Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 646 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-28 12:53 | |
![]() | Maad max: Haha, brukar du även peta in ett "det är fult att ljuga" eller inkluderar du det i ärlighet varar längst? | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-01-28 13:01 | |
![]() | Man kan mala ner sådant som barnen inte tycker om och så se ifall dom märker skillnad eller tyckte om maten! | |
| micro113 | 2009-01-28 13:12 | |
![]() | Jag kan nog tycka föräldrar har en skyldighet att ljuga ibland. Minns när jag fyra - fem år, och hade en söt kompis, som var mycket medveten om det. Hon frågade de vuxna vem som var sötast -- och att alla andra tyckte hon var sötast, det kunde jag leva med -- men att min mamma sa det, det svider nog än idag. Själv har jag aldrig besvarat en sådan fråga från barn, utan alltid sagt att båda är söta, och sedan lyft fram olika saker hos dem -- du har så mörka fina ögon, och din kompis har så klara blåa -- ni är söta och vackra på olika vis. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-28 13:18 | |
![]() | Aj micro, okej. Inga problem för mig, för sötast har alltid mina barn varit :) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-28 13:42 | |
![]() | micro: Ett annat sätt är att säga att det är en löjlig fråga som man inte tänker svara på :) | |
| micro113 | 2009-01-28 13:55 | |
![]() | Budalv Det beror ju på hur gamla barnen är.... sen säger jag hellre att båda har sin egen skönhet än att slå bort frågan helt -- eftersom jag tror alla barn mår bra av att höra att de är vackra. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-28 14:00 | |
![]() | micro: Min mamma brukar inte svara på trams men om jag frågar tillräckligt många gånger vem hon gillar mest av mig och hennes hund så svarar hon hunden :) Hon är en patologisk icke-lögnare. | |
| micro113 | 2009-01-28 14:20 | |
![]() | Budalv *skrattar* Så skulle jag nog också säga -- med tillägget "för hunden tjatar inte" | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-28 16:17 | |
![]() | Micro: till vilken ålder skall man berätta hur vackra de är? | |
| micro113 | 2009-01-28 16:22 | |
![]() | tras Min äldsta är 26 år, och hon får fortfarande höra vilken vacker underbar dotter hon är... precis som mina andra barn får höra det. Så jag vet inte -- tills hon blir lika gammal som jag kanske.... om hon lyckas komma ikapp. | |
| micro113 | 2009-01-28 16:23 | |
![]() | Att dom är vackra och undrbara söner och döttrar alltså --- inte att min äldsta är det... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-28 16:30 | |
![]() | Trash, menar du vid vilken ålder man blir ful? Jag vet inte. Sista gången jag hälsade på min mamma påstod hon att jag var en söt och go flicka, då var jag 49. Mina barn är de finaste av alla och kommer så att förbli. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-28 16:31 | |
![]() | Nej jag kom på att det är lite svårt att sluta säga en sådan sak även om man innerst inne vet att det inte är rätt. Så glöm min fråga. | |
| micro113 | 2009-01-28 16:33 | |
![]() | tras Fast jag behöver inte ljuga -- jag har vackra barn. | |
| Intet | 2009-01-28 16:35 | |
![]() | Äh alla lurar väl i sina barn nått slags nonsens? Min pappa sa att han hade äpple i maten varje gång det var röd paprika (för paprika var minsann såå äckligt men äpple det var gott!). Mamma har lurat i mig att det finns en tomte, en påskhare en tandfe etcetc. Och dessa traditioner tänker jag föra vidare till mina avkommor. :D | |
| rufs | 2009-01-28 17:15 | |
![]() | Mitt ena barnbarn som är 10 blåste mig härom året :) Han va här hos oss över helgen o se han tappade en tand:) " ohhh den måste i vatten så tandfen kommer" Ja det brukar ju bli en guldpeng för en tand tyckte jag.....GUlDPENG !! sist fick jag hundra spänn hemma...Suck tänkte jag jäkla dotter o skämma bort ungen..Så på kvällen kommer jag på visst ja tanden , lugnt jag har 10 spänn sa min man 10 spänn han fick hundra sist av mor sin .. 100 SPÄNN!! gubben bara skrek.......sagt o gjort ett lyckligt barnbarn kunde inkassera 100 kr dagen efter..När jag körde hem honom skällde jag på min dotter o undrade över hur hon kunde betala så mycket för en sketen tand ?med ett stort skratt talade hon om att han fått 5 kr av henne | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-02-05 00:27 | |
![]() | Nej, aldrig! Inte ens om jultomtens existens som jag finner högst tvivelaktig! Barns enda hopp är inledningsvis att kunna lita på vuxna - att kunna kommunicera. om dom inte kan det så fördröjer man deras utveckling, både intelligensens och språkets, för att inte tala om grundtilliten som är själva basen i deras rättighet som ny människa. Och eftersom nu Gud faktiskt finns så är det ytterst lämpligt att berätta om Honom också - en målsättning och måttstock över BNP, såpor och pengar. | |