Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 404

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-11-10 17:48
Antal inlägg: 18678

Margana: Tar man illa vid av sådant kanske man skall fundera över sig själv litegrann, är man för lättstött tro?

Margana2008-11-10 17:50
Antal inlägg: 826

trash...vem har tagit illa vid sig?

Amiable2008-11-10 17:51
Antal inlägg: 1365

*ler o funderar*

tipitina2008-11-10 17:52
Antal inlägg: 2687

Varför skulle man prata om och behandla djur som människor? De är inte människor och kommer aldrig att bli!!!

trashone - Ej medlem längre2008-11-10 17:52

Margana: Är du allvarlig?

Margana2008-11-10 17:53

öh allvarlig..vad menar?

trashone - Ej medlem längre2008-11-10 17:54

tipitina: Bra fråga.

Margana: Inget, lulla lugnt.

Margana2008-11-10 17:56

ja då får jag väl lulla ut och fixa lite mat åt "skitungen" min =)

Mouche - Administratör2008-11-10 17:59
Antal inlägg: 24193

Jag skulle vilja ställa följande frågor.

Först: Så här lyder alltså ämnet för tråden:

"Kalla människor med avsaknad av empati för djur
Jag förstår inte varför det finns så många människor här som verkar ha helt avsaknad empati/känslor för djur?! "

1) Vad avser TS med "helt avsaknad av empati/känslor för djur?"

2) Finns det några konkreta exempel på denna avsaknad? (Omskrivet då givetvis med TS egna ord och inte kopierat ur andra inlägg! Detta för att undvika utpekande av andra skribenter)

3) Har TS några egna förslag på hur hon vill se djurens rättigheter tas till vara och hur man ska kunna få människor av annan åsikt att kanske ändra sin inställning?

4) Finns det verkligen fog för att kalla människor av annan åsikt för "kalla och i avsaknad av empati"?
Kan det inte vara just så som en annan skribent nämnt att vissa helt enkelt tycker om att raljera, överdriva lite och därför uppfattas som "kalla" av en känslig person med stort personligt engagemang inom genren?

Mouche

Margana2008-11-10 18:08

Jag är nog benägen att hålla med Mouche's punkt 4.

Man får ha lite distans till vad som skrivs här i forumen och inte ta allt så blodigt på allvar. Vi vet ju inte vad som döljer sig bakom nicken. Bino kan ju vara en liten flicka, Trash en äldre herre och jag en katolsk präst. Det här är sånt vi inte vet något om ej heller om det som skrivs är sanning eller folks egentliga åsikter.

I alla fall så förstår jag att Bino kan ha blivit upprörd och hoppas att hon kan, liksom jag ha lite distans till det som skrivs.

SämstpåBeta2008-11-10 18:11
Antal inlägg: 1761

tänk om alla kunna vara lika sakliga som Mouche!

Margana2008-11-10 18:12

hehe sämst...tänk vad det skulle bli tråkigt då ;-)

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-10 18:17
Antal inlägg: 3473

Margana tusen tack att det finns nån som förstår:)

mrperfect2008-11-10 18:20
Antal inlägg: 11437

Som amatörzoolog så ser jag som det viktigaste att arterna inte dör ut, om djur äts upp av andra djur så är det naturens ordning. I Sverige så styr man jakten på vilt så att arten skall kunna fortleva. Uppfödning av slaktdjur är nödvändig för att vi skall kunna hålla oss med mat, sedan kan man ju diskutera ifall vi skall äta kött eller inte och det var väl det som trådstartaren ville göra. Som alla förstår är jag för köttätande men jag är ändå intresserad av djur på ett mer upplevelserelaterat och behavioristiskt plan...eller hur fan jag skall uttrycka det :)

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-10 18:26

Ja det är nåt jag ibland skulle vilja lära mig lite bättre:)... att vara mer saklig, eller lära mig och lära mig, ivarjefall när man ska skriva, och det stämmer som Mouche säger att jag har ett stort engagemang inom genren. Och en del gånger är det hjärtat som skriver:) Men jag tycker ändå att vissa här verkar inte vilja prata om det tråden gäller utan bara vara lite elaka och dumma, (då menar jag INTE bara för folk inte håller med mig)

Margana ja det är ju inte alltid folk skriver i sina presentationer riktig information, jag är dock 48 år och visst jag kan ha distans, men som jag skrev ovan reagerar jag när vuxna människor skämtar vad som för mig är lite väl rått:)

Paniksurr - Ej medlem längre2008-11-10 18:29
Antal inlägg: 242

Mouche, när jag frågade om EXEMPEL så skrev du att hon INTE skulle nämna sådana fast jag inte bett om namn eller något. Vilket jag poängterade.

"Jag menar absolut inte att du ska namnge en mängde betapetare som verkar helt avsaknad av empati/känslor för djur. Men du skriver att det det finns så många sådana HÄR och därför skulle jag vilja ha exempel i form av i vilka trådar de gett uttryck för det. För jag antar att det inte räcker med att folk skriver att "Hatar giraffen" eller "Krokodilen är full av puckon"? :-)"

Och då menade jag givetvis att hon skulle skriva t ex "I en tråd anses det vara okej med lyxjakt på vilda djur", "I en annan tråd att hundar aldrig ska hälsa på andra hundar" och så vidare.

Men genast tolkade du det som att JAG ville att hon skulle namnge personer, vilket jag aldrig bett om. Nu ställer du samma sorts frågor till henne! Så nu är det helt plötsligt okej att hon svarar på det jag frågat om LÄNGE men som du menade att hon INTE skulle svara på?

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-10 18:30

mrperfect men dom gör inte ett vidare bra jobb i vargtrakterna då:) Dom skjuter av för många sen måste dom ta in en varg från Norge etc etc sånt här hänt alltför många gånger. Även när det gäller andra djurarter.

Jag har absolut ingenting mot köttätare, jag är gift med en:) Jag accepterar andra om andra accepterar mig:)

trashone - Ej medlem längre2008-11-10 18:31

Tyvärr, om man baserar dig via dina inlägg så är du helt acceptanslös bino

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-10 18:32

Paniksnurr som jag skrev innan kan man själv leta runt lite i trådarna så hittar man säkert det jag syftar på, och för fjärde gången vill jag poängtera att det är inte enbart i detta forumet jag har fått den kännslan

BiNo8 - Ej medlem längre2008-11-10 18:32

trashone jaha och vilka inlägg syftar du på då

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?