Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Malla13 | 2009-03-06 18:17 | |
![]() | * Inte * | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-08 18:04 | |
![]() | Jag måste fråga en sak och det här är den bästa tråden att göra det i utan att starta en ny onödig tråd. Jag såg ett par på bussen i dag som hade sitt lilla barn med sig, han kan ha varit mellan 18 och 20 år men hon såg ut som 14 helt allvarligt. Låt säga att hon kankse var 17 men äldre än så kan hon inte ha varit, jag förstod av handhavandet att det var deras gemensamma barn. Men hur blir det med vårdnadsskapet när så unga människor som inte är myndiga får barn, är det föräldrarna som är det då för den som är omyndig? Har aldrig funderat på det förut men det blev så konkret då jag tittade på en flicka som jag i första hand själv ansåg vara ett barn. | |
| emmylicious | 2009-03-08 18:08 | |
![]() | vet inte riktigt, kan höra med min brorson som blev pappa vid 16 .. om ingen kommer med svar innan. | |
| Em78 | 2009-03-08 18:48 | |
![]() | När man bestämmer sig för att sätta barn till världen är det viktigt att tänka tillbaka på sin egen barndom tror jag. Efter det kan bra frågor att ställa sig själv vara "Vad har jag att erbjuda som förälder?" "Skulle jag vilja ha mig själv som förälder?" "Har jag så mycket kärlek att ge?" "Är jag villig att anpassa mitt liv efter ett nytt litet liv?" Sen kan jag ju skriva under på att man inte behöver "missa" ngt bara för att man blir förälder. Sj var jag 18 och ensamstående när jag fick min son som är 13 i år. Det var inte planerat direkt men jag ångrar inte en dag. Barn förändrar livet så klart... Det händer alltid ngt, ansvar och oro går hand i hand och oron förvinner nog aldrig. Det är omöjligt för en människa utan egna barn att förstå. Jag väntar mitt andra barn nu. Det är väldigt spännande.. Det var ju 13 år sedan sist=) Och Grabben är redan stolt storebror. Jag har svårt för att tro att åldern gör föräldern. Det beror väl på vad man är för en sorts person? | |