Spelrum
Giraffen33
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 486

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bove2009-12-29 13:12
Antal inlägg: 1333

Tantem M: Jag har varit medlem här i tre och ett halvt år och spelat väldigt många matcher, alltid hälsat på mina motspelare men inte en enda gång råkat ut för något liknande det som du nämner. Så särskilt vanligt kan det inte vara, om man inte själv söker sig till och engagerar sig väldigt mycket i trådar av personlig karaktär.

Jag delar inte heller med mig av massa saker av rent privat karaktär här men jag ser inte på något sätt varför det skulle stå i motsättning till att jag kan vara mig själv.

El Gronde2009-12-29 13:13
Antal inlägg: 205

Vem har påstått att du är spydig så fort du skriver något? Personligen har jag aldrig tänkt på att du skulle vara det.

De tre kommentarer du citerar är syrliga (på ett roligt sätt, tycker jag), men inte riktade mot en viss person utan mot den grupp som antas försvara sin rätt att vara otrevliga. Lite skillnad.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 13:13
Antal inlägg: 4050

Haha, Cetahannen :D Det där fick ett blöjbarn som mig att guppa i mitt eget ....
Hoppas det inte var någon som ville verkligt illa bara. För övrigt ser du ju snäll och rar ut.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 13:15

El Gronde: Tänk på att de som inte förstår såna nyanser blir ledsna. Ska man vara säker på att inte såra någon på en familjesida där barn och gamla kan läsa ska man inte vara syrlig utan bara bjuda på söta karameller.

El Gronde2009-12-29 13:16
Antal inlägg: 205

Cetahannen, skicka meddelandet till spelvärd. Bara en sjuk människa som skickar något dylikt till en okänd person (om vederbörande nu inte misstog dig för sin otrogne make).

bove2009-12-29 13:17

Nej det är klart att det var onödigt uttryckt av mig. Jag tycker nog ändå att det är lite skillnad på att hetsa upp sig lite i en diskussion och på att försöka logiskt argumentera för varför man inte bör vara trevlig på nätet.

Satyra2009-12-29 13:23
Antal inlägg: 4561

Cetahannen - Nej, har tack och lov inte fått något liknande mess härifrån. Märkliga människor det finns ändå. :-O

bove - hade nyligen en egen tråd om just det motsatta till denna, där jag skrev att jag inte råkat ut för otrevliga motspelare så gott som någonsin under mina år i Betapet så min känsla är som din, att det kan väl inte vara särdeles utspritt just här?!? (Tog då inte alls forumet med i åsikten, utan enbart spelrummen!)

El Gronde - mest anonyma fegisar faktiskt. ;-) Men ändå.

Larvbrud - du vet att den ursprungliga Ironiska Generationen --- det är den jag tillhör? 60-talister. Så ironi i sig är jag absolut mer än väl bekant med. ;-)
Och jag antar att jag är så förtjust i att använda dessa fula :-) ;-) :-O osv. just för att försöka undvika missförstånd som kan uppstå då man inte ser ansiktsutryck ihop med det sagda. ;-)

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 13:25

Bove: Jag tycker inte att kassapersonal irl bör vara trevliga heller. Visst, det är trevligt om merparten är det, samtidigt tycker jag det är skönt om någon inte lismar trots att den får betalt för att vara trevlig.
Och hur går det ihop att man ska vara sig själv om man nu inte är trevlig av naturen och ska tvingas vara det?
Tur jag bor i Norrland där man tillåts vara original.

Det är faktiskt inte lag på att man ska vara trevlig. Därför behöver man inte alltid. Står det ens i forumreglerna? I vilket fall är jag som sagt övertygad om att vissa som anser att man ska vara sig själv på nätet låter Molgan ladda ned men knappast vågar stjäla irl.

Satyra2009-12-29 13:27

Vill bara igen påpeka att jag snudd på aldrig tar illa upp av diverse "syrligheter" - är ganska rejält hårdhudad faktiskt - på nätet OCH i RL. Och igen - tycker det är roande med smågnabbande analysdiskussioner, även angående skitsaker. Jag reflekterade nu mest bara kring att det tydligen funkar för vissa att vara syrliga, men inte alls för andra. Ett konstaterande, inget mer. ;-)

Cetahannen2009-12-29 13:32
Antal inlägg: 6

Tack Larvbrud, tycker väl själv att jag ser lite dryg ut på bilden

bove2009-12-29 13:39

Larvbrud -
Att lisma och visa lite normalt hyfs är två totalt olika saker. Att säga hej faller inte under kategorin lismande i min värld.

För övrigt finns det heller inga lagar som säger att man inte får vara otrogen, vara ett allmänt rötägg eller fisa mitt i folksamlingar. Det tar inte jag som en uppmaning att göra det.

pion ekrot2009-12-29 13:39
Antal inlägg: 3340

Larvbrud: Med trevlighet menar jag inte att man måste gå omkring med ett ständigt oäkta leende och slänga sin jacka i lerpölar för att andra inte ska smutsa ner sina skor. Men är man t ex på dåligt humör ska inte det behöva gå ut över andra, det blir ju bara en loose-loose situation. Oavsett hur mycket original man nu är eller vill vara.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 14:01

pion ekrot: Hur vet du det? Kanske kassörskan mår bra av att få avreagera sig på mig en smula så hon slipper gå hem och slå sina barn?
För övrigt tycker jag inte man bör vara direkt otrevlig utan anledning, för hundrade gången.

Satyra2009-12-29 14:07

Miss Yoco - tack för att du också noterat och reagerat över detta märkliga. Och ja - man blir inte klok på vissa saker här i världen så egentligen är det ju meningslös att ens spekulera. Dock kan jag emellanåt inte låta bli, som den analytikermaniker jag är. ;-)

Satyra2009-12-29 14:09

ElectricEye - men håll med om ATT det är ganska fegt att med elak tunga häva ur sig saker anonymt? Inte lika lätt att göra om man vågar visa sin nuna (och kanske till och med sitt korrekta namn) samtidigt, eller hur?!? ;-)

pion ekrot2009-12-29 14:13
Antal inlägg: 3340

Larvbrud: Nej, det är sant. Jag kan inte veta det. Men jag tror inte på det i längden. Varken för individen eller det större sammanhanget. Jag tror på att använda sin värdefulla aggression på ett vettigt sätt - d.v.s konstruktivt.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 14:13

Satyra: Att man inte har bild betyder inte alltid att man är helt anonym. Flera betapetare vet nog hur jag ser ut sedan tidigare och jag har irl-kompisar och släktingar här.

Och risken att någon åker hem till en och spöar en för att de kan se hur man ser ut och kanske namnet känns försvinnande liten.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 14:16

pion ekrot: Mycket av tramset på internet handlar nog inte om uppdämd aggression, men en del. Jag tycker inte folk irl drar sig för att visa sitt humör eller låta det gå ut över andra. Det är ju också lätt att åt andra håller slänga iväg en smiley, fast man gråter inombords :)

Larvbrud - Ej medlem längre2009-12-29 14:17

eller satyra: Risken att DU åker hem och spöar en... ska det vara ;)

ElectricEye - Ej medlem längre2009-12-29 14:30
Antal inlägg: 3604

Satyra: JA, det är fegt att med elak tunga häva ur sig saker anonymt.

Men jag kan tycka att det är sju resor värre att man sitter och generaliserar och ger sig in i debatter med inskränkta åsikter och inte ids ta till sig och bemöta de argument som framförs av ens meningsmotståndare.

En del inlägg här på forumet är bitska, men så länge de är någorlunda sakliga tycker jag att det är helt okej.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?