Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2008-08-16 10:16 | |
![]() | Om Ara inte gjort som han gjorde _kanske_ aldrig vår IOK-delegat hade funderat på detta: Gunilla Lindberg har redan gjort klart för IOK-ledningen och för programkommissionen – som bestämmer om brottningen ska kastas ut ur OS eller inte, något förre storbrottaren Pelle Svensson krävde i gårdagens SvD – att hon vill ha en grundlig översyn av brottningens regelverk med klarare regler för bedömning och hur domarna tillsätts. – Samma sak som vi tidigare krävt för boxningen, och där har det ju blivit bättre, säger Gunilla Lindberg. Helt rätt gjort mao! Det gjorde i alla fall inte saken sämre... | |
| y not | 2008-08-16 10:17 | |
![]() | "Notera att han alltså inte gör någon som helst vinning, det är en hederssak." jo han kommer väl från en hederskultur. Vissst är det ett elakt påstående, och i mångt instämmer jag nog med Stefan i mycket av vad du skriver. Men jag tror inte att Ara, kallt resonerade och gjorde en strategisk handling för att få upp de här sakerna på agendan efter att under lång tid ha ifrtaågasatt det. Jag tro snarare att de var en impuls av att för stunden känna sig kränkt. Och ja då kommer kanske hedersfrågan som något adekvat. Men hedersfrågor är inget jag känner att försvara. Det får lätt ganska absurda konsekvenser, vilket var avsikten med mitt inledande citat. | |
| y not | 2008-08-16 10:21 | |
![]() | "Ara Abrahamian blir av med sin bronsmedalj och diskas på livstid, erfar SvD. Som SvD tidigare skrivit riskerade svensken livstids avstängning och enligt vad SvD far har beslut om detta nu tagits av IOK." | |
| y not | 2008-08-16 10:22 | |
![]() | Så om det nu är mutor så får man väl förutsätta att de i så fall är sanktionerade ända upp i IOK-toppen. Och är i så fall OS det minsta intressant. Är inte politiken i Kina viktigare och sanktioneringen av spelen där? | |
| y not | 2008-08-16 10:26 | |
![]() | Det här börjkar ju bli riktigt roligt "WrestleMania: Svensk trasslar in sig i sin mankini (manlig baddräkt, red. anm.) och kastar iväg sin bronsmedalj", skriver The Guardians Marina Hyde ... Krönikören tycks helt övertygad om att Abrahamians utbrott egentligen är ett iscensatt försök att få jobb i den amerikanska wrestlingligan." www.svd.se/sportspel...56 5781.svd | |
| mrperfect | 2008-08-16 11:20 | |
![]() | Att man blir diskad på livstid för en sådan protest samtidigt som en del idrottare som blivit ertappade för doping bara får tre år ( eller vad det nu är ) som sedan kan komma tillbaka i idrottskarriären och fortfarande ha nytta av att ha dopat sig i vissa fall när det gäller exempelvis museluppbyggande preparat. Det borde inte finnas på kartan, de som dopat sig skall bli avstängda på livstid. Ara gjorde inte rätt men avstängning på livstid verkar fånigt och är väl en markering att ledarna inom brottningen inte tål kritik utan har samma inställning som ledarna inom odemokratiska och enväldigt styrda stater. | |
| tragica - Ej medlem längre | 2008-08-16 11:20 | |
![]() | Var det en garanterad guldmedalj? Man kan trots års av slit förlora mot en bättre motståndare oavsett domaren. | |
| Matten - Ej medlem längre | 2008-08-16 11:23 | |
![]() | Ni som aldrig idrottat eller förstått er på idrott, snälla, uttala er inte....... Ni kan aldrg förstå..!! | |
| tragica - Ej medlem längre | 2008-08-16 11:26 | |
![]() | Tror inte det finns en enda som aldrig tävlat i något här. Tävla gör man ju konstant. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-16 11:34 | |
![]() | Nej det var inte en given guldmedalj. Och för Ara tror jag inte att hela det här bråket handlar om det. Det handlar om att få en ärlig chans att gå om guldet. Gillade Stefans jämförelse om hockeymatchen. Det är så det var. Påhittade poäng efter att perioden var över och domarbordet fick panik över att utgången kunde bli nåt annat än de själva önskade. Finns det nån ryggrad i IOK och brottningsförbundet så låter de Ara stå kvar som bronsmedaljör - inte för att det är mot hans vilja - utan för att de åtminstone kan ge honom den crediten att han faktiskt gick upp på mattan igen och visade vad han kunde. | |
| fpsorknet | 2008-08-16 12:07 | |
![]() | Den ryggrad Lime efterlyste verkar inte funnits. Den kanske gått av efter för många brottningsmatcher... Det är ju samtidigt lite festligt att de tar tillbaka medaljen från honom och tvingar ut honom från OS-byn. Enda problemet är att inte ville ha medaljen och dessutom redan hade planerat att åka hem idag. :-) | |
| Palini | 2008-08-16 12:13 | |
![]() | Som vanligt när man ska statuera exempel så blir det ofast helfel. (Jag menar, hur skulle det se ut om missnöjda idrottsmän börjar "kasta" medaljer till höger och vänster vid prisutdelningen, nä bästa att åtgärda det hårt innan det sprider sig och stänga av honom på livstid...) Straffet blir ju ändå i stort sett verkningslöst. Aras karriär var väl ändå i stort sett slut efter den här tävlingen och han ville ändå inte ha medaljen och "lilla Sverige" kan IOK klämma åt utan risk. Ara har förhoppningsvis fått upp några ögon på det fuffens som alltjämt förekommer inom brottningen och kan på så sätt ha gjort mer för sporten än vad t.o.m. dubbla OS-guld hade gjort. All heder till Ara! | |
| y not | 2008-08-16 12:28 | |
![]() | Matten: du hade lika gärna kunnat skriva, att - Ni som aldrig tycker som jag eller aldrig håller med mig, snälla, uttala er inte....... Ni kan aldrig förstå..!! För vilken erfarenhet jag har av idrott vet du väldigt lite om, | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-16 12:34 | |
![]() | Just nu undrar jag verkligen om det är rätt att kalla brottning för sport överhuvudtaget??? Jag föredrar spel för gallerierna! Så satans svagt av IOK att inte stå emot. Men nu när vi fått svar på vilka fel Ara gjorde blir det ju jättespännande att se hur man tycker att domarna i semifinalen agerade. För nog kommer det väl bli granskning åt båda håll? Kan själv svara på den frågan tror jag; JAAA - det hade det blivit i vilken sport som helst, men nu handlar det om brottning och då granskas ingenting för det är emot reglementet (som brottningsförbundet själva satt upp). | |
| y not | 2008-08-16 12:35 | |
![]() | "IOK liknar hans utbrott vid prisceremonin vid en politisk demonstration" om det ändå hade varit det. Personligen liknar jag det mest vid en privat missnöjesaktion. Men jämförelsen ovan med dopingavstängningar tycker jag är intressant. | |
| Palini | 2008-08-16 13:02 | |
![]() | Uppenbarligen är höjdare inom internationlla brottningsförbundet väldigt rädda för att få sin skitiga röv tvättad offentligt, när man går ut med hårdast möjliga straffsats för att hindra liknande aktioner i framtiden och för att inte mista den kontrollen som man har över sporten och dess utövare. Det är förstås bara min personliga tolkning, men när man vill bestraffa det här hårdare än dopning och annat fusk så börjar man ju att fundera... | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-16 13:05 | |
![]() | ...........och i samma veva som Ara blev av med sin medalj så vinner en f.d avstängd dopad ryss gång-guldet som han givetvis får motta o behålla. Snacka om att idrotten är sjuuuuuuk... TVI säger jag... Ryssen vart avstängd 2 år för doping, men det var tydligen ok... haha.. OS är löjligt oxo nu... | |
| dredlak | 2008-08-16 13:38 | |
![]() | Om Ara hade vunnit. Hade han då accepterat den korrupta guldmedaljen? Jag gissar på det.. | |
| LellaaH | 2008-08-16 13:43 | |
![]() | Jag såg inte matchen, men jag såg när de fick sina medaljer. Om det är som alla säger, att ara blev feldömd så tycker jag att det är helt rätt av honom att göra som han gjorde vid prisutdelningen. Det är inte direkt så att han börjar skrika fula ord åt domaren eller så, utan han går lugnt av från pallen, lägger medaljen på mattan och traskar vinkande därifrån. Helt rätt. Och IOK säger att ara inte visade respekt för sina medtävlande. Som om vinnaren skulle bry sig... | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-16 13:45 | |
![]() | "dredlak 2008-08-16 13:38 Om Ara hade vunnit. Hade han då accepterat den korrupta guldmedaljen? Jag gissar på det.." VA??? Om Ara hade vunnit så hade det ju inte varit korrupt ju...det korrupta var ju att Ara blev felaktigt bortdömd... tänk lite nu innan du skriver :P | |