Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-02-20 01:17 | |
![]() | nu är det väl så om jag förstått den lilla info som finns, att det är tänkt att kommunen ska ta över vården av den här mannen? En sak är säker oavsett & det gäller alla möjliga ärenden - allmänheten vet mycket lite om de fall som tas upp av media. Otroligt mycket mindre än vad det målas ut som. Detta kan mycket väl vara en skandal. Eller inte. Vad fan vet vi? För övrigt är det som jonisk skriver. Vem gör nyhetsartiklar om flygplan som inte kraschar? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-20 01:21 | |
![]() | För övrigt tycker jag att rekryteringsprocessen på FK verkar helt skogstokig om man år efter år väljer att anställa personer utan någon som helst empatisk förmåga, som om det vore ett självändamål. | |
| le-lou | 2012-02-20 01:22 | |
![]() | Empati blir väldigt lätt rättsosäkert, håller du inte med om det? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-20 01:24 | |
![]() | Empati, rättvisa, ekonomi, rättssäkerhet, konsekvens, nya rutiner, stress och en medial bild av att man är ett monster = svår ekvation att lösa. | |
| le-lou | 2012-02-20 01:29 | |
![]() | Man ska inte ha "turen" att få en empatisk handläggare om det i sig innebär att jag får igenom en viss ersättning men du inte får det... för att du hade otur med vilken handläggare du får. Men visst, rättsäkerhet i vårt land ylar många på om att den finns och att vi har den men jag har sett otaliga exempel på motsatsen. Och nu pratar jag generellt om myndigheter, allt från Fk, Polisen till högskolorna. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-20 01:31 | |
![]() | True | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-20 07:43 | |
![]() | De fallen som tas upp i tidningarna är nog bara toppen på isberget. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-20 08:00 | |
![]() | jag har en kompis som inte har fullt ut blommande fibromyalgi,hon har inställningen att hon ska bli frisk,hon jobbar heltid på ett eget kafee,det funkar då hon slipper tunga lyft,och kan bestämma arbetstid själv.fullt ut blommane fibro blir det när personen gett upp och inte längre tror att dom kommer blir friska,jag skulle aldrig ge upp,men det är lätt och säga när man är frisk,Mats Eriksson Svenska medborgargardet han gick varje månad den 26 till försäkringskassan och tände ett gravljus för alla som gett upp,ni kan gogla honom,alla som känner sig trampad på av fk tänd ett gravljus utanför för fk på kvällen den 26,Mats orkade inte längre driva kampen mot Fk men det finns andra som driver | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-02-20 08:58 | |
![]() | Blåhund, jag läser vad du skriver men kan inte riktigt förstå i alla fall. Den situationen du beskriver är väl på intet sätt unik för personer med ersättning ifrån FK? Det finns väl oändlingt många utav oss som är friska och arbetsföra som också drömmer om att gå diverse olika utbildningar, men kanske inte heller kan få CSN eller inte kan finansiera utbildningen på annat sätt ! Och VI FÅR OCKSÅ BITA I DET SURA ÄPPLET!! Och strunta i utbildningen för att jobba vidare för våran försörjning, det finns INGEN instans eller statlig myndighet som bekostar vår utbildning. Så vad är skillnaden? Att du sedan fick felaktig information är självklart dåligt, men att iskallt räkna med att "någon" ska betala allas vår utbildning är cyniskt.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-20 09:24 | |
![]() | jag förstår inte heller hur du menar Blåhund,det går inte att lägga över ansvaret på sitt liv på en myndighet,hur kan man välja sjukpension ? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-02-22 12:46 | |
![]() | Och inte kan väl Fk neka någon att gå en utbildning som den har kommit in på!? Däremot kan dom neka att betala ut ersättnig om personen ifråga bedöms vara arbetsför. Och det kanske man är i viss mån om man klarar av att gå på en högskoleutbildning. | |
| Lillstölla | 2012-02-23 01:12 | |
![]() | Har en stark känsla av att de som hemskt gärna hävdar att det inte är någon större skillnad i FK:s regler nu mot när det var sosseregering inte har nån egen erfarenhet av det. Har varit sjuskriven och haft sjukersättning både under sossarna och moderaterna och kan säga att det är en enorm skillnad. Och Titti, välja sjukpension, inte för att det är ett val visserligen, sjukt svårt att få igenom numera pga moderaterna, gör man när man provat allt om och om igen och ingenting funkar. Det är sista utvägen, och nu har man knappt ens den längre! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-23 07:34 | |
![]() | stölla jag menar inte dig,jag syftar på tidigare inlägg | |
| le-lou | 2012-02-23 08:26 | |
![]() | jag har en stark känsla att de långtidssjukskrivna upplever att de blir jagade, möten med FK och läkare är mycket tätare nu än vad som var tidigare. ( jag har varit sjukskriven förr och även under denna regering så jag kan också jämföra) Förrut blev man lämnad (ifred kan man säga) med sin sjukersättning, tycker man att det är bra? Nu är det inte riktigt så längre, nu följer FK upp ärenden på ett annat sätt. Visst är det en skillnad, men är den verkligen så dålig? Varför? | |
| le-lou | 2012-02-23 08:39 | |
![]() | Det jag undrar allra mest, är vilka punkter tänker tex de rödgröna förändra? Vilka partier har lagt fram konkreta förslag på detta? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-23 09:02 | |
![]() | skilnaden är,att sjuka i rullstol som knappt kan röra sig,får mindre ersättning,att handikappade barn inte får alla hjälpmedel dom behöver,att folk som är så sjuka och sönder värkta så dom inte har ett värdigt liv,har blivit utförsäkrade,och hänvisade till soc,och sos säger stå till af förfogande af säger du är för sjuk för att söka jobb,och då händer det att dom sjuka tar sina liv därför dom ser moment 22 det är skillnaden,det som också hänt att Mats Eriksson som kämpade för sjuka människors rättigheter nu också är död,han tände ett ljus utanför fk varje månad dem 26:e,för alla människor som fk drivit till döden,men det är nog deras mål dock inte på pappret men det ska inte finnas sjuka människor | |
| le-lou | 2012-02-23 09:38 | |
![]() | titti - det där var lite väl dra allt över en och samma kam och inte särskilt sakligt inlägg. Mats eriksson skriver du om i varje inlägg, kan vi släppa karln ett tag och börja diskutera lite sakligare? | |
| Pocaloca | 2012-02-23 09:49 | |
![]() | men han är en mycket bra symbol för hur det verkligen ligger till...varför blunda? | |
| le-lou | 2012-02-23 10:03 | |
![]() | ja okej. ja ursäkta. Jag blundar. för fk tar ju faktiskt livet av människor på löpande band. vi har nog en av de hårdaste socialförsäkringar i världen skulle jag tro, här lever sjuka människor på gatan i pappkartonger nu för tiden och di handkappade barnen bor i träden. bättre förr, alliansen är svin och nu ska jag ut och plocka lite pengar som växer i min rabatt. | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-23 10:06 | |
![]() | En sak håller jag med dig om, alliansen är svin. :) | |