Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 871

Forumkategorier

Användare Inlägg  
d372009-03-20 18:57
Antal inlägg: 86

Lilla kanin, jag håller med i det du säger... Jag vill vinna på lotto, jag vill ha fina pengar och en bil som är större än min grannes, men det har ingenting med primitva drifter som hunger och sex. Jag vill ja en bil, men jag måste äta. Jag vill ha din stickade tröja, men jag måste ha sex. Sorry, men utan sex och någon slags närvaro förtynar jag. Då kan jag naturligtvis ha sex med mig sjäv, och det är jag en mästare på... Om det finns en kvinna därute som inte haft sex på år, så visst fan kan jag bjuda henne på en skön stund. Likaväl som jag kan massera dina axlar du korthåriga kanin eller krama någon som behöver kramas.... Eller hålla om ngn som behöver tröstas.

Satyra2009-03-20 18:58
Antal inlägg: 4561

Nej d37 - det orkar jag faktiskt inte lägga energi på alls. Du får klara dig utan min åsikt i saken. ;-)

Men i stort vill jag ändå säga att det du diskuterar inte är detsamma som jag menar då jag diskuterar prostitution. Inte ens i närheten.

Håller i övrigt med Ond_Kanin_ i det mesta han säger.

Och "sex en mänsklig rättighet" ... hm ... nja - det var väl kanske att ge sexualiteten lite väl stor vikt. Det är såklart något som var och en känner mer eller mindre behov av ja, men nog överlever vi även om sexualiteten inte skulle sträcka sig längre än till gammal hederlig onani.

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 18:58
Antal inlägg: 6214

tack lasse

d372009-03-20 18:59

Shit det var ett rökigt inlägg, sorry för förståbarheten men jag står för innehållet...

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 18:59

satyra. Tänk dig då att du inte har några händer, jävligt tufft att onanera då.

Men nej ond kanin (och ny satyra), jag tror jag har blivit missförstådd. Det blev ett knasigt sidospår. Om du har läst mina tidigare inlägg i början på tråden satyra så ser du min inställning tydligare.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-20 19:00
Antal inlägg: 2032

Att vissa anser att en del inte ska ha sex är en sak, och att de som anses "sexovärdiga" har rätt till det är en annan,men att kräva det för att man råkar vara handikappad, bög, blyg eller ha taskigt självförtroende och därför har problem att få till det är en tredje.

Satyra2009-03-20 19:08

Lasse1978 - Jag har haft kontakt med ett ganska stort antal prostituerade/människor i porrbranchen så min åsikt om ämnet kommer sig i första hand från verkliga berättelser och i andra hand från vad jag sedan själv känner/tror i frågan.
Vilket jag också skrivit här indirekt flertalet gånger - att jag baserar det jag tror på en faktisk inblick i saken.

De få jag genom åren hört säga prostituerar sig av fri vilja har senare tagit tillbaka det, när de aktivt påbörjat självläkande och då först insett att de tidigare levt utan gränser, pga. att de helt enkelt aldrig lärt in sådana och/eller berövats förmågan att känna och veta var deras gränser gått.

Säger inte att precis ALLA prostituerade är oerhört känslosargade människor i grunden men att många är det tror jag absolut. Tillräckligt många för att jag ska kunna känna att den formen av försörjning inte är något helt normalt som folk bara ägnar sig åt av fri vilja eller för att de till och med skulle tycka att det är kul/skönt.

d372009-03-20 19:10

Sorry dude... Men frågan engagerar. Och jag står kvar. Förutom barnprostitution och trafficking är prostitution en sak mellan två individer. Inget vi, eller staten ska lägga sig i mer än möjligtvis fackligt...

Satyra2009-03-20 19:12

dudeniro - HA, är man tillräckligt kåt så kommer man nog på hur man ska kunna onanera även utan händer. DET är jag rätt säker på. ;-)

Kolbxbo - Ej medlem längre2009-03-20 19:13
Antal inlägg: 1161

Varför betala för sex när man kan få det gratis?
Vad är det torskarna betalar för?
Jag tror en del män som har problem hemma med sambo, frun, partnern som inte ställer upp när lusten faller på. Samt att man betalar den prostituerade för diskretionen.

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 19:16

Jag tror absolut du har rätt satyra, som jag skrev tidigare (som du naturligtvis läst!) så tror jag den "lyckliga horan" är en myt.

Vi diskuterar ett samhällsfenomen som vi vet förekommer. "Vi" (samhället) vill inte uppmuntra prostitution. Det är därför olagligt att köpa prostitution. So far so god kan man tycka. Det man kan diskutera om det är med lagen som vi bäst kommer åt problemet (kvinnoförtryck om man så vill). Det är ju ett faktum att gatuprostitution - den väl så farliga men också synliga - i princip försvunnit i sverige. Verksamheten har tagits över av "agenter" som håller kvinnorna på mattan för att kunderna inte skall riskera att åka dit (de är ju de som begår brott). Kvinnornas handling är inte kriminaliserad för att 1) lagstiftaren vill att det skall vara tydligt att det inte är kvinnan (offret) samhället ser ner på och 2) för att kvinnor i prostituion skall kunna söka hjälp hos myndigheter utan risk för rättsliga konsekvenser.

Det ser så bra ut på pappret!!! Men så länge inte skatteverket godkänner dessa prostiuterades yrke som inkomst (d.v.s de nekas de rättigheter andra i samhället har), så länge som åklagare försöker få invandrarkvinnor som kommit fram i prostitutionshärvor och vittnat utvisade ur sverige, så länge kvinnor förtrycks än mer för att lagstiftningen bidragit till att det är ytterst "delikat" att bedriva prostitutionsverkasmhet (de prostituterade kan inte vara emanciperade, för då riskerar de att få för sig att de har rättigheter, bäst då att nyttja öststatskvinnor vars bakgrund inte är jämlikhet eller välfärd).

Problemet är inte en fråga om moral. Det omoraliska pågår varje dag under ytan. Frågan är om nuvarande lagstiftning gör något för att komma åt problemet.

För mig räcker det inte med en lagstiftning som stärker vår - den vanliga befolkningens - självbild om hur rättfärdiga vi är. Det behövs något som faktiskt kan hjälpa kvinnor att INTE bli prostituterade, och att lägga av om de vill.

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 19:17

satyra, din lustighet är nog en ganska grov förolämpning mot handikappade.

KARR02009-03-20 19:20
Antal inlägg: 284

Intressant, d37 vad fick dig att köpa sex av en prostituerad? Var det för att du inte kunde tillfredställa dina behov på annat sätt eller vad handlade det om? Jag menar det är ju många som spekulerar om orsaken till varför man köper sex men här har vi ju en som kan tala utifrån personliga erfarenhetr

d372009-03-20 19:24

Hur kommer det sig att alla är så sjukt p.c men i det här fallet ingen som kan säga: "jo jag var en hora och det var ju inte så kul", el möjligtvis "Jag pröjsar för sex eftersom jag är totalt maklös i övrigt". Ja, tyvärr är ju inte verkligheten så stereotyp, men jag har som tidigare skrivits, betalat för sex. Och det var rätt kul.... Så brännn mig nu... el. övertyga mig om motsatsen...

d372009-03-20 19:27

d37 jag köpte sex för att detvar väldigt spännande, olovligt och mystifierat. Allt som gör sex spännande... I övrigt är jag som vem som helst. Jag vill helst ha sex med den jag älskar, vill egentligen inte vara otrogen (men har varit det) Varkenmer el mindre...

Kolbxbo - Ej medlem längre2009-03-20 19:28
Antal inlägg: 1161

sjukt p.c? vad betyder det?

d372009-03-20 19:29

som cp men omvänt...

d372009-03-20 19:29

nää skojja bara. Uttrycket står för political correct....

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 19:37

saltyra, tvekar mellan att ta upp detta här och i ett privat pm till dig.

Satyra 2009-03-20 19:12
dudeniro - HA, är man tillräckligt kåt så kommer man nog på hur man ska kunna onanera även utan händer. DET är jag rätt säker på. ;-)

Hur kan du - om du nu talar om prostitution utifrån att de kvinnor som är i prostitution kommer ur en offersituation och behöver hjälp - samtidigt uttala sig så jävla nedsättande om människor med handikapp och deras möjligheter (och rättigheter) till ett sexliv?

Satyra2009-03-20 19:54

dudenrio - oj, det var inte menat så, sorry.

Jag försökte bara vara lite rolig, som ett svar på hur man onanerar utan händer och då svarade jag utifrån en syn på en i övrigt frisk kropp, med bara avsaknad av just händerna ... så att säga.

Dumt, förlåt eventuella handikappade för min taskiga humor.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?