Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 20 169 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 11:55 | |
![]() | Jag finner erat tänkande sjukt. Kan vi gå vidare nu? Verkligheten är att vi människor leker gud med alla våra husdjur, där finns ingen oskyldig. Tro inte bara för att ni har en blandras att ni har ett humanare tankesätt, ni använder ändå djur som är strikt avlade på för era blandningar. Det var länge sedan som hundarna fick styra det själv. | |
| barbi | 2008-07-24 13:43 | |
![]() | du vet ju inte vad du pratar om. dom som parar sin renrasiga skiter ju i om hundarna gillar varandra för de ska bli valpar iaf! ja kan tänka mig att blandraserna (mitt fall) så valde hundarna varandra:=) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:10 | |
![]() | Sanningen är väl att du inte hade koll på din hund. | |
| _Jen_31 | 2008-07-24 14:15 | |
![]() | suck, har läst de mesta du har skrivit och tycker du har väldigt skumma åsikter om hundar, trashone | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:16 | |
![]() | Jaså, som vadå typ? Är för rashundar, anti blandraser och det är väl i stort sätt allt. | |
| _Jen_31 | 2008-07-24 14:20 | |
![]() | jo men att avliva en hund som e frisk e nog de sjukaste jag hört...sen spelar de ingen roll va de e för ras...jag har en renrasig schäfer men skulle inte tveka en sekund att skaffa mig en blandras | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:21 | |
![]() | Då är det fel på dig. För du har inte löst allt jag skrivit tydligen. Något som inte alls förvånar mig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:21 | |
![]() | läst tom | |
| barbi | 2008-07-24 14:22 | |
![]() | men snälla du ja tvinga iaf inte hundarna o para sig! som många andra gör bara för o få fina meriter på valparna suck.. börja tänk på hundens bästa o ite va du tycker snyggt tänk va många hundar skulle slippa o lida om inte folk va utseendefixerade.. tex klipper öron bara för att de är snyggt tror du verkligen en hud brys sig om öronen står? om vilken färg den har? allt dom vill är o bli älskad för den den är! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:23 | |
![]() | och så lever alla lyckliga i sina dagar... aww. barbi: Varför startade du denna tråd? | |
| _Jen_31 | 2008-07-24 14:25 | |
![]() | har nog läst för mkt... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:25 | |
![]() | Du missade visst min förklaring då. Som jag inte kommer skriva om igen. | |
| lhadnesi | 2008-07-24 14:39 | |
![]() | korsningsprodukter av blandras är de bästa hundarna mentalt och kropsligt. Renrasighet innebar att man visserligen tar bort skadliga gener men får med tiden en allt mindre varierad ras men med allt större "dåliga"gener inom sig latent, och närmar sej mer o mer inavelsproblemet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:44 | |
![]() | Jag tror du blandar ihop allt lite fel nu. En utavel är nog det du tänker på, en korsning blandras blandras blir inte alls friskare eller bättre mentalt. | |
| lhadnesi | 2008-07-24 14:45 | |
![]() | jaså inte . det var en nyhet för mej | |
| lhadnesi | 2008-07-24 14:48 | |
![]() | ironi | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 14:50 | |
![]() | Sen att vi har viss inavel inom vissa är inget okänt. Något som jag hoppas man kommer till bukt med. De raser jag är mer intresserad av har inte de problemen. Men ännu är det småkrångligt att använda sig av utländska hundar. | |
| lhadnesi | 2008-07-24 15:34 | |
![]() | varför gå till utlandet, din granne har kanske en hund av motsatt kön Jag lovar . det blir minst, säger minst lika bra och oftast bättre , i hållbarhet o mentalt, valpar av denna gatukorsning. Kanske inte av det utseende du hade förväntat, men det kvettar väl. | |
| barbi | 2008-07-24 16:20 | |
![]() | japp självklart så skulle man de om de inte fanns sånt tänkade som du har tras.. du skulle väl inte ta bort din hund om den skulle bli blind på ena ögat eller?? så varför tycker du att man ska ta bort en valp om den är blind eller ser sämre på en ögat? menar du på fullaste allvar att man borde ta bort en hund pga av fel färg? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 16:23 | |
![]() | Ja felfärgade hundar är ett problem och de bör tas bort. Det finns nog med hundar av rätt färg, med två friska ögon mm mm. | |