Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| emmylish | 2009-05-25 12:36 | |
![]() | Hm, det var intressant bizzzy, hur man som ung skulle reagera om en föräldrar kom hem med en ny kärlek i ens egen ålder. Jag skulle faktiskt inte ha några problem alls med det om min mamma eller pappa kom hem med en 20-åring. Hade vi haft mycket pengar så hade jag väl möjligtvis varit lite misstänksam på vad han/hon egentligen var ute efter. | |
| wildman | 2009-05-25 12:46 | |
![]() | Knepig fråga detta egentligen. rent principiellt håller jag med om att kärlek i sig inte har någon ålder. Men för mig rä det rätt viktigt att ens partner funkar i mitt övriga sociala liv, och då kan det faktiskt bli lite knepigt. Säger inte att det inte går, men visst knorrar en stor ålderskillnad till det sociala spelet gentemot fäöräldrar och kompisar. Jag kan nog inte ha en partner som inte flyter in i mitt sociala liv med mina kompar. Tror faktiskt de allra flesta sitter med lite fördomar om ålderskillnader fast man rent rationellt inser att det inte borde vara så. Men visst finns det även andra aspekter som krånglar till det. Även om man kan ha olika mycket erfarenheter av olika situationer så kommer alltid en 50 åring ha bra mycket mer erfarenhet av livet än en 30 åring, det kan inte förnekas (ja det kanske finns NÅGON tomte som suttit inlåst utan någon form av insyn i världen, men det får nog ändå betraktas som ovanligt.) Detta medför ju att man i vissa diskussioner ofrånkomligen kommer vara ur fas med varann. Naturligtvis är det inget som är ett oöverstigligt hinder om man vill, men jag kommer personligen aldrig sträva efter att träffa någon annan än någon som är någorlunda jämnårig. Jag har själv bara haft sexuella affärer med +-10 årig skillnad. Och det funkar ju såklart. För att summera det hela: På tu man hand tror jag att det är likvärdigt oavsett ålderskillnad, men socialt så kommer det bli friktion pga fördomar och olika livserfarenhet om skillnaden är stor i ålder. Men ingen är mer pro-kärlek än jag så jag gläds med er som ändå får det att fungera! | |
| tyston12 - Ej medlem längre | 2009-05-25 12:57 | |
![]() | jag 23 hon 32 och vi kommer mkt bra överrens | |
| familjen09 | 2009-05-25 15:42 | |
![]() | Jag har haft förhållanden där tjejen har varit 13, 15 och 23 år i skillnad. Ålder är en siffra i passet bara. Funkar det så spelar resten ingen rock´n´roll. Thats it. | |
| Pseudonymf | 2009-05-25 15:52 | |
![]() | Jag dejtade en man som var 13 år äldre än mig. Det höll typ... en helg? Sen insåg jag att, visst jag dras till äldre killar (äldre än mig själv), men den åldersskillnaden var alltför stor just då. Då var jag runt 20 och jag kände att jag inte hade mycket gemensamt med den mannen. Jag behöver nog bli lite äldre innan jag träffar en sugardaddy som är redo att testamentera... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-25 16:00 | |
![]() | Vad är det som utmärker det perfekta förhållandet? För mig inte åldern som står på ett personbevis. Man kan träffa någon som är 20 år yngre och ändå kan den personen vara känslomässigt mognare än en man i samma ålder. När kärleken infinner sig tror iaf. jag att åldern spelar ingen roll. Det viktiga är väl att man fungerar bra tillsammans. Känns som det är mer legitimt att mannen är äldre än kvinnan. Blir resultatet dessutom ett barn så heder åt mannen, inte in uppfattning bör tilläggas utom det som skrivs i media tex. Som kvinna behöver man inte vara uttjänt och ful vid 50+. Jag följer mitt hjärta och är lycklig. | |
| krutmarie | 2009-05-25 16:07 | |
![]() | Vita_syrener, det du gör är ju helt rätt = följa hjärtat. Själv har jag haft 2 arbetskamrater som varit gifta med män som var 17 år äldre. De hade inte mycket gemesamt när kvinnan var 60 och han 77 och ganska skröplig. För båda männen blev de sista åren sjukhem med besök av henne ibland nån kväll och helg. Det tycker jag är sorgligt, efter kanske 35-40 års äktenskap. Bizzzy skrev nåt om barnarov. När jag var 30 och min blivande man 26 fanns det "elaka tungor" som talade om barnarov! :) | |
| ppi | 2009-05-25 16:09 | |
![]() | Beror väl på hur man fungerar ihop som par, är det kärlek på riktigt så är människan anpassningsbar.. att familj och vänner har synpunkter får man nog räkna med oavsett. | |
| Maja G | 2009-05-25 16:10 | |
![]() | Krut-marie: Det behöver inte ha med åldern att göra. Demenssjuk kan man bli redan vid 40-års ålder och bli "satt på ett sjukhem"... Håller med Vita som vanligt! Du är en mycket klok kvinna, fastän du är 50+..:)) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-25 16:31 | |
![]() | Kram maja, du vet jag älskar dig, om man får älska en kvinna? Äsch jag gör det. *Kramar om* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-26 02:02 | |
![]() | Den största ålderskillnaden som jag haft var en kille som var 18 år yngre än mej. Men det var högst tillfälligt och varade en kortis:-) | |
| ynnest | 2009-05-26 02:19 | |
![]() | Naturligtvis gör folk som dom vill. Men jag, som är 48 år, kan för mitt liv inte förstå vad man kan ha för gemensamma intressen med en tjej som är runt 20. Jag har uppfattningen att det ofta är häftiga killar med stålar som skaffar sej unga tjejer för att visa upp. Lite fördomsfullt, jag vet. Och när tjejen kommer upp i trettioårsåldern så vill hon skaffa barn och då är mannen över femtio. Och när barnet blir arton år så är pappan +70. Ingen bra skiss. | |
| emmylish | 2009-06-02 09:28 | |
![]() | En artikel till alla som snackar om att "man dör ju långt före då"... www.aftonbladet.se/k...52 83210.ab | |
| kixo | 2009-06-02 12:43 | |
![]() | min pappa är 46 och är tillsammans med en tjej som är 4 år yngre en mej... hon är alltså 20 år. bara 2 år äldre en min minsta lillebror... | |
| emmylish | 2009-06-02 13:31 | |
![]() | Hur känns det? Nyfiken :) | |
| Bismark | 2009-06-02 13:46 | |
![]() | Själv är jag 22 och min sambo är 28. Har aldrig hört något negativt vare sig från hennes kontaktnät eller mitt. Innan vi gick ut med det så var båda lite oroliga om hur dom skulle ta det mm men det uteblev helt. Ligger man på samma plan i livet tycker jag inte åldern märks av alls. Själv har jag hört att denna ekvationen är den en man helst vill ha genom någon jävla undersökning. Halvera mannens ålder och plussa på 7år. Så gammal ska tjejen vara. Dvs 50 åringar vill ha 32. 36åringar vill 25 mm. Själv går jag emot strömmen =) | |
| BorderBeta | 2009-06-02 13:48 | |
![]() | Ja mina bonusbarn är 6 och 8 år yngre än mig! Jag brukar säga "Kom till svärmor!" Det är kul att ha barn som är från 4 - 24 år och vara 28 själv. | |
| Miss_jk | 2009-06-02 13:51 | |
![]() | Svärmor är man väl inte till sina bonusbarn? Eller har jag fått allting om bakfoten nu..? Styvmor? | |
| kärleksmumms | 2009-06-02 14:22 | |
![]() | Mellan mig och min pojkvän så är det 2 år :) (20/22) Jag tycker det är lagom. Min högsta gräns är 27-28! Visst är åldern bara en siffra, men för min del så tycker jag det är lite äckligt när det är en 14 åring som är tillsammans med en som är 26-27... Ursäkta mitt språk! Det är min tanke om det hela. | |
| BorderBeta | 2009-06-02 14:27 | |
![]() | Miss Ja styvmormenar jag såklart... | |