Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 218

Forumkategorier

Användare Inlägg  
irrvarr2009-03-11 18:48
Antal inlägg: 75

Att du ens orkar ta striden är ju en otrolig bedrift! Och du var inte ens full, sa du?

bizzzy - Ej medlem längre2009-03-11 18:50
Antal inlägg: 3169

haha, en nykter person som orkar tjafsa, det är stort... Är du en blivande politiker tro?

Prositi2009-03-11 18:51
Antal inlägg: 539

Det är inte konstigt att samhället ser ut som det gör...

irrvarr2009-03-11 18:52
Antal inlägg: 75

Till vem var det där en pik, Prositi?

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 18:53
Antal inlägg: 6087

Svar 1 : Jag är spiknykter.
Svar 2: Vill inte bli politiker nej.

Bizzy: Jag är inte den enda här som "tjafsar" menar du att resten som skriver inlägg i denna tråd är onyktra? Just ja, det är ju onsdag idag
(lilla lördag) :)

bizzzy - Ej medlem längre2009-03-11 18:57
Antal inlägg: 3169

Molle, nej då "tjafsar" var väl fel uttryckt. Jag tycker faktiskt också att det är strongt att du orkar fortsätta försöka förklara vad du menar . Jag förstår vad du menar och håller delvis med. O andra sidan så tycker jag att om man har gjort sig känd för en viss grej så är det inte så konstigt om det är det som folk diskuterar. Jag menar att diskutera Rosings intelligens eller hennes snabba tid i skidbacken går ju inte..

Prositi2009-03-11 18:59

Jag har själv varit mobbad i över 20 års tid, får skit då och då idag med.
Har en dödlig sjukdom som har gett mig en del skador på min kropp.
En rygg som ser ut som en längdhoppsbacke....med mer....

Jag är trött på och blir inte längre ledsen över att folk pratar skit, sprider falska rykten med mer

Senast igår hörde jag ett gäng gubbar som snackade om mig, sa både det ena och det andra.
De såg inte mig, jag stod bakom ett hörn.

När jag sedan gick fram och frågade vad de menade med det de just sagt.
Tittade de bara på mig som om jag vore någon alien, de sa inte ett knysst.

"Är ni inte män nog att stå för vad ni säger?"
Frågade jag....fortfarande helt tyst...

Det är ju såhär det ser ut i samhället...att folk har inte mage nog att stå för vad de tycker, utan är fega och går bakom ryggen.

Det är inget man kan göra något åt, det är lättare att acceptera att det är så.

Även om man tycker det är fel, man mår bara dåligt av att bry sig...

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 19:04

Fan prositi vad lågt av dom :(

Men Prositi, jag känner att jag måste bry mig, ä´ven om det inte alltid når fram, så kanske det gör det en dag,,,

Förstår inte riktigt vem du riktar dig åt i texten, men ditt budskap gick fram hos mig :)

Budalv - Ej medlem längre2009-03-11 19:05
Antal inlägg: 2199

mollee: Tror jag förstår vad du menar. Tycker visserligen inte att betapet är det bästa exemplet på hatkultur. Youtube var i alla fall förut ett mkt bättre exempel. Nu får man visst rösta ned kommentarer där så de inte syns (?). Förut kunde det vara ganska fascinerande att läsa kommentarer där.

När det gäller de som ska vara vackra tycker jag inte det är fel att säga att man tvärtom tycker de är fula. Blir lite kejsarens nya kläder annars. Däremot kan man kanske tänka på hur man uttrycker sig.

Jag undrar om du tycker det är kränkande att uttrycka att en kändis är sexig eller skriva att man inte skulle neka till en natt med en viss kändis... Jag tycker på något sätt att man har gått över samma gräns när man börjar kåta upp sig på en kändis och måste hålla på och prata om det som när man stör sig på att någon är ful.

Prositi2009-03-11 19:16

mollee: Det var inte riktat till någon speciell, men mitt budskap är just det här att folk kommer alltid prata skit om andra, även om du inte hör det.
Det är inget vi andra kan påverka.
Det är som att säga att de MÅSTE tycka om grönsaker.

Alla är olika och det man kan göra istället som jag gjort och gör är att jag skrev en bok om mitt liv, där jag skrev med om mobbingen, min sjukdom med mer....

Sedan håller jag på att starta ett projekt...men det ligger jag lite lågt med att säga för mycket om.

Prositi2009-03-11 19:20

mollee: Väldigt många personer söker ju ständigt fel och brister hos andra för att själva känna sig duktiga.
Det är synd och tragiskt att det är så, men så är det.
Det är inte mycket man kan göra åt det.
Så länge vuxna bär sig åt så, kommer ju deras barn göra likadant.

Väldigt många är svaga stackare som inte tänker längre än på sig själva...

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 19:21

Okej Prositi du har rätt i det du säger, och det är nog det som upprör mig, sanningen, oj vad dramatisk jag lät där :S

Folk har ett val, jag preikar inte för MÅSTEN, men jag är som sagt ett envis prick, och vill att folk ska förstå, inser att det är rätt kört just nu... Men lyckas jag få en person att tillslut fatta vad som är fel med att sprida negativ kritik runt omkring sig är jag nöjd :)

Är inte själva kritiken som stör mig riktigt heller, utan hur den formuleras och hur folk kan försvara den typ av beteende... Man kan faktiskt säga vad man tycker med försiktighet och omtanke/respekt för andra.. Man behöver inte basunera ut glåpord och hån.

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 19:23

Samma sak gäller mobbing i skolorna...

Den kommer nog aldrig försvinna, barn är barn och rår inte alltid för hur de beter sig... Men ibland måste någon sätta ner foten och föregå med gott exempel och säga att mobbing och att vara taskig genemot andra är fel.

Prositi2009-03-11 19:23

Jag förstår dig och håller med dig.
Men folks behov av att klaga och gnälla på andra människor hör ihop med deras svaga inre och det faktum att de skulle aldrig våga säga det direkt till den personen.

carinau2009-03-11 19:23
Antal inlägg: 882

Precis min mening med molle. Bra sagt!

carinau2009-03-11 19:24
Antal inlägg: 882

*mollee*

Prositi2009-03-11 19:26

molle: Jag håller med dig, men så länge vuxna mobbar och kränker kommer mobbingen fortsätta.
Barnen hör hur det pratas hemma, sedan gör de likadadant i skolan...

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 19:27

Ja, jag vill nog säga att elakt skvaller vuxna emellan är de mognas mobbing.

Det anses vara okej för att pressen skriver om kändisarna " Gör dom det så kan vi" och vadå " de får ju skylla sig själva, skaffar man silikonbröst så får man ju förvänta sig reaktioner" =

Den populära gruppen mobbar lilla Kalle för att hans kläder inte är märkeskläder, och då är det okej för den inställsamme utbölingen oxå..

" Fan vad ful du är kalle, tycker inte du märta?" " Hahaha, jo han har samma tröja varje dag, och så stiner han... Han får skylla sig själv som inte duschar"

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 19:29

Man kan inte döma utan att veta :)

Roquentin2009-03-11 19:32
Antal inlägg: 46

Caroline ag Ugglas och Linda Rosing har under lång tid kränkt mig genom att ofiiciellt visa upp sina hemska utseenden. De kan gott få känna på hur det känns.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?