Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 666 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-08-22 10:02 | |
![]() | Storamamman Den här katten har inte hoppat på EN gång, utan flera, på olika individer, och alltid oprovocerat. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:03 | |
![]() | Du har gett mig svar, att du är stolt över det gör mig ledsen. Jag värderar barns liv högre än något annat, där har inte en katt någon chans. | |
| le-lou | 2008-08-22 10:04 | |
![]() | Storamamman - katten är inte GALEN. Hela tiden. Han är förmodligen vad många skulle kalla för lugn den mesta av tiden. Har aldrig sett honom "fara omkring" och leka som andra katter gör, han ligger mest och glor faktiskt. Det är "nåt" med honom bara, hans blick och utstrålning som gör att man inte direkt inbjuds till att gå fram och kela med honom, så därför har jag enbart klappat honom när han självmant kommit fram. Dominant rent allmänt verkar han inte heller vara, hon har en granne som har katt och dessa två träffas och då är han snarare undergiven. Och det du skriver om att man inte ska avliva för att det inte passar ens tycke? TYCKE? - tycker du verkligen att man ska behålla djur som anfaller människor hux flux? Om du vill utsätta dina egna barn för det, fine - det är upp till dig. | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:04 | |
![]() | Jag värderar dem lika. Ett barn och en katt. Varför skulle katten som för många är det närmsta ett barn dom någonsin kan komma värderas mindre | |
| le-lou | 2008-08-22 10:05 | |
![]() | storamamman - du måste skoja nu va? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:05 | |
![]() | Men om någon utsätter sina barn för ett sådant hot, borde inte omgivningen reagera? | |
| micro113 | 2008-08-22 10:13 | |
![]() | Storamamman Det var det jag tänkte hela tiden -- alla hästar är inte hemma va? Tycker synd om dina barn som behöver växa upp sådana förhållanden -- att vara jämställda djur. Sen undrar man varför vissa ungdomar väljer att söka tröst i droger och destruktiv leverne ....... suck | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:14 | |
![]() | Mina barn har aldrig ens råkat ut för en kattreva. Trots att vi haft 2 omplaceringskatter här desan dom kom till världen. Många andra som har katter som anses lugna har till och med barn fulla av kattmärken. Du skriver att katten inte är galen hela tiden. Att han rent av kan vara en lugn och go katt. Men med stirrande blick. Detta säger ju inte mycket om katten då de flesta katter faktiskt kan se ut att stirra elakt. En del har så intensiv färg i ögonen så de kan se elaka ut. Nu är det svårt att bedömma just denna katten men vad jag menar med mina inlägg är att ge den en chans. Många, alltför många bara avlivar och skaffar en ny katt på en gång. Att ett djur anfaller helt huxflux kan bero på massor av faktorer. Men man kan ju åka till en veterinär och göra en mentalitets bedömning. Fast många skiter i det och vill inte lägga pengar på sånt. Men godis kan man köpa i stället. Ja det var en dum jämförelse. Men när man tar ett djur får man räkna med att det kostar pengar. Vaccinationer, vet. besök, foder, och saker till dem. Många människor gör bara vad dom vill med katten efter eget tycke. I våras var det ett gäng som dränkte en katt i diesel. katten blev så skadad att avlivning krävdes. Det är också eget tycke. Eller någon som efter eget tycke retar sig på en katt och skjuter på den med luftgevär. Nej det är svårt att göra en bedömning av en katt via nätet så här i ett forum men du kan ju för all delö höra med din kompis om en entalitets bedömning. | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:16 | |
![]() | Att ni sänker er och hoppar på mig och min barnuppfostran är lågt. Har ni inget bättre att komma med. Detta var en diskussion om katt inte mina barn. Jag skulle aldrig utsätta vare sig barn eller katt för ett hot. Det vore rent idiotiskt. Kanske ni som nämnde det gör så men inte jag | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:16 | |
![]() | micro 113 varför skulle inte jag ha alla hästar hemma?? För att jag värnar om djuren?? | |
| micro113 | 2008-08-22 10:18 | |
![]() | Storamamman För hundar finns MH, MT och polisen L-test -- för att fastställa hundens mentalitet. Vilka tester finns för katter?? -- Jag har då aldrig hört talas om någon. | |
| micro113 | 2008-08-22 10:18 | |
![]() | Storamamman För att du jämställer dina barn med djur? Vilket är vitt skilt från att värna om djuren. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-22 10:19 | |
![]() | Stormamman ,, har du läst vad jag skrev om min katt och då menar jag MIN katt,, hon gick från att vara jättekelig och gosig för att nästa stund vara vansinnig och gå till attack på mig.. Detta är INTE normalt,, en normal katt attackerar inte oprovocerat så är det,, och om nu katten gör det ja då är det nått som är fel Bitte | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:21 | |
![]() | Nu finns inte lika avancerade tester. Men en veterinär tar in katten. Testar lite olika grejer och ser om den blir ilsk eller inte. Veterinären kollar då även snabbt igenom kattens hälsotillstånd. En veterinärbesiktning. Man ber vet. kolla då mentaliteten extra noga. En uppfödare jag beställde en katt genom fick avliva en av sina kattungar på grund att den var helt oinstabil. Men det är bättre att vet. gör bedömning än att en lekman går och säger den galen, döda den. | |
| le-lou | 2008-08-22 10:21 | |
![]() | Har aldrig skrivit att katten är lugn och go. Lugn = far inte omkring. Social el trevlig - nej. Men den får vara precis som den vill, förutom att attackera människor. Det visar ju bara på han inte respekterar människor överhuvudtaget. | |
| le-lou | 2008-08-22 10:26 | |
![]() | Kan en kattunge verkligen vara ostabil ? Det om nåt känns ju som att inte ge nån en chans i så fall... här snackar vi om en treårig katt. | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:29 | |
![]() | Jag älskar mina katter, jag älskar mina barn, jag älska min hamster. Det är lika mycket kärlek till dem alla. Dom får vård när dom behöver det, dom får leksaker och aktivering. Barnen får lära sig läsa, god och näringsrik mat, leksaker och ubildning, kalas när dom fyller år och vänner att gå till eller ta hem. Katterna leker, bra foder som enligt veterinärer är den bästa, aktivering och dom är inte ensamma hemma. De som klarar det mentalt ställs ut. Detta kallar jag att jämställa. Barnen får alla behov tillgodosedda och likaså djuren. Bitte: Nu upprepar jag mig men läser man inte alla inlägg så vet man inget heller. ALLA katter går inte att rädda en del ÄR oinstabila och kan inte göras nått åt. En del föds sådana andra kan bli sådana av yttre påverkan. Jag säger INTE att alla katter kan räddas men folk tror/eller vill avliva dom bara för att det skall avlivas. Jag har mött många sådana i min väg genom livet. En som till och med slog ihjäl sin katt med en sten. Den var galen och kissade inne var dess dom. Andra katten därifrån tog jag hem den kissade inne den med. Kan säga att det gör den inte. Inte en gång har den gjort det. Många här inne verkar på sina utsagor bara vilja döda katten. Har dom träffat katten?? Nej inte jag heller men jag säger ju som tidigare att det är svårt att bedömma e katt via forum. Men man kan ju istället för bara säga döda den, be någon bedömma den. | |
| micro113 | 2008-08-22 10:30 | |
![]() | Storamamman Veterinärer är ofta lekmän när det gäller att bedöma det mentala -- det är därför polis och brukshundsklubbar har ansvaret för den biten när det gäller hundar. Mig veterligen har inte SVERAK något motsvarande för katter -- och har inte heller några planer på att ordna det. Veterinären gör en rent medicinsk bedömning utifrån de symptom som du kan ange -- eller denne själv kan se. Det veterinären kan göra är alltså att utesluta vissa sjukdomar - såsom hjärtumör eller annat uppenbart som kan orsaka smärta. Men det är du själv som anger symptomen när du söker veterinärhjälp. | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-22 10:32 | |
![]() | En veterinär kan ge en mental kontroll annars får dom inte rätt att dömma ut den. Då skulle inte försäkringsbolaget godkänna att katten tagits bort. En kattunge kan födas med en hjärnskada. det händer lika ofta hos djur som hos människor. | |
| micro113 | 2008-08-22 10:34 | |
![]() | Storamamman Ja -- du jämställer barn och djur. För mig i egenskap av djurägare och mamma är det något av det sjukaste jag hört. Jag älskar mina barn, jag älskar mina djur -- jag ser till att tillgodose deras behov -- men jag skulle aldrig ens tänka tanken att djuren fick räknas i närheten av barnen. Barnen är viktigare, mer betydelsefulla, och jag älskar dem hundra gånger mer än jag någonsin skulle älska ett djur - om det ens går att ställa dem på samma skala. Väger det mellan djur och barn, så behöver jag inte ens blinka innan jag bestämt mig för vad som är viktigast. | |