Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| oddball63 - Ej medlem längre | 2009-06-10 17:52 | |
![]() | En svart rackare vid namn Fjolle 15 månader. gatukorsning. Bondkatt Norsk skogskatt och nåra promille Maine Coon. Vet inte vilken av delarna som gör att stollen i motsats till de flesta katter gillar vatten. När han varit hos mig i några dar så hade han vad jag trodde av en olyckshändelse fått i en papperstuss jag gett han o leka med i sin vattenskål. Tog upp den åt honom o kasta iväg den så han fick jaga den. Då fick jag se hur han tog den i munnen o bar den till vattenskålen o släppte i den igen. Sådär håller han på ännu, var grej han får o leka med ska prompt ner i vattnet . | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-10 18:09 | |
![]() | Åke har tydligen valt att bo kvar här. Jag har inte fått nåt gensvar på lappar som jag satt upp. Har även ringt till katthemmet i stan och de hade inte någon efterlysning på honom. Jag släpper ut honom flera gånger per dag men han är bara ute en stund sen sitter han och jamar och vill in. Han har även ätit en massa mat så han verkar hungrig. Veterinären sa att han skulle ha tillgång till mat hela tiden nu till att börja med eftersom han var så tunn. Har även snackat runt med fastighetsskötare i området som säger att han är hemlös. han förföljer dom när de jobbar och de har också matat honom flera gånger. det verkar inte vara normalt med en katt som har ett hem med det beteendet. Så nu har jag troligtvis utökat mitt hem med en ny familjemedlem vid namn Åke. Välkommen Åke:-) | |
| Billan_1985 | 2009-06-10 18:13 | |
![]() | Grattis, Kissed :) | |
| VaKul | 2009-06-10 18:27 | |
![]() | s-katt har jag....betalat mycket! Räknas det också?? *undrar* | |
| Nunnelunan | 2009-06-10 18:51 | |
![]() | Ja grattis Kissed. Då man blir utvald av en katt som bara flyttar in, så lär det betyda tur (gammalt skrock). Köp en lott också, så vinner du säkert något! | |
| Sommarlov | 2009-06-10 18:52 | |
![]() | Vi hade 3 katter, men plötsligt en dag fanns här 4 st! En knasig långhårig sak flyttade in i huset vårt på eget bevåg. Hur söt som helst och lite halvt skadad. Vi valde att pyssla om honom och tog trollet till vetrinären. Inget gensvar från ägaren, trots chipmärkning. Vi meddelade hur som helst forna ägaren att katten hennes fanns att hämta hos oss, så till vida att hon ändrade sig angående om att få honom tillbaks. Ja, ja.... här är familjen: Flis, norsk skogskatt, 8 år. Billoulou, svart vit jätte, 5 år. Sushi, vit och orange, 4 år. Filifou, brun och creme, 4 år. | |
| Smulan31 | 2009-06-10 18:59 | |
![]() | Haft en och annan bondkatt, men nu har jag en Abessinier. Hon har många små lustigheter för sig. Som att stå på en och peta en i ansiktet med tassen när hon vill att jag ska stiga upp. | |
| Navi_ | 2009-06-10 19:19 | |
![]() | Har två missar. En Älsa som är en huskatt, sköldpaddsfärgad. Hon blir 2 år i morgon *grattis* Sen har jag en Manxkatt Casper, en riktig tjockis, han är vit och tabby färgad. Hur söt som helst. Han blev 3 år första april. Han är lite av ett skämt =) | |
| kicki62 | 2009-06-10 19:34 | |
![]() | Har tre katter Måns o Fartrand som är 2år samt en gammal katt som heter Mojje, han är 19år...alla tre är bondkatter | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-10 19:38 | |
![]() | Kissed, gratulerar till nya familjemedlemmen. Om du inte haft katt tidigare/på länge så får du här några tips: Är Åke kastrerad? Om inte så ökar du hans livskvalitet om du kastrerar honom, samt hjälper till att minska beståndet av hemlösa katter. I samband med kastrering kan du kostnadsfritt få honom öronmärkt. Sedan kostar det någon hundring att registrera honom (engångskostnad). Bra kattförsäkring finns hos Agria och If, och säkert hos något mer bolag. Vad gäller foder finns det många olika "skolor" men eftersom Åke gärna går ute ibland så jagar han säkert möss och fåglar. Det innebär att han mår bäst av att enbart äta torrfoder hemma. Välj ett bättre märke med så lite spannmål som möjligt. Alternativet är att du ger katten BARF-mat (www.swecat.com/Artik...l ar/BARF). Lycka till och pussa Åke! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-10 19:58 | |
![]() | Tack katalias för råden:-) I min kontakt med katthemmet så fick jag rådet att vänta i tio dagar innan jag gör något. Har ingen efter den tiden nappat på mina lappar efterlyst Åke hos polisen eller hos katthemmet så ansåg de att de har förbrukat sin rätt till att vara kattägare och jag kan se Åke som min:-) Jag har varit i kontakt med veterinär och ska då kastrera honom, chipmärka och avmaska honom. Det roliga i det hela är att vi ett bra tag har kollat efter katt. Letat runt och tagit reda på en massa kring att vara kattägare. För en vecka sen var jag på väg att slå till på en liten kattunge. Men sen beslutade jag att vi inte skulle ha katt. Sen helt plötsligt så hittade Åke oss?! Då kände jag att det var ödet, det var nog meningen att vi skulle ha katt helt enkelt:-) Nu känner jag mej rädd att vi inte ska få behålla honom. Han är helt underbar. Keligare katt har jag inte träffat.:-) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-10 20:11 | |
![]() | Det kan ju vara så att Åke har ett hem någonstans och att någon orolig matte går och vrider sina händer och ropar på honom. Mamsen var borta i tre månader förra sommaren och jag ropade på henne varje dag. Till slut dök hon upp, som om inget hänt. Hon såg fin ut. Det kan ju hända att hon betraktades som hemlös och fick mat av snälla människor, men det innebär ju samtidigt att hon inte kände något behov av att komma hem heller. Inte förrän det började bli kallt. När du haft Åke hos dig i tio dagar utan att någon ägare kunnat lokaliseras så kan du absolut betrakta honom som din. Tänk på att en eventuell ägare ju inte precis varit ansvarsfull, eftersom han var varken kastrerad eller märkt. | |
| gummirumpa | 2009-06-10 20:34 | |
![]() | Vår lilla Maja fyllde 15 häromdagen. Å så har vi Frasse 8 kg jättekatt. Röd och fin, mäter 1 meter från nos till svansspets. Ang. katter som förvinner / hittas. Vår Fia var borta i ett halvår! Hon smet från kattvakten på midsommaren, en kilometer hemifrån, hon kom hem till jul. (sen försvann hon iofs igen, vi tror hon gick tillbaka där hon varit under tiden) | |
| gummirumpa | 2009-06-10 20:38 | |
![]() | Kissed, förresten. Har du ringt polisen. Dom kan ha efterlysningar även om inte katthemmet har det. Vi fick tillbaka en katt på det viset. Men jag förstår att du hoppas få behålla honom, men jag vet hur traumatiskt det är att inte veta vad som hänt ens lilla katt... | |
| liz | 2009-06-10 20:42 | |
![]() | har två egena katter oxå grannens so, har bosatt sej på våran balkong suck de går inte att ha öppet | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-10 20:59 | |
![]() | Jag har kollat med polisen och de har inte fått in någon efterlysning. Jag kommer givetvis göra allt som står i min makt för att hitta en eventuell ägare. jag är inte intressead att "sno" en katt. Men för övrigt så tycker jag ändå att de inte tagit hand om honom. Mager som en skrika och kastade i sig mat, ingen märkning eller halsband. Han har funnits i området länge säger de som jobbar här. Om han bor häruntomkring så har de haft många chanser att ta hand om honom. | |
| ylvett | 2009-06-10 21:10 | |
![]() | Har två äkta bonnkatter. Gisela föddes i en ladugård för åtta år sedan. Hon kom ivägen för en bil, och så fick vi en skadad vildkattunge i huset. Hon är det sockersötaste man kan tänka sig. Kommer alltid och tröstar om någon är ledsen. Gisela är hennes namn. Den andra, Sesam är kattvärldens svar på Ratata i serien Lucky Luke, fullständigt helknäpp!!!. Hans mamma blev överkörd när han bara var några dagar gammal och han har aldrig lärt sig att "vara katt". Han har ett eget språk som inte liknar något jag har hört från katter. Även Sesam är på sitt åttonde. | |
| fairflower | 2009-06-11 00:43 | |
![]() | Har fyra norska skogkatter, Michel creme/vit, Cool amberfärgad, Reymos röd/vit och Santiano silvertabby. Dom går ut på dagarna och lever sitt kattliv, jagar möss och fåglar även skator! Ibland är nån ute på natten och då blir jag helt osalig, kan inte sova innan dom kommit hem. Jobbigt då, men kan inte tänka mej ett liv utan katter :) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2009-06-11 10:49 | |
![]() | Jag har två katter. Den ena är en svartvit perser, den andre är en röd kissemiss med inslag av norsk skogskatt med väldigt långa ben. Han hade en bror från samma kull och var lika som bär. Eftersom bägge var röda fick dom heta Bill och Bull. Dessvärre försvann en av dom och kom aldrig tillbaks. Eftersom dom var så lika visste jag inte om det var Bill eller Bull som försvunnit så han som är kvar heter numer Billebull. | |
| 1stclassriot | 2009-06-11 11:24 | |
![]() | två flickor. miranda som är 9 år i år, sköldpaddsfärgad bondkatt, lat o tjock men söt. har överlevt urinsten, leverproblem, kraftig viktminskning etc. bild: images5.bilddagboken...00 1451.jpg nelly som är grå med vita fläckar på bröstet o vita strumpor, 4 år och blandras av russian blue o ngn orientalisk ras, jättebusig, smart, fast hon tror att hon är en hund. images5.bilddagboken...00 1394.jpg | |