Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kjempegrejt | 2009-06-28 22:46 | |
![]() | Phaléne: så kan det vara. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-28 22:47 | |
![]() | Dessutom lillakia är det så att hundar under tiden 1mars till 20 augusti - inte november - !skall hållas under sådan uppsikt att de inte"...osv. Vilket inte betyder kopplad, utan under tillsyn, vilket förutsätter att man har lydnad och koll på sin hund. | |
| Tess 08 | 2009-06-28 23:01 | |
![]() | le-lou: Oavsett så vill jag i dras in i din diskussion. Jag skrev inte att det hände "bara sådär" - jag ville ta bort hunden långt tidigare pga att psyket inte var det bäste (pga av en person som var nära hunden rätt ofta). Jag visste att detta kunde hända och hade påpekat det rätt länge.... och sedan gav jag mig när "alla andra" sa att det inte var så och att det funkade så bra som vi hade löst det.... | |
| Tess 08 | 2009-06-28 23:01 | |
![]() | Kjempegreit - ingen fara! :) | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-28 23:04 | |
![]() | Tess08; jag hade sett till att få hunden omplacerad bort från "denna person" du pratar om. Då hade någon sluppit bli biten, hunden sluppit bli provocerad och troligen fått ett vettigt liv någon annan stan. | |
| Tess 08 | 2009-06-28 23:06 | |
![]() | Jag skulle ha tagit bort den långt innan (som jag skrev så har jag ångrat mig många gånger att jag inte stod på mig) och absolut inte omplacerat honom. Hade jag fått välja hade det blivit så... | |
| barbi | 2009-06-28 23:22 | |
![]() | Måste bara tillägga att min son blev skadad! Det gick hål men han behövde inte sy som tur va för det vara bara hörntänderna som gick riktigt hål. men han fick gå med badage runt huvet i 2dagar. Han har forfarande massa sår i huvet! Jag tycker iaf att det är fel i huvet på hunden kanske inte från början då är det säkert ägaren som har gjort fel eftersom det har nu hänt 3gånger Men nu har ju olyckan redan hänt och då får man utgå från det! Har man nån rättighet? Kan det blir munkorgs tvung koppel tvång? Eller kommer polisen bara att lägga ner det? Vi tycker att det är jätte jobbigt att den hunden bor nära och får fortfarande vara lös så ja vill ju göra nåt åt saken | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-28 23:25 | |
![]() | Finns det flera anmälningar finns det möjlighet att det blir så att de blir ålagda munkorg. Men koppel inom tättbebyggt detaljplanerat område gäller troligen om du bor så. Det kan du ringa kommunen och kolla. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-28 23:25 | |
![]() | Vad bra, barbi, att ni var till doktorn, så att det finns bevis där. Tror inte att polisen bara får lägga ner det här. Hunden ska absolut inte få gå lös. Lycka till och sov så gott, du får skriva mer sen få höra hur det går. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 23:32 | |
![]() | barbi: du har rättigheter! Ingen hund har rätt att göra så, oavsett om det är ägarens eller hundens fel. Så kläm åt ägaren så det svider rejält! Polisen lägger inte ned det! Dessa incidenter anses allvarliga, då det blir vanligare och vanligare. Tynger mig dock att hunden blir avlivad och ägaren kan skaffa en ny, som garanterat blir likadan om ägarna inte ändrar sig. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-28 23:34 | |
![]() | lycka till barbi! stå på dig mot ägarna, för det är såklart inte ok. Skyll det inte på hunden dock.. | |
| barbi | 2009-06-28 23:35 | |
![]() | tack ska ni ha! Du har helt rätt kjempegrejt jag tror inte heller lösningen är avlivning för hon skaffar säkert en ny hund o sen blir det samma sak igen:( eftersom hon tycker inte att det är nå fel så länge hon litar på sin hund att den inte gör henne nåt tyvärr är det så:( | |
| mrperfect | 2009-06-28 23:40 | |
![]() | Vilken idioti att låta sådana hundar gå lösa- sånt här gör mej verkligen förbannad! | |
| micro113 | 2009-06-28 23:55 | |
![]() | Jag tycker det är löjligt att påstå att det inte kan vara fel på hunden, utan promt måste vara fel på ägaren. Jag vet hundfolk som haft bra hundar i årtionden men som har haft oturen att råka ut för mentalt dåliga exemplar. De har dock, tack och lov, tagit sitt ansvar och avlivat hunden. | |
| Hillegnu | 2009-06-28 23:57 | |
![]() | Skjut hunden | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-28 23:59 | |
![]() | Barbi har väl inget gevär heller. | |
| Hillegnu | 2009-06-29 00:07 | |
![]() | Finns säkert någon frivillig. Locka ut fanskapet i skogen | |
| Hillegnu | 2009-06-29 00:07 | |
![]() | Bit ägaren i benet samtidigt | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:09 | |
![]() | Hillegnu skjut ägaren istället hehe | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:11 | |
![]() | Efter midnatt vaknar spökena. | |