Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 13:03 | |
![]() | Det beror väl mest på att kvinnor är dåliga förhandlare. | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-07-15 13:05 | |
![]() | Eller kanske snarare på att de anpassar sig i stället för att opponera... För ingen tar ändå dem på samma allvar som man tar en man? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 13:07 | |
![]() | Troligen för att kvinnor är bra flockdjur som gärna anpassar sig efter andras syn på dem. Mer info: www.forskning.se/pre...00 222.html | |
| stefanf | 2008-07-15 13:26 | |
![]() | kolbox: jag skrev att man får räkna med att ett jobb där lön är viktigast KANSKE kan innebära att man får mer stress och mindre flexibilitet (mm.) men givetvis är det inte säkert. Det hela beror på vad du har för unika färdigheter. Som unik expert inom ett (ekonomiskt) viktigt område tror jag du kan dra in rätt mycket pengar men ändå, i stor utsträckning, välja att jobba när du känner för det. De allra flesta av oss är dock inte fullt så oersättliga och tvingas till lite snävare val.. | |
| stefanf | 2008-07-15 13:34 | |
![]() | Jag byter förresten jobb nu från "samordnare med arbetsledningsansvar" till "Områdschef". Detta innebär i stort sett samma typ av arbetsuppgifter (som till 90% är kul att jobba med) men också ett utökat ansvar som förutom ett tydligare (större) personal- och budgetansvar innebär att jag måste vara tillgänglig i högre utsträckning. Givetvis får jag lite högre lön för detta. Eftersom jag jobbar inom kommunen blir jag dock knappast rik på kuppen men det är ett val jag gör/gjort för att jag (hittills) gillar att jobba med, och bidra till, människors vardag och livskvalitet. Ska dock erkänna att jag sneglar lite mot den privata arbetsmarknaden och lockas av tanken att på sikt kunna dubbla min lön för att kunna förverkliga några drömmar.. :) Som det känns idag upplever jag det dock som en stor förmån att få arbeta med kommunens medborgare som arbetsgivare. Jag tycker att jag har ett väldigt viktigt arbete på det sättet. | |
| Candee | 2008-07-15 14:26 | |
![]() | Tur att man har ett arbete man gillar då lönen inte är så hög som man tycker att man är värd egentligen. Arbetar som webbansvarig för tre olika portaler. Huvudportalen är dock ett samarbete med 7 olika nätverk där kommunen är en samarbetspartner. Men vid årsskiftet ska jag förhandla om min lön och då blir det säkerligen löneförhöjning. Dock har jag haft tålamod då hela portalen inte är helt inarbetad och många saker inom marknadsföring bl. a är i startgroparna. Det i sin tur genererar pengar och resten kan man väl räkna ut. Det som ändå känns tryggt är att det är 7 olika nätverk av företag, föreningar och organisationer som står för själva portalen. Dvs mitt arbete är något dessa nätverk beroende av vilket i sig tryggar min anställning. Har arbetat nu i 1 ½ år och stortrivs.. ..men väntar på högre lön. | |
| Candee | 2008-07-15 14:29 | |
![]() | Sorry..glömde..lönen för mig i dagsläget är dryga 21 000 kr | |
| bujum | 2008-07-15 14:52 | |
![]() | Jag bor i norge nära svenska gränsen och jobbar som usk. Jobbar natt och har ca 32000 NOK brutto. Tycker det är helt Ok. Handlar mycket i sverige(hundmat, ost, pålägg) och både jagar och fiskar och plockar mycket bär och svamp. Detta innebär att jag har råd att åka på semester- rejäl sådan minst en gång/år. I fjol var jag i sydafrika i 6 veckor, i år åker jag dit igen på 3 veckor. Min svärson jobbar också i norge och han och min dotter har 4 barn. De skulle inte klarat sig på en svensk lön, men nu har de råd att låta min dotter vara hemma medan barnen är små. Så de svenska lönerna är i lägsta laget för unga produktiva människor som ska bilda familj. | |
| Candee | 2008-07-15 15:02 | |
![]() | Sant bujum..men alla har ju inte chansen att flytta till norge dock.. | |
| Candee | 2008-07-15 15:03 | |
![]() | Ja..unga har det förstås..en annan vill inte flytta på sig iaf och så länge vi klarar oss på det vi har så är jag nöjd. Tur sambon har högre lön iaf..:) | |
| bujum | 2008-07-15 15:18 | |
![]() | Min svärson och dotter bor i sverige. Han veckopendlar. det är enda chansen för dem, men min dotter har det rätt tufft för de två minsta barnen är mycket prematura tvillingar och hon måste klara sig själv hela veckorna. Men hellre det än att gå arbetslös eller inte tjäna såpass att man klarar sig... | |
| Candee | 2008-07-15 15:24 | |
![]() | Ja..absolut...kanon om man kan ordna så att den ena kan arbeta i Norge. Min systers sambo arbetade där ett tag..oxå veckopendling men han tyckte att det blev för jobbigt att arbeta så. Men kanonlön hade han..;) | |
| Teppy | 2008-07-15 15:46 | |
![]() | 21900;- | |
| klunsen - Ej medlem längre | 2008-07-15 16:02 | |
![]() | Ligger på c:a 33000:-+ mitt arvode ur företaget. Kanske 50000:-/mån. Helt ok men lite för mycket jobb | |
| Candee | 2008-07-15 16:05 | |
![]() | klunser..det är lite över medellön tycker jag dock. De flesta kommer inte upp till en sådan lön som du gör. Så det är väl ändå överkant eller hur..?? Frågan var ju om ok lön..inte drömlön. Ja, för mig är 50 000 kr/månad en drömlön..:) | |
| Candee | 2008-07-15 16:05 | |
![]() | Klunsen.. | |
| klunsen - Ej medlem längre | 2008-07-15 16:09 | |
![]() | Överkant:-) Ja du Candee det tycker inte jag såklart. Men jag klagar sannerligen inte. Är nöjd o glad på det hela taget | |
| Candee | 2008-07-15 16:10 | |
![]() | Nej, det gör förstås inte du..men om du jämför med en vanlig knegares löner så skulle de vara överlyckliga med en lön på 50 000 kr i månaden. Tror nog de flesta skulle vara det..om man nu inte är uppvuxen med silversked i munnen.. | |
| klunsen - Ej medlem längre | 2008-07-15 16:12 | |
![]() | Jag är knegare med en knegares värderingar. Sen att lönen är lite högre än din har inte ändrat mina värderingar. OBS har aldrig krubbat med silversked | |
| tobbebas | 2008-07-15 16:27 | |
![]() | Sluta gnäll! Uppenbarligen har alla i forumet så pass bra lön att ni kan spilla er dyrbara tid på den här sidan istället för att jobba ihop mer pengar. Det är väl upp till varje enskild människa att skaffa sig en utbildning och ett arbete där man tycker att man tjänar bra. Personligen tycker jag det är skumt att ni värderar er själva och er livskvalitet efter hur mycket ni har i lönekuvertet. | |