligt..haha

Godisnapp / alla icke övertygade: De som tror och har en övertygelse själva är inte beroende av att övertyga andra. Varför då sitta och förlöjliga de som har sin övertygelse..ni kan ändå inte på något sätt rubba eller påverka det faktum att andra männiksor har en helt annan erfarenhet och känner det de gör av andra engeriers närvaro. Ni får kalla det hjärnspöken, dumhet, idiote..u name it. Men ändra på det många känner och har vetskap av kan ni inte..även om ni så duktigt försöker..

Godisnapp2008-07-15 15:49
Antal inlägg: 67

Nä det är ju klart att de just inte klarar av just det "enkla" medan hitta döda människor överallt går bra.. patetiskt
Jag kan verkligen inte känna annat än 0 respekt...
Varför är det liksom INGEN som har kunnat bevisa sina "förmågor", svara på det!!

Har själv bekanta som gått på detta trams, betalat 800 kr per session och givetvis behövdes det alltid flera sessioner enligt mediet...
Allt sånt här som inte är gratis borde bojkottas av alla! Man blir så arg på folks dumhet och på att deras idioti försörjer dessa lurendrejare.

Candee2008-07-15 15:58

Det finns alltid oseriösa medier..fler sådana än seriösa vågar jag påstå. Men om du läser tidigare inlägg så har jag motsatt erfarenhet..ska det liksom då inte räknas?? Jag har vänner som även de har gått till medier..och fått kontakt. Är man då dum och idiotförklarad..? Om du inte klarar av att diskutera på en normal nivå så får du räkna med att få svar därefter.

Bevis finns, som jag även har tagit upp i tidgare inlägg. Bara för att du och dina vänner har en taskig erfarenhet så behöver du inte sitta och kalla alla andra för dumbommar..

Sen kan jag väl upplysa att de medier som är seriösa är inte ute efter att få in rätta lottorader..de är ute efter att hjälpa människor. De får kontakt med energier..och vad jag vet så är pengar inget levande, har ingen själv..därför är det väl rätt löjligt att sitta och jämföra på det viset. Du kanske tänker på zigenska spågummor på nån marknad eller nåt..hehe

Candee2008-07-15 15:59

själv = själ..ja, ja vet..jag är hopplös..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?