Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 373 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-10-19 17:29 | |
![]() | Det är tal om att tillåta jakt med båge i Sverige. Jag kan inte komma ifrån att det lockar mig på flera sätt även om jag inte är vidare intresserad av jakt. Jag har deltagit i ett par älgjakter och mest sett det som ett enkelt sätt att få gott och billigt kött. Idag har jag förresten slaktat två baggglamm och har precis avnjutit en middag på en bogstek, med ungsbakade rotsaker och lök, Karljohanssvampssås, broccoli, med en underbar vitkålssallat. Alltihop utom grädden och kryddorna från egen mark och skog. Inte helt dumt faktiskt | |
| Piaree | 2008-10-19 17:31 | |
![]() | Må du bli uppäten av lejon eller ihjälsparkad av elefanter, TS. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-19 17:33 | |
![]() | y not, du får åka över till Danmark och prova på. | |
| y not | 2008-10-19 17:34 | |
![]() | Norge är närmare | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-19 17:34 | |
![]() | Huvva, jag vill inte att någon ska bli skadad men ts har en förfärlig humor som inte ens borde kallas humor. Verkar ligga sadism bakom. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-19 17:36 | |
![]() | Bågskytte är skoj, dock krävs det ju mer av skytten, hoppas alla tränar ordentligt om det skulle bli tillåtet. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-10-19 17:37 | |
![]() | TS driver med oss (tror iaf. jag) | |
| LeSchtekarn | 2008-10-19 17:40 | |
![]() | När jag var över och pluggade på Penn State ett år i USA åkte vi till Virginia och jagade hjort med pil och båge, det är faktiskt väldigt populärt, det kan ni kolla upp. Bågen kostar circa 2000-4000$, och träffar man rätt där hjorten nästan direkt. Där snackar vi spänning, speciellt under björnjakten (fast då har man pistoler också för säkerhets skull) Djuren finns till för att vi ska jaga och äta dom. eller jaga och låta nått annat djur äta dom. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 18:25 | |
![]() | Det va det dummaste påstående att jag har hört. Att djuren finns för vi ska jaga dom. Sök psykologhjälp | |
| Piaree | 2008-10-19 18:26 | |
![]() | Svara inte på TS ointelligenta inlägg. Det ger honom bara vatten på sin kvarn. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 18:28 | |
![]() | Piaree jo det är sant:) bara att jag blir sååååååååå fröbannad:) | |
| Piaree | 2008-10-19 18:29 | |
![]() | Jag med. Men jag tänker inte sänka mej till hans nivå. | |
| LeSchtekarn | 2008-10-19 18:29 | |
![]() | Alla djur jagar varandra ;) | |
| Piaree | 2008-10-19 18:32 | |
![]() | Ja, för dom inte kan gå till ICA & handla som du kan. Djur jagar för att överleva. Tror inte du dör om du inte jagar lejon eller vattenbuffel. Fattar du inte det är du bra mycket dummare än jag trodde. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-10-19 18:32 | |
![]() | "Djuren finns till för att vi ska jaga och äta dom. eller jaga och låta nått annat djur äta dom." Är detta en religiös världsåskådning? Vem var hönan och ägget här egentligen? Som jag ser det kan människor döda både djur och människor. Naturen eller gudomen har inte begåvat människan överlag med spärrar inför sådana handlingar. Sedan vad man väljer att döda är kulturellt. Jakt och ätande av människokött är inte det smartaste eller vanligaste, men fullt möjligt. | |
| LeSchtekarn | 2008-10-19 18:37 | |
![]() | Jag jagar för att jag tycker det är kul och för att jag vill ha Troféer. Det finns en anledning till att över en miljon människor i Sverige jagar ;) Som sagt, jag tycker min rätt att ha kul och njuta av livet är viktigare än en antilops rätt att springa runt och inte tänka. Budalv, djur är inte heller kannibaler, förutom nått enstaka undantag. | |
| Piaree | 2008-10-19 18:40 | |
![]() | Man jagar för att hålla ner antalet djur i stammarna. Det borde du veta om du är jaktintresserad. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 18:40 | |
![]() | LS vad jobbar du med? får jag vara fräck att fråga det | |
| Piaree | 2008-10-19 18:47 | |
![]() | Finns det några fler än jägare & seriemördare som tar troféer...? Jag är iofs emot jakt, så för mej är det likhetstecken mellan jägare & seriemördare. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-19 18:50 | |
![]() | Typ alla som tävlar i något, prisbucklans känns som värdig trofelookalike. | |