Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sa fröken - Ej medlem längre | 2009-01-26 23:34 | |
![]() | "varför ska man spela klassiker?" är inte säker på vad exakt det är du funderar på med frågan men "spela klassiker", om nån använt uttrycket, ska nog vara synonymt med "att spela en match på klassiskt spelbräde". varför man "ska" spela det: man "ska" eller måste inte alls spela klassiskt. det är ju en smaksak! att väldigt många tycker slumpat bräde eller specialbräde är roligast är helt förståeligt, men det är två _varianter_ av det klassiska brädespelet Scrabble, som det klassiska spelbrädet här på betapet representerar. ett gäng medlemmar här tycker att det är roligast att spela just online-scrabble (=klassiskt bräde) och försöker nu göra en liten strukturförändring så att just dethär gänget konsekvent skulle börja samlas i ett och samma spelrum, papegojan - tanken är att det ska vara lätt att hitta folk att spela mot och hittills har en och annan märkt att det faktiskt är lättare åtminstone tidvis. än är det inte inarbetat, rät många loggar av gammal vana in där de alltid varit och en del vill inte bli "kommenderade av andra till ett visst spelrum" men vi hoppas det ska börja funka småningom. välkommen in på en klassisk match i papegojan! om du inte tycker det känns intressant att spela på ett bräde som alltid ser likadant ut, utan stora klumpar av lockande bonusrutor, så kan du i papegojchatten passa på att fråga om det finns nån som irl-spelare (= såna som träffas regelbundet på olika håll och tränar på riktigt bräde) som kunde ge dig lite tips om hur man blir bättre på scrabble. jag lovar att du får svar, och tro mig, det är hur spännande som helst när man väl lärt sig lite grunder och principer!! =D | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-27 09:58 | |
![]() | Så var vi igång igen då... Ny dag o nya spel. Kom till Gojan o spela! :-) | |
| bulimi3 | 2009-01-27 10:47 | |
![]() | Förbannade tjat hela tiden om att komma till Papegojan. Finns väl ingen särskild anledning att vara där,klassisk variant funkar ju överall,hela tiden. Sluta nu tjata | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-27 10:49 | |
![]() | Läs ovan o du ska se varför... "tjatet" lär fortsätta tyvärr tills alla de som inte läser här i Forum eller inte loggar in jämt o hela tiden kan se vår kampanj. | |
| Ser bra ut | 2009-01-27 10:56 | |
![]() | hm, är en del lätt *beeep* tro? hur kan det vara så svårt att förstå att det dels är betydligt fler slumpspelare (och därmed svårare att hitta klassik-spelare) i alla "vanliga" rum, förutom det att de som vill spela "riktig" Scrabble behöver ett klassiskt bräde och likasinnade motspelare, inte slump eller special som är varianter! varför irriteras och ifrågasätta? håll er till er slump om det är så kul, ni har ju sällan/aldrig svårigheter att hitta motspelare oavsett var ni är - förutom om alla klassikspelare håller sig till papegojan, då kanske *hoppas* slumparna håller sig till andra rum. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-27 10:58 | |
![]() | bulimi e en klassikerspelare som väljer att inte va i Gojan, Det e helt ok det med. ;-) | |
| bulimi3 | 2009-01-27 10:59 | |
![]() | men orka av vilken anledning ska man styra på det viset? det går alldeles utmärkt att spela klassisk i alla spelrum.kan inte förstå varför det ska styras till ett enda rum.bara därför ska jag vägra Papegojan. japp,nu är det bojkott | |
| bulimi3 | 2009-01-27 10:59 | |
![]() | apropå inget annat,jag spelar endast klassisk. | |
| Ser bra ut | 2009-01-27 11:00 | |
![]() | tack bulimi3 | |
| bulimi3 | 2009-01-27 11:01 | |
![]() | Varsågod | |
| bulimi3 | 2009-01-27 11:02 | |
![]() | Och jag vill poängtera att det inte är svårt att hitta spelare.Det är bara nys. | |
| sa fröken - Ej medlem längre | 2009-01-27 11:16 | |
![]() | bulimi3: visst låter det tjatigt, jag håller faktiskt med, på sätt och vis. men nu är det så att den här tanken om att ett spelrum ska bli klassiskrum INTE kommer att bli verklighet om vi inte kör aktivt, t o m nästan påstridigt, med den här kampanjen. det är inte säkert att det lyckas ändå men vi ger inte upp, inte än i varje fall. du får visst spela i vilket rum du vill också i fortsättningen, ingen försöker påstå nåt annat. men du kan väl för det titta in nån gång i papegojan ändå, öppna några matcher och se om det eventuellt kunde göra nån skillnad? vi som håller på och tjatar här tror hårt på att det blir bättre ju fler vi är: ett spelrum med 200 inloggade klassiskspelare måste ge snabb utdelning i önskat motstånd åt vem som helst!!! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-27 11:38 | |
![]() | Välkommen till Papegojan där vi försöker samla ALLA klassiska spelare. Redan MASSOR av spel igång! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-27 12:42 | |
![]() | Lunch o 37 spelare... :-) Alla typer av normal/snabb/hets/panik o ranking... Det e stråååålande! | |
| werigo - Ej medlem längre | 2009-01-27 13:55 | |
![]() | Måste hålla med bulimi.kan inte förstå varför det ska styras så att det bara ska spelas klassisk i ett särskilt spelrum. Ska det bli ett för hets-slumpad,panik-specia l osv. Dum ide tycker jag. Är inga problem att hitta spelare i andra spelrum,å jag spelar bara klassisk jag med. | |
| bullfar | 2009-01-27 13:58 | |
![]() | En trist utveckling om det blir särskilda rum för olika spel. Nä,det här låter inget bra alls!!!! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-27 14:22 | |
![]() | Kan inte annat än be om läsförståelse... Tydligt är att merparten av klassikerspelarna faktiskt önskar ett eget rum. Därför kör vi vidare. | |
| kajsa42 | 2009-01-27 14:38 | |
![]() | Vad är problemet med att ha ett speciellt rum just för klassiskt, jag tycker det vore klart bäst! | |
| bullfar | 2009-01-27 15:38 | |
![]() | Jamen de är ju just det som blir så trist,ett särskilt rum för en spelsort,ett annat då kanske för en annan. Jag har då aldrig haft problem med att hitta nån att spela med. Även jag tillhör de som bara spelar klassisk. Tråkigt med någon form av bestämmande med speciella rum. | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2009-01-27 16:14 | |
![]() | Varför är det ett problem att klassiska spel skulle koncentreras till ett rum? Det kommer knappast att bli så att det inte spelas klassiskt i andra rum och att man inte alls får spela annat än klassiskt i Papegojan. OM man nu hör till dem som bara spelar klassiskt eller nån enstaka gång nåt annat, är det på nåt sätt ett mervärde att kunna växla mellan spelrummen? Ena dagen välja Elefanten, andra Flodhästen osv? Förklara isf för mig på vilket sätt det gör det trevligare och intressantare att spela här, när själva spelet ändå är det samma?? Jag har verkligen inget hum om vad det är som går förlorat för folk om vi får ett spelrum där det spelas klassiskt... | |