Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:54 | |
![]() | apbur: Det är nog olika på olika platser. I närheten av mitt hem finns en legendarisk hundbajsgata där det ligger vad som ser ut som flera årgångar frystorkat hundbajs och trotoarerna får ständigt påfyllning. Det är inte fräscht direkt om man säger så. Men ett typiskt I-landsproblem givetvis. Jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket om hundbajs förrutom att det luktar för jäkla illa. Inte precis så man roar sig med att trampa i det^^ | |
| mirandann | 2009-04-28 19:54 | |
![]() | varför inte både och? | |
| mirandann | 2009-04-28 19:55 | |
![]() | i sydfrankrike där bajsas det friskt på alla trottoarer det är verkligen ew fransmännen är kanske för fina för att plocka upp det så det får gatustädarna göra | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:14 | |
![]() | Ja snart kommer det hit, att skatten höjs för att de som inte skall ha djur envisas med det. Urk. | |
| apbur | 2009-04-28 21:18 | |
![]() | Kan man inte ha ett tikskydd med lite utrymme där bak på hunden så slipper man bekymra sig om påsbärande eller papperskorgar. Då bär hunden själv hem bajskorven så kan man slänga det där man slänger sina andra sopor. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:19 | |
![]() | Eller om man vore tänkande öht så skaffa en klövja. Då slipper man ju bära, denna ofantliga vikt det rör sig om. | |
| Minta | 2009-04-28 21:27 | |
![]() | Joggare och orienterare inbegripet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:28 | |
![]() | Hur många joggare skiter mitt på cykelvägen? | |
| Minta | 2009-04-28 21:31 | |
![]() | De skiter på många ställen där hundar går och de hittar ofelbart skiten. Problemet är inte att jag trampar i den utan att hundarna äter den och rullar sig i den. Men det tänker inte utebajsande människor på. | |
| apbur | 2009-04-28 21:31 | |
![]() | :) | |
| Minta | 2009-04-28 21:32 | |
![]() | Jag har faktiskt (eller min hund) hittat människobajs på de mest oväntade ställen t ex bakom en parkbänk och i buskar i stan. | |
| Panikmammma | 2009-04-28 21:33 | |
![]() | Vart är problemet egentligen? Har man hund så tar man reda på skiten efter den å det med basta! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:34 | |
![]() | Då får man väl ha hunden i koppel. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:34 | |
![]() | Hehe, du skojar inte va, Minta? Hur otroligt det än låter så joggar jag ibland men jag har då aldrig satt mig vid spåret och gjort mina behov. Nåja folk har sina hobbys. Men då får de ta med bajspåsar! ^^ | |
| Minta | 2009-04-28 21:38 | |
![]() | Ska hunden leva sitt liv i koppel för att människor ska ha rätt att bajsa utomhus? | |
| Minta | 2009-04-28 21:39 | |
![]() | Viktor_M, jag lovar jag skojar inte. Jag har haft hund i 2,5 år och hade ingen aning om detta problen dessförinnan. Det är därför Görel i Görels hundskola är rolig när hon springer runt och delar ut bajspåsar till orienterare. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:40 | |
![]() | Nej, du får gå på andra ställen med din jycke. Eller varför inte skjuta alla älgar och rådjur med, deras bajs rullar hundar sig i. | |
| Minta | 2009-04-28 21:44 | |
![]() | Vilka ställen då? Det är inga särskilda ställen man hittar människobajs på utan de behagar sätta sig var som helst i stort sett. Ingenting är så äackligt som att få hem människobajs. Den är lösare, kletigare samt luktar värre än andra djurs och hunden gillar den mest av allt. | |
| slånbär | 2009-04-28 21:45 | |
![]() | Minta- hunden ska leva sitt liv i koppel därför att du som ägere har fulla ansvaret för vad din hund gör i alla lägen. Det är bara om du har 100% kontroll på hunden som den får gå lös och tom då är det tveksamt(reglerna kan iofs skilja sig en del mellan olika kommuner tror jag). Detta är av respekt för alla andra människor med eller utan hundar som vill känna sig trygga när dom är ute och går. Det finns väldigt många hundrädda som tycker det är skitläskigt när dom ser en läs hund. Dom vet ju inte om du har koll på hunden eller ej. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:45 | |
![]() | Sorry, lite får du tänka själv. | |