Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Falconetti_2010-03-24 11:13
Antal inlägg: 2

Förolämpningar kan ju gå för lång men håller med de flesta om att det är dumt det du gjort risotto.

Det värsta som finns är de som går ut på övergångsställen bara för att de har företräde. Jag lämnar ALLTID företräde för gående men jag är ju bara mänsklig, tänk OM jag tex har dålig uppsikt och inte ser personen? Han blir överkörd och kan i sin sjuksäng hävda att han hade företräde men är det kul? Inte för mig heller om det skulle inträffa.

Nu i vintras när det var blixthalka körde jag i 20-25 km/timme (ja det är sannt det VAR snorhalt) inne i stan och ser kvinnan som ska gå över övergångsstället och börjar bromsa. Hon går rakt ut utan någon som helst antydan om att kanske ta ögonkontakt med föraren och jag glider in över övergångsstället. Då var farten kanske bara någon kilometer eller två och ingen blev skadad men gissa vilken blick jag fick av henne?

Vad tror hon? att jag försökte köra över henne??? Det GICK inte att få stopp på bilen tidigare. Tur jag inte körde fortare.

Så snälla gångtrafikanter, KOLLA om föraren ser dig och bromsar in innan ni med livet som insats klampar ut i vägen bara för att ni har företräde.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-03-24 11:37
Antal inlägg: 3604

Är det inte bättre att stänga tråden, har du inte fått svar på dina frågor, Risotto?

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-24 11:38
Antal inlägg: 318

Har jag sagt att jag arbetar just nu? Har du hört talas om skiftarbete? Dessutom har jag skrivit ut allt det här och gett till min chef, som kommer att vidarebefordra det till de andra taxibolagen.

Hur nära bilen var du när du bestämde dig för att statuera exempel och tvärnita framför den? Hade du ögonkontakt? Gav du honom en chans att se dig eller hoppade du ut en meter framför bilen? Du kanske hoppade fram bakom de "höga" snöhögarna/vallarna som täcker gågatan?

Du vrider ju till det för att det ska passa dig genom att ändra din version hela tiden. Jag har hela tiden sagt att det inte var rätt att köra på dig, men är man så korkad att man medvetet ställer sig i vägen för en bil för att statuera exempel, ja då är man riktigt korkad!!

Mouche - Administratör2010-03-24 12:03
Antal inlägg: 24193

ElectricEye har redan sagt det som behöver sägas för jo, det är bättre att stänga tråden.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?