Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 482

Forumkategorier

Användare Inlägg  
R-M2010-01-19 01:48
Antal inlägg: 265

Jamen du verkar ju inte ha någon verklighetsuppfattning what so ever..Dina föräldrar levde nog ett verkligt liv,men du då?"Uppfostrade annorlunda",ja pyttsan...Är du en "egen person"?Jag är inte oförskämd för fem öre,besviken på tråden,och provocerande människor..Som sages,tack för mig i denna tråden...

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-19 01:51
Antal inlägg: 4050

Jaha. Du lever kanske i en annan värld eftersom du mest bara kommer med förolämpningar och spam om att vi provocerar istället för att diskutera.

Tufflan2010-01-19 01:53
Antal inlägg: 1254

R-M I det fallet tycker jag du har fel faktiskt. Det är inte alltid det inlägg eller den åsikt som provocerar just mig som var menad att provocera. Däremot kommentarer av det slaget att människor inte lever i verkligheten eller andra ickeargument är vad jag tycker är typiska skräpkommentarer som bara tillför irritation, iallafall för mig.

Det går faktiskt och blunda för dem saker man inte gillar och lyfta fram dem saker man tror på istället.

R-M2010-01-19 02:00
Antal inlägg: 265

Ja herregud säger jag bara...Inte konstigt att det är krig i världen...Tack och God Natt

Tufflan2010-01-19 02:25

Raderat inlägg som innehöll rena personangrepp.

forumera gärna om samma inlägg utan personangrepp så är det ok. Ett svarsinlägg följde med pga att det såg tokigt ut på egen hand.

Leopardhonan2010-01-19 02:31
Antal inlägg: 556

Vett och etikett= R_M och persicon och oneW =) ni vet vad ni snackar om! kram på er och godnatt!

Leopardhonan2010-01-19 02:34

Hur svårt larvbrud är det att förstå att en förälder med medel-lön måste spara själv varje månad efter att betalat alla räkningar, hyra el, tv, tidning, bredband m.m m.m räkningar.. för att kunna ge pengar till sitt barn? som sedan måste spara ihop också för att kunna köpa den där datorn? ingen förälder har råd att köpa en dator rakt av cash en månad om denne inte är vääldigt välavlönad. Hajjar du nu?

hojta2342010-01-19 02:37
Antal inlägg: 18

Svar på din fråga. Du bestämmer ju själv månadspengen.Har själv 3 barn som nu är själva föräldrar och frågar mig ofta hur gjorde ni. Barn ska ingen månadspeng ha dom skall förtjäna den. Varför skall dom annars ha betalt för att bo hemma äta grattis o.s.v.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-19 02:40

Leopardhonan: Tack för ditt svar. Ska försöka skriva om mitt.

Jag tror att endast ett litet barn har svårt att förstå att det inte finns 10 000 kr att ta av varje månad.
Större barn eller tonåringar förstår nog att föräldern sparar. Det syns ju genom att det inte kommer in prylar för 10 000 kr varje månad.

Leopardhonan2010-01-19 02:48

jo men larven (ta inte det som något neg.nick nu) =) alltså du har ju skrivit hela tiden om att du inte förstår varför man inte tar en klumpsumma och bara köper en dator rakt av ist för att ge ungen det direkt, förut.. så jag förstod inte vad det var som inte du förstod..

okej om man soom förälder är välavlönad och kan köpa dyra saker varje månad- visst det märker väl tonåringar- absolut- men även "rikemansbarn" ska väl lära sig att det inte bara är att få det man pekar på utan inse vitsen i att få lite åt gången och att det inte bara är att gå och köpa en laptop efter räkningarna är betalda.... De flesta människor i sverige är trots allt LÅG-MEDEL-avlönade trist nog.. :( lite så jag menar iaf. Då tror jag du förstår eller?

hojta2342010-01-19 02:48

Varfor 10000

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-19 02:53

Leopardhonan:

Jag undrar bara om man inte måste ge barnet ganska stora summor ändå om barnet inte sparar i bank. För hinna spara ihop till något dyrt innan det flyttar hemifrån.
Klart man inte kan ge barnet en klumpsumma om man inte har så mycket pengar men då skulle man lika gärna kunna spara själv på ett konto istf att ge barnet kontanter.
Då räcker det ju också att säga att "Nej, lille Per. Vi har inte råd med dator nu men du får när vi har råd".
Förstår inte barnet det tror jag det handlar om ovilja eller andra problem.

Tufflan2010-01-19 02:55

Raderat ännu ett personligt påhopp

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-19 02:57

Tufflan: Är det ens okej att fortsätta diskutera detta eller har vi kommit från ämnet för mycket? Jag kan ju gå och göra något vettigt :)

hojta2342010-01-19 03:00

ge barnet vad det vill ha det är ju din framtid

Tufflan2010-01-19 03:01

Det kan inte jag svara på, det måste du fråga dig själv. Frågan var ju :

"Månadspeng/veckopeng
Lite intresserad vad ni tycker barn ska ha i månadspeng.

Mina barn är 8 resp 11 år och dom vill köpa allt möjligt men dom får spara till det själva.

Ska öppna bankkonto åt dom men hur mycket är rimligt att sätta in till dom i månaden? vad är "normalt"? "

Vi kanske ska släppa datorköpet och gå tillbaka till vad som är normalt sparande. Har du en åsikt om det så blir jag glad.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-19 03:02

Jag tror det handlar om något annat om barnen går runt och pekar och bara vill ha och ha hela tiden. Oavsett om föräldrarna är rika eller fattiga.

Tufflan2010-01-19 03:06

Mitt svar kan vara att jag uppskattar att dem behöver ca 25000+ var när dem ska flyga ur boet, körkort och starthjälp, jag sparar ca 200 i månaden, per unge, det tycker jag är rätt rimligt.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-19 03:07

Tufflan, jag förstår.

Min åsikt är att det bestämmer man helt själv efter inkomst. :)

Godnatt/godmorgon.

Leopardhonan2010-01-19 03:10

Jajjemän larven jag tycker definitivt man ska ha ett bankkonto till barnet där man kan sätta in pengarna, där är vi på samma spår! jippie!

Ett för föräldrarna där dom kan spara lite eller att barnet har sommarjobbat och vill sätta in på sitt eget konto för att få dom att växa, + att kanske släkt som vill ge en slant kan sätta in ist för att ge dom direkt i handen.. Men sen veckopeng kan dom ju få direkt, om dom nu får det, för kontanter behövs ju lite här och var till små saker om vi nu snackar annat än bara datorer här ;-)

nej nu ska jag sova! hej hopp

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?