Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 339 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| everthorns | 2009-04-02 01:25 | |
![]() | Jag tycker vi ska förbjuda vissa raser av hundägare. En de raser är inte lämpliga för vem som helst. Om hundägare och uppfödare (!!!) kunde begripa detta skulle samhället få mindre problem. | |
| le-lou | 2009-04-02 01:26 | |
![]() | dgeo27, aha . visste inte att man kan lära alla djur rätt från fel. tror jag ska köpa mig ett lejon. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:26 | |
![]() | Varför vill man ha en hund som är avlad till att vakta sin flock, om ingen flock finns? | |
| le-lou | 2009-04-02 01:27 | |
![]() | haha -.- flocken är uppäten | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:27 | |
![]() | Jag undrar om ni har fattat att man faktiskt använder boskapsvaktande hundar, alltmer dessutom, i Sverige... | |
| pion ekrot | 2009-04-02 01:27 | |
![]() | dgeo: Jag tippar att du varken sett programmet eller läst vissa inlägg här. Återigen, har du sett det? Är det utifrån det som du uttalar dig? | |
| le-lou | 2009-04-02 01:28 | |
![]() | man kanske vill ha en boskapsvaktande hund som man samtidigt kan ha med in i huset, utan risk för liv och lem. | |
| Caligatia | 2009-04-02 01:28 | |
![]() | Jag har alltid haft uppfattningen att det inte är hundens fel, utan människans, om hunden blir "dålig". Jag har ångrat mig - när det gäller den här rasen. Hela hunden utstrålade dominans, och det jag tyckte var mest otäckt med den var just det där med att den var så fruktansvärt svår att kontrollera - att det tvärtom triggade den. Som väktaren sade kan det alldeles säkert vara en utmärkt hund att ha till vissa uppgifter, men inte som familjehund; nej. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:28 | |
![]() | varför ska vi förbjuda vissa raser?många människor är inte lämpliga att ha hund,men många människor är inte lämpliga att ha barn,bil,med mera,ska vi förbjuda de med?precis samma sak,inför körkort för hundar o andra djur i sånna fall,visst de kommer alltid finns folk som har hund ändå,men de finns folk som kör bil utan körkort med | |
| Caligatia | 2009-04-02 01:29 | |
![]() | (väktaren i inslaget alltså) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:29 | |
![]() | Budalv: Jo det kan jag förstå, vad jag har settt så använder man återigen hästen i skogen dock var det länge sen jag såg en ung arg man med en häst på tunnelbanan. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:30 | |
![]() | Förlåt om jag diskuterade något som är väsentligt för hunden. En hund gillar mat kort å gott. | |
| Caligatia | 2009-04-02 01:31 | |
![]() | dgeo, tänk dig att vanliga hundar kräver b-körkort; om vi nu jämför. Då skulle den här rasen sannolikt kräva motsvarande - åtminstone - lastbilskort. Jag har aldrig varit rädd för hundar; men den här skrämde mig. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:31 | |
![]() | jag tror inte på allt som är på tv eller tidningar rion.upa köp du ett lejon,de skulle jag också vilja om man nu fick de,men de finns även lejon som vet vad som är rätt o fel,men vissa djur har närmare till de vilda än vissa...basta flocken är du/din familj | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:33 | |
![]() | dgeo27 En psykopat skyddar i vissa fall sin flock, inte fan vill jag ha en psykopat i familjen för det. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:33 | |
![]() | caligata,visst den kanske är mer krävande än en golden,men då kanske folk som köpte den hunden skulle tänka sig för lite extra om de var en hund för dom...sen vad gäller körkort för hund så vet jag inte hur den lagen skulle se ut,om de skulle finnas,b,c kort eller inte,de är inte min uppgift att bestämma | |
| le-lou | 2009-04-02 01:34 | |
![]() | Vi ska förbjuda vissa raser av djur samhällen för att vissa raser innebär stora risker för människor. Det finns säkert människor som kan hantera vilda pantrar med, men vi tillåter inte de i Sverige för det, iaf inte att ha i bostadsområden. Ska vi rucka på det tycker du dgeo27? Ett djur som bara för att den råkar tillhöra släktet hund men som är ungefär lika pålitlig som krokodil, den ska vi tillåta hej vilt .."bara det är nån som kan hundar". | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:34 | |
![]() | basta du har inte hund eller vart när en hund va? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:35 | |
![]() | dgeo27: Vad är det som den här hunden kan ge dig som ingen annan hund kan ge? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:35 | |
![]() | Jag föredrar katter,dom vet man aldrig var man har. | |