Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dollywooood - Ej medlem längre2008-08-06 01:06
Antal inlägg: 19

bobo flux på sidan ett: hahaha, WORD!!!

Teppy2008-08-06 01:07
Antal inlägg: 2314

jag tycker tillochmed det är äckligt med handtagen på bussar (åker dock inte buss så jag slipper), dörrhandtag, räcken.. osv.. uschamig

vita_syrener - Ej medlem längre2008-08-06 01:08
Antal inlägg: 22144

Och på golvet på en offentlig toalett är det riktigt snuskigt, så alla tjejer vad ni än gör, ställ inte handväskan där! Jag sitter inte ens riktigt på en sån toa utan försöker balansera lite ovanför, UVI och annat otyg är inte att leka med. Arbetsskadad? Ja lite grann. Och tvätta händerna är för mig en självklarhet.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-08-06 01:13
Antal inlägg: 22144

När jag tvättat händerna stänger jag kranen med armbågen. Tar heller aldrig i handtag eller tex. en rulltrappa med händerna vill säga. Behöver jag säga att jag jobbar i vården och alltid har en flaska handsprit i fickan. (På jobbet)

ANDERStG2008-08-06 07:14
Antal inlägg: 7560

Har inte sensorkranarna kommit till Sverige? Jag tycker de flesta kranar är no-touch nu.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 07:40
Antal inlägg: 9141

Det jobbigaste är make no sense-kranarna, där det blir kö för ingen fattar hur man får igång dem.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 07:41

moeg: Det beror på vad som återstår av matlagandet, och om jag äter själv, eller med någon.

_abc_2008-08-06 08:04
Antal inlägg: 2200

Jag får tacka TS för en underhållande tråd.
Sedan kan jag vädra min åsikt om att de som inte tvättar sig efter toabesöken imo inte visar hänsyn till andra och dessutom borde rannsaka sig själva, är ni såpass hygieniska som ni tycker att ni borde vara? Stämmer det inte som någon sa att bakterierna gick igenom 6 lager papper och att det finns en hel uppsjö andra farliga bakterier på händerna efter att man torkat sig, UTAN att pappret gått sönder eller dylikt.

Känns som att handtag, mynt etc ute i resten av världen förutom offentliga toaletter skulle vara betydligt renare och mindre farliga om alla tvättade händerna efter sig när man är på toaletten. Sedan tycker jag att le-lou hade en dräpande kommentar för alla icke-tvättare, att ni tyvärr inte har blivit uppfostrade bättre och vill därför försvara ert beteende med att leta upp fakta om att det faktiskt inte vore så farligt att t o m käka bajs direkt ur rumpan. Äh! Det har väl med större del hyffs att göra än hygien som le-lou fortsätter att påpeka.

Samma hyffs som att använda en offentlig toalett i stället för att pissa på trottoaren mitt i stan. Det blir äckligt för andra. Jag är övertygad om att individers brist på hygien orskar det mesta av det äckliga på handtag och mynt etc, inte tvätta sig efter toalettbesök som skrevkliande som peta sig i näsan.

Jag får för mig att du nattravn snarare ville skapa en kul tråd än att framföra dina jättehårda principer, där tyvärr fler stämde in i kör som verkade betydligt mer seriösa i sina äckligheter.

Håller med vita loafers, man blir mörkrädd av att tänka på om trådens skribenter är ett genomsnitt för svenska befolkningens handtvättsvanor.

Budalv - Ej medlem längre2008-08-06 08:24
Antal inlägg: 2199

Jag tror de som gnäller på hygienen på offentliga toaletter inte har fått lära sig att knipa bättre. Gör det hemma, eller riskera att gå efter någon som inte är lika fekalie-smart som du själv.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 08:45

_abc_: Vilka jättehårda principer har jag framfört? Jag skapade tråden för jag undrade om det fanns några uppenbara hälsorisker med att hoppa över handtvättningen då och då. Jag har inte sett några sådana mer än X antal inlägg där folk skriver "Det är ju skitäckligt!!!!1 det är tack vare såna som du som världen är full av herpes!!11". Ber man sedan om en förklaring till det så slutar inläggen från person X komma. Om det räcker med att säga "Bakterier tar sig genom 6 lager papper" utan att backa upp detta med en ordentlig källa kan det inte vara så svårt att vara professor. :)

Det har i mitt fall inte med uppfostran att göra då min mor tycker det är en självklarhet att man tvättar sig efter toa. Jag skippar tvätta mig ibland för det sliter på huden att torka ut den jätteofta, och för att jag inbillar mig att överdriven "tidsenlig hygien" bringar mer nackdelar än fördelar. En bra balans mellan renlighet och smutsighet tror jag är bäst. Och så kommer jag tycka tills jag stöter på källor där det klart pekar åt ett annat håll.

emmylicious2008-08-06 09:07
Antal inlägg: 4501

Blir också jättetorr om händerna..

Kan även tillägga att när jag var yngre tvättade jag ALDRIG händerna efter toalettbesök. Jag har varit magsjuk en gång i hela mitt liv.

emmylicious2008-08-06 09:28
Antal inlägg: 4501

Förslag till ny medlemsomröstning:

Tvättar du händerna efter toalettbesök?

Alltid
Oftast
Ibland
Sällan
Aldrig

munsterfrass2008-08-06 09:50
Antal inlägg: 147

:) ...oftast .. och det där med uppfostran kan ju lika bra resultera i en motsats .. min mams och paps tvättade mina händer i tid och otid , senare tjatade om detsamma .. och som den lilla rebell alla är mot sina föräldrar då och då .. så hoppade jag över ganska ofta .. (herre gud vilken revolutionär jag var :) ) .. och så har det fortsatt .. ofta men definitivt inte alltid :)

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-08-06 09:55
Antal inlägg: 3784

Alltid

_abc_2008-08-06 10:00

nattravn: Jag hade åsikten om att det hygieniska gick i andra hand, hyffsen gick i första hand. T ex när jag har kompisar över och de inte tvättar händerna för att sedan ta på mina prylar, då säger jag till och menar på att det är respektlöst.

munsterfrass och nattravn: Om man har föräldrar som prompt lär ut en att inte stjäla kan en upprorisk tonåring få för sig att det är coolt att börja stjäla. Så visst, motsatt effekt kan uppfostran alltid få.

Sedan tycker jag att det redan förekommit en mängd påståenden, fakta etc i tråden som ANDRA länkat men nödvändigtvis inte den person X som kryddat mest med usch-ord, om förekomsten av farliga bakterier från stjärten. Om det nu är en fråga om mängd (eller dess litenhet som nämns i tråden) blir det väl "flera bäckar små"-konceptet när 100 pers tagit i samma handtag med likadana bajsbakterier. Inte hälsosamma mängder kanske och definitivt inte trevligt.

RogerM2008-08-06 10:23
Antal inlägg: 15

vem är mest hygienisk?

person A tvättar inte händerna efter toalettbesök men är restriktiv med att beröra uppenbara smittkällopunkter i sin omgivning (dörrhantag etc).

Person B tvättar händerna efter toalettbesök men tar gärna i offentliga dörrhandtag, rulltrappor, hållräcken i bussar etc.

jag vet vem jag vill ta i handen av dessa. Däremot är bruket av vanligt hyfs inte att underskatta.

hotcold2008-08-06 10:30
Antal inlägg: 316

Men då lägger jag till en person C Roger. Eftersom du verkar tro att man är antingen A eller B och inget mellanting.

person C tvättar händerna efter toabesök och försöker också undvika offentliga dörrhandtag, rulltrappor, hållräcken i bussar etc.
Tvättar också händerna när man kommer hem från offentlighetens snusk.

_abc_2008-08-06 10:38

Precis, håller med hotcold. Person C anser jag är vanligare än person B. Har man vett i att (både hygienmässigt och hyffsmässigt) tvätta händerna tror jag att man även är rädd för att resten av världen ska vara full av ohygieniska, ohyffsade människor, man är ju ingen optimist direkt.

munsterfrass2008-08-06 10:48
Antal inlägg: 147

Måste bara säga att det är lite sorgligt att en del människor är så rädda för andras bacillusker ... jag har aldrig ens tänkt tanken att inte åka buss , T-bana eller liknande eftersom jag kan få baciller eller orenheter av desamma ... i djurvärlden tror jag inte det existerar :) där tvättar man t.o.m sina närstående i stjärten med sin egen tunga (måste erkänna att DET skulle jag inte göra , det är att gå väl långt t.o.m för en lortgris som jag ) :) ... med detta vill jag säga att , det är inte konstigt att världen ser ut som den gör .. med all denna rädsla på alla plan ... det är väl i all sin dar naturligt att bajsa och kissa och om vi inte blivit så överrenliga , hade vi sluppit en hel del av de sjukdomar vi dras med i världen idag .. nu menar jag INTE att vi aldrig ska tvätta oss , men lagom är bäst :)

_abc_2008-08-06 10:52

munsterfrass: Och jag som fick för mig att det var i ohygieniska miljöer de värsta sjukdomarna i människans historia växt fram ur. Tänker osökt på Indien som vissa påstår fortfarande har pest.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?