Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 458 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:22 | |
![]() | Dennis alla kan inte bli medium. Så...du svarade inte på mitt inlägg | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:25 | |
![]() | Caligatia: Det du berättar är fortfarande ett typexempel på hur detta lever vidare. Det är känslor inblandade, och då har logik inget med saken att göra. "Sjukdom i blodet"? Det betyder även "sjukdom i släkten". Du tolkade det som att det var kopplat till din blodsjukdom. En annan person hade tolkat det som Alzheimers, om det nu låg i dennes släkt och var orolig för att få det. Osv, osv. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:27 | |
![]() | BiNo8: Jo, vem som helst som vill kan bli ett medium. Det handlar bara om psykologi och (viktigt!) - träning. | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:30 | |
![]() | Haha, tanken har faktiskt slagit mig, det verkar ju onekligen vara ett snabbt sätt att tjäna pengar på. :) Bevisvärdet må ha försvunnit, men det fanns helt enkelt ingen möjlighet att hon skulle kunna vetat om detta. Jag blev djupt imponerad, framförallt som jag som sagt inte var på plats. Jag tror precis som du att det oftast handlar om att mediet använder sig av selektiv perception, men just därför blev jag imponerad i det här fallet. Jag har en gång vart på en seans, med mammas jobbarkompisar, och där handlade det ju uteslutande om att "mediet" sade någon allmän grej som kunde gälla för alla, och sen fick man själv fylla i resten. Det mest fascinerande där var väl att i princip alla svalde allting med hull och hår. Sjukdom i blodet är jag med på hur du menar. Men just att det togs upp i samband med trötthet, nålstick, sjukhus och smärta tyckte jag var intressant, även om det var lite väl bra timing på det. Jag ställer mig öppen till att allting bara kan ha varit lyckosamma träffar och sammanträffanden, men jag har ändå en viss tro på FÖRMÅGAN att se såna här saker. Däremot jag jag inte speciellt stark tilltro till människan som utövar sådana här saker. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 14:30 | |
![]() | iothal: "DennisPlz, kan du acceptera att det möjligen kan vara så att andra människors faktiska upplevelser också räknas även dom du aldrig upplevt och aldrig kommer uppleva något liknande? Om du inte kan det så skulle jag rekommendera ett besök hos en psykolog." Jag kan rekommendera dig ett besök på en sluten psykiatrisk avdelning. Vem säger att deras upplevelser inte är korrekta? Jo, omgivningen som vet bättre. | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:31 | |
![]() | (det seansledande mediumet var för övrigt "certifierat". Pfft... | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:31 | |
![]() | Jag kan berätta något som jag själv varit med om, även om jag fortfarande idag inte vet vad det var egentligen. Jag var 12 år gammal, kl var ca 1600 och jag satt och åt oboy och ostsmörgåsar. Mina föräldrar hade ett rum fyllt med gamla möbler och andra antikviteter. Dörrarna till det rummet var alltid stängt. Nåväl, rätt som det är så känner jag mig inte alls väl till mods, håren på armarna stod rakt upp. När jag tittar mot rummet med antikviteter så ser jag 2st skepnader komma glidande rakt genom dörren. Eftersom jag var så liten så vågade jag tyvärr inte stanna kvar utan sprang ut och väntade tills mina föräldrar kom hem. Detta är endast en liten sak som jag varit med om men det kanske kan roa någon iaf. :) | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:33 | |
![]() | DennisPlz, eftersom som du tydligen vägrar att acceptera någon annans upplevelser än dina egna som ens möjliga så ber jag dig vänligen lämna den här tråden. Vad har du här att göra förutom att agera troll? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:33 | |
![]() | Dennis prata inte m saker du inte vet nåt om | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:36 | |
![]() | iothal: jag har själv vart med om grejer, och tror. Men man får väl vara lika öppen till att allting KAN ha en logisk förklaring som ni tycker Dennis måste vara öppen för att det inte behöver ha det? | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:39 | |
![]() | Caligatia, absolut. Hade jag inte varit med om någonting så hade jag inte trott på det heller. Men jag hade inte varit så trångsynt att jag hade envisats med att det absolut är omöjligt för att jag inte har upplevt det, det är en enorm skillnad. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 14:45 | |
![]() | iothal tack för du delade med dig av din upplevelse:) Ja jag tror Dennis bara vill synas och höras, han har fortfarande inte svarat mig på det jag frågade honom om Caligatia ja självklart finns det många gånger logiska förklaringar till visa "spökliknande" händelser:) | |
| Caligatia | 2008-10-19 14:47 | |
![]() | En annan grej. Jag tror bestämt att det spökade i min gamla lägenhet. Den mest spännande händelsen var väl följande: (Viktigt för historian var att min dörr var tvungen att låsas med nyckel både inifrån och utifrån.) Midsommarafton 03 var jag ute och svirade på stan, och blev inte nådigt berusad. Runt halv 4 på morgonen, när jag och min bästa tjejkompis lullar hemåt upptäcker jag att jag tappat min enda nyckel. Vi går ändå bort till lägenheten i hopp om att jag helt enkelt glömt ta med mig nyckeln och låsa dörren. Så är givetvis inte fallet. Eftersom man inte är så speciellt förståndig när man är berusad, tänkte jag att dörren kanske gått i baklås, och att nyckeln kanske satt i på insidan. Alltså gick jag runt huset, kämpade med säkerhetshaspen på mitt fönster i en halvtimme och klättrade sedan in. Ingen nyckel i låset. Som sagt är man inte så förståndig när man är berusad, så därför började jag leta efter (min enda) nyckel lite överallt inne i lägenheten, och hittade den (!!!) i en ficka i en jacka jag inte använt på 3 månader, som dessutom hängde inne i en garderob. Logiskt sett skulle väl någon jag känner ha kunnat hittat min nyckel, känt igen den som min, gått hem till mig, gått in, låst dörren (lite taskigt, alla som kände mig visste att jag inte hade nån extranyckel), lagt nyckeln i en jackficka i en garderob (av alla ställen) hoppat ut genom fönstret, fått på säkerhetshaspen och gått därifrån. Det ter sig faktiskt i mina ögon som MINDRE logiskt, än att nyckeln helt sonika återplacerats av något vänligt väsen som ställde till med både förtret och bra saker i min lägenhet. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 15:09 | |
![]() | BiNo8: Förutsättningen för "jag vet det jag vet" (din linje) är just att inte veta vad man pratar om. Sistnämnda är dessutom ett av kraven för att gå på sina sinnens ideliga trick. iothal: Jag har varit med om mycket skumt och oförklarligt, men jag springer inte in i spök- och andeträsket bara för att ha *nån* förklaring som tröst. Att återberätta det subjektivt övernaturliga är endast en berättelse om personen själv, och har inget med andar och andra väsen att göra. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:14 | |
![]() | Dennis jag har egna erfarenheter och vet definitivt vad jag pratar om. Du dock, kunde inte ens svara på frågan jag ställde. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:16 | |
![]() | DennisPlz, tills dess att du kan acceptera att andra människors upplevelser är minst lika mycket värda som dina egna så tycker jag att du bör sluta posta i den här tråden. Det blir bara tröttsamt att höra att din syn på världen och dina upplevelser är den enda riktiga interpretationen. Så snälla, sluta agera troll - det är inte roligt för fem öre. Vi vet alla vad du tycker vid det här laget så lägg ned. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:18 | |
![]() | Skall berätta ytterligare en anekdot:-) Denna gång inget som jag själv varit med om (se samtal med djur s.28) Ngn gång på 80-talet träffade jag en man som berättade detta; Denne mannen och hans familj satt hemma och kollade på Tv efter jobbet, som vanligt en vanlig dag efter arbete osv. Plötsligt kommer mannens broder in genom dörren och ställer sig i dörröppningen till tv-rummet. Hela familjen blev förvånad då brodern bodde några mil därifrån, besökte dem sällan och dessutom aldrig utan att höra av sig innan. Brodern säger "jag ville bara titta in och säga hej" och går sedan sin väg. Familjen kom sig inte för att säga ngt då dom blev helt överaskade av detta plötsliga, korta besök. Nå inget konstigt med det. Dagen efter hörde dock polisen av sig för att berätta att den besökande brodern blivit ihjälslagen i ett fyllebråk exakt vid den tidpunkt (kunde ju dessutom konstateras via tv-programmets sändningstid) som han befunnit sig i deras vardagsrum. Tilläggas skall att ingen i familjen var varken reigiös eller troende på annat sätt. Nu var detta många år sedan...Jag har hunnit bli gammal nu;-) men det är inte den enda märkliga historien jag hört sen dess. Ofta berättar folk sånt här i största förtroende, vilket ju inte är så konstigt! Jag anser mig själv både jordnära och iaf mestadels rationell. Tror varken på tomtar eller troll, men det är bara att konstatera...Världen och livet tycks innefatta betydligt mer än vad vanligtvis kan se.. och detta helt oberoende om man "tror eller ej". | |
| DennisPlz | 2008-10-19 15:27 | |
![]() | iothal: Att acceptera och hålla med är två olika saker. Acceptera det. Jag har från ruta ett accepterat vilsenheten och sökandet i den här tråden. Hade denna tråd varit rolig så hade jag endast läst den, nu är den endast tragisk. Om din bästa vän/mamma/syster skänker bort allt de äger och har till en sekt/tvivelaktig affär/ny bekantskap pga att de är inne i en "känslig period", står du bara kallt bredvid och accepterar deras beslut? Det är ju trots allt deras saker och pengar, och de är vuxna individer. Om samma sak händer en total främling, agerar du annorlunda? Om du svarar ja, säger det en hel del om din människosyn. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:27 | |
![]() | iothal ja han är väldigt tråkigt, speciellt då han skriver som om han VET att det är på ett visst sätt | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:28 | |
![]() | Dennis du svarar FORTFARANDE inte på min fråga, det tycker jag tyder på feghet | |