Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2010-11-26 22:51 | |
![]() | Delicious: Min lilla tös hade jag sen hon var kattunge, när hon sen var 3 så beslutade jag mig för att skaffa sällskap till henne och det blev en kattherre på 4 bast. Och den jag har nu har jag haft sen han var kattunge med. Min kattherre, Baltazar, var en helt underbar supersocial kille som älskade allt och alla och ville bara bli klappad och kelad med, han låg på en och sov och jag som snurrar mycket när jag sover irriterade honom nog säkert, men satt tålmodigt o väntade till jag snurrat klart och skuttade sen upp på mig igen o somnade. Och visst älskade jag honom, gör jag ju nu med, men ska väl erkännas att det var inte på samma sätt som men tösen jag haft sen hon var liten. Hon var verkligen "min" om du förstår. Hon gillade inte folk överlag, var bara jag som fick plocka upp henne o gosa med längre stunder, och ja mitt ex han var faktiskt rädd för henne. Säger nog mer om honom är om henne visserligen, men hon var en bestämd dam som ingen utom jag gjorde som man ville med. Nu har jag svamlat på rejält, men hoppas jag gav ett någorlunda vettigt svar angående Baltis som jag tog som vuxen då. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-11-26 22:51 | |
![]() | Jag har inte haft så mycket med katter att göra genom åren, men är ju starka individer så kanske är det bara "personkemin" som inte stämmer, Baudi. =) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-11-26 22:51 | |
![]() | Men DE är ju starka...* | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:06 | |
![]() | Okej, då känner jag mig inte lika "elak" som inte älskar min kisse så hårt :P Min kompis katt har jag sett sedan hon var liten och henne gillar jag typ lika mycket som min egen :P Men hon är såå gosig. Vore mysigt att få vara med från början någon gång | |
| Lillstölla | 2010-11-26 23:08 | |
![]() | Ja men det kommer, jag lovar. Tar bara ett tag innan man är i "synk" så att säga. Omöjligt att inte älska sitt djur, och de älskar sina människor:) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:11 | |
![]() | Men jag tycker om att hon verkar tycka om mig. Haha det låter riktigt ego..Men när jag fick henne var hon superskygg och satt och gömde sig hela dagarna. Med tiden kom hon fram men när jag närmade mig gjorde hon sig beredd på flykt, det var riktigt jobbigt, blev så ledsen när hon fräste åt mig ibland eller sprang iväg när jag kom fram. Sen slutade hon med det, började komma till mig istället :) Hon brukar ligga på min säng och i början när jag satte mig i sängen hoppa hon ner men det gör hon inte heller längre, hon tar för sig och hoppar upp istället :) Värsta historien här haha..Jag tycker nog om henne rätt mycket ändå. Men ibland lever hon om, kissar på dörrmattan, bajsar utanför lådan, springer runt och tjuter, tuggar på det mesta och väcker mig på natten med sitt krafsande i lådan...:P | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:14 | |
![]() | Ja det har du rätt i :) Hoppas på lite bättre synk snart :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:16 | |
![]() | Kanske ska tillägga att jag håller rent nya peewee-lådan bättre nu (ta ur från undre lagret som blir), tror det var därför hon gjorde sina behov på andra ställen ibland :P | |
| -baudibitch - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:17 | |
![]() | oj vad skönt det blev när man flyttade ut till hus och skaffade kattlucka i dörren... slippa all bajsdoft :S | |
| Lillstölla | 2010-11-26 23:21 | |
![]() | Ja de är ju rätt känsliga för lukt och så är de ju väldigt renliga så kan mycket möjligt vara därför hon kissade på mattan. Min lille skit "pratar" rätt mycket ibland med, så svarar honom och så brukar han lugna ner sig. Det är bra att du låter henne känna sig för och komma till dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-26 23:21 | |
![]() | Haha! Önskar jag bodde i hus :P | |
| Lillstölla | 2010-11-26 23:58 | |
![]() | Ja hus vore trevligt, men tills dess använder jag flitigt diverse doftprodukter inne på toaletten, ska bara lära katten använda dom själv när han varit på lådan med:D | |
| Bettanse | 2010-11-28 00:30 | |
![]() | Har 4 stycken norska skogisar. Eftersom jag bor i hus så är dom bra på att hålla mössen borta. | |
| Systersol - Ej medlem längre | 2010-11-28 00:33 | |
![]() | är kattor starka? jag brottar ner min hur lätt som helst. | |
| Systersol - Ej medlem längre | 2010-11-28 00:42 | |
![]() | ja ok, det är en helig birma. men han kunde ju bruka lite allvar. | |
| Gitarrmagnus | 2010-11-28 00:54 | |
![]() | Den vanliga bondkatten är min favvis. | |
| CD II | 2010-11-28 01:15 | |
![]() | me like a white cat... | |
| Lillstölla | 2010-11-28 16:38 | |
![]() | Är ju mycket glad i bondkatter och norska skogskatter, har haft 2,5 bonkatter och 0,5 norsk skogskatt. Men fasen vet om personligheten hos min lilla tös inte var 100% norsk skogskatt, respekt var det som gällde:D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 16:45 | |
![]() | Jag har ingen aning om vad min katt är för ras :/ Hon är flerfärgad (sköldpaddsfärgad?) brun, svart, grå, vit och är halvlånghårig. Det e gosigt ^^ Mindre mysigt med hårbollarna runt rumpan (där får man inte borsta fröken!) som får klippas bort. | |
| Lillstölla | 2010-11-28 16:55 | |
![]() | Mm, nackdelen med min lilla tös var ju att pälsen på magen och på insidan av bakbenen "korvade" sig och blev sådana hemska tussar och hjälpte inte om man borstade 2 gånger om dagen utan de fick klippas bort. Gjort som Delicious och klippte även pälsen vid baken, var enklast så:) | |