Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2010-03-12 13:02 | |
![]() | "Miss-jk...tog i lite där:) Blir bara lite irriterad av allt gnäll, menar nu inte dig:)" Vem/vilka menar du då? "Jag tar hänsyn till ickerökare men när man inte ens kan röka UTE på serveringar så är det fan överdrivet." Och du säger att rökare inte gnäller? Respektera att folk inte vill utsättas för rökning, vare sig det beror på lukten eller att det är skadligt. | |
| mette-m | 2010-03-12 13:09 | |
![]() | En rökare blir inte illamående eller sjuk av luften runt en ickerökare, eller hur? Men en ickerökare blir illamående o sjuk av röken runt en rökare. Är det så svårt att förstå. Ett barn ,baby eller vuxen skall inte behöva utsättas för passivt rökande i sitt hem av utomstående . Det har inget att göra med om man reser mycket eller inte. Det är sunt förnuft!! Men är det kanske så LisaLong, att fattar man inte ett så enkelt resonemang så har man uppenbarligen svårt att ta hänsyn till andra. | |
| brynske - Ej medlem längre | 2010-03-12 13:18 | |
![]() | pricken över i mette | |
| LisaLong | 2010-03-15 00:59 | |
![]() | özter ja då får dom väl helt enkelt ha fik för rökare och fik för icke rökare | |
| LisaLong | 2010-03-15 01:05 | |
![]() | mette jag tar hänsyn till folk. Vad jag menade med att jag reser mycket är man ser skillanden på det där med rökning utomlands och här. Ja menar om jag har jobbat en hel dag och kanske vill avsluta min dag på ett fik en sommarkväll ska inte jag ha rättigheten att ta en cigarett och en kopp kaffe då på en uteservering??? Det tycker jag är sjukt, har dom ingen uteservering utan man måste gå in o fika så visst då får man ju gå in och röja när man fikat klart, men jag går till fik där det finns uteplatser. Ni ickerökare kräver saker, men ska ni ha det bra gällande rökningen ska väl även vi få ha nåt ställe att röka på som kanske ni inte kan komma in på. | |
| LisaLong | 2010-03-15 01:07 | |
![]() | "Miss-jk...tog i lite där:) Blir bara lite irriterad av allt gnäll, menar nu inte dig:)" "riktiga gnällskpikar" vill ej nämna namn. "Jag tar hänsyn till ickerökare men när man inte ens kan röka UTE på serveringar så är det fan överdrivet." Och du säger att rökare inte gnäller? Jag gnäller inte men blir förbannad för det mer och mer blir så i sverige, liksom VEM äger luften????? Respektera att folk inte vill utsättas för rökning, vare sig det beror på lukten eller att det är skadligt. Ja visst men respektera då att jag vill kunna gå på NÅT ställe och ta min ciggo en kopp kaffe | |
| LisaLong | 2010-03-15 01:09 | |
![]() | mette-e nja det vette fan..om icke rökaren har hällt på sig en flaska parfym mår jag illa, så det är väl lika bra att vi gör ett förbund med användning av parfym på offentliga platser då??? | |
| Minta | 2010-03-15 01:18 | |
![]() | Om det kommer in rök från grannlägenheten måste det vara någon otäthet som redan sagts i tråden. Det är bättre att åtgärda den än att ondgöra sig över att folk röker, det kan man ändå inte göra något åt. | |
| Hellan63 | 2010-03-15 05:42 | |
![]() | Man kan täppa till ventilationen och bara vädra genom sina egna fönster, det gjorde jag när det kom in rökluft i klädkammare och sovrum från ventilationen, men det gillar inte fastighetsägaren för då saboterar man hela ventilationssystemet. Skulle själva vilja kunna reglera lufttrycket men lyckas inte om man inte vill frysa ihjäl inomhus... | |
| Hellan63 | 2010-03-15 05:43 | |
![]() | Man kan täppa till ventilationen och bara vädra genom sina egna fönster, det gjorde jag när det kom in rökluft i klädkammare och sovrum från ventilationen, men det gillar inte fastighetsägaren för då saboterar man hela ventilationssystemet. Skulle själva vilja kunna reglera lufttrycket men lyckas inte om man inte vill frysa ihjäl inomhus... | |
| özter | 2010-03-15 06:42 | |
![]() | Ja du lisalong,du talar som du har förstånd till.Du görjämförelser som är korkade.Skillnadenpå dessa torde för dom flesta vara tydlig.Sen när det gäller kafeer så vet man om i förväg att det är tillåtet att röka är det inga problem,då avstår man från att gå dit,men i mitt egna hem har jag rätt till frisk luft om jag vill vädra och likaså att vistas på altanen,thats it. | |
| Rullarjämt | 2010-03-15 07:09 | |
![]() | LIsa: På flera offentliga platser som vårcentraler med mera är det ju redan så - man undanber att folk tar på sig parfym p.g.a. allergi. Inget konstigt. | |
| LisaLong | 2010-03-15 08:28 | |
![]() | özter mitt förstånd är det absolut inget fel på, det är väl snarare att du inte kan ta mina jämförelser?? | |
| Rullarjämt | 2010-03-15 08:35 | |
![]() | jo lisa ditt förstånd verkar halta | |
| LisaLong | 2010-03-15 10:12 | |
![]() | rullarjämt jasså och varför tycker du det? Jag trodde inte man fick använda sig av "pajkastning" på forumet. | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-15 10:14 | |
![]() | Tycker man har rätt å tjata.. | |
| LisaLong | 2010-03-15 10:14 | |
![]() | rullarjämt...ja det vet jag att det är...alltså parfymförbud på vissa platser av en given anledning. Vad jag menar är att vem vet om inte jag kanske mår illa när jag tex bara står i en matkö och nån hällt på sig en flaska parfym, allting är relativt. | |
| Yamma | 2010-03-15 10:59 | |
![]() | Off topic: Just när jag läste den här tråden hade någon rullat "STANKEN", såg jag högst upp på sidan. =) | |
| mette-m | 2010-03-15 11:07 | |
![]() | Ja eller att nån är otvättad o luktar skit .... seriöst alltså vad har det att göra med att inte ha rökfritt i sitt eget hem om man så önskar????? | |
| RaymondD | 2010-03-15 11:10 | |
![]() | varning för massneurotiskt beteende i den här tråden, Neuros är en brett begrepp som betecknar en mängd olika typer av mindre allvarliga psykiska besvär. Termen är nära förknippad med psykoanalysen, men har fått bredare användning såväl i vardagsspråket som inom psykologi och psykiatri Begreppet används numera sparsamt inom psykiatri och psykologi. Exempel på moderna diagnoser som från psykoanalytisk synpunkt skulle betraktas som neuroser är bland annat fobier, ångeststörningar och tvångsproblematik. Enligt psykoanalytisk teoribildning är neuroser uttryck för omedvetna konflikter, eller rester av försvarsmekanismer som utvecklats under barndomen. sv.wikipedia.org/wiki/Neu ros | |