Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 752 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:48 | |
![]() | Haha,,man tackar grundsnygg:.)) | |
| Robbanhof - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:48 | |
![]() | Hon har för det mesta vettiga åsikter, tycker jag. | |
| bj-olle | 2010-03-23 19:55 | |
![]() | hujedamej vilken tråd. det där med barn vetefaen... jag tror en tonåring som vill supa kommer sannorlikt att göra det. jag tror det bästa man kan göra som förälder är att försöka skapa en relation till sin unge så att de inte är rädda för att ringa om nåt skulle hända. sen får nog var och en med sin unika förälder-barn-relation klura ut på egen hand hur det ska gå till. nu ska jag samla mig lite och fundera på om jag orkar raljera en massa om gener och miljö. har läst in mig lite påredära när jag inte hade nåt bättre för mig... | |
| waliop | 2010-03-23 20:08 | |
![]() | Bjuder intemina barn. 18 år gäller för oss. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:10 | |
![]() | Hur gör man om ungdomen vill röka hasch då? Om det inte går att hindra en tonåring går det väl inte att hindra en tonåring. | |
| caughtbock | 2010-03-23 20:12 | |
![]() | <----- Blev bjuden på alkohol hemma och har inga konstiga alkoholvanor alls. | |
| caughtbock | 2010-03-23 20:13 | |
![]() | Om ungdomen vill röka hasch, har tillgång till hasch och inte är ständigt överbevakad av en förälder kommer h*n att göra det. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:14 | |
![]() | Det stämmer larvbrud, man kan inte hindra barnet om de väl bestämt sig för stt röka. Det jag kan göra är att upplysa barnet om risker, att det är förbjudet, tala om konsekvenserna som blir om barnet ändå gör det. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:15 | |
![]() | Det är en bra fråga Larvbrud, vad tycker du man ska göra? | |
| bj-olle | 2010-03-23 20:16 | |
![]() | då stoppar man barnet i en säck och kastar det i sjön. sen går man hem och gör ett nytt barn, som inte röker hasch. sen håller man på så tills man kommer på nåt sätt att hantera det. | |
| MatsJoel | 2010-03-23 20:16 | |
![]() | Om en tonåring hemskt gärna vill supa så kommer den göra det i någon utsträckning i princip oavsett vad föräldrarna säger eller gör, däremot kan föräldrarna i hög grad påverka utsträckningen. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:16 | |
![]() | Hahahaha bj-olle:-)) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:17 | |
![]() | Grundsnygg: Jag tycker aldrig man ska rucka på sina principer för att andra tonåringar är på ett visst sätt. Då medverkar man till att förstärka grupptrycket. Är man mot droger av princip ska man inte böja sig. Hur starkt man är mot får avgöra vilka medel man vill ta till för att hålla drogen borta från ungdomen eller tvärtom. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:18 | |
![]() | Eller om tonåringen kommer hem och säger att den gått med i Södermalmskyrkan? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:19 | |
![]() | Då blir det retroaktiv abort. | |
| bj-olle | 2010-03-23 20:20 | |
![]() | säcken! | |
| bj-olle | 2010-03-23 20:20 | |
![]() | jag har hört att man får en gratis give-away-säck på de flesta profylaxkurser nuförtiden | |
| caughtbock | 2010-03-23 20:21 | |
![]() | Men det är väl självklart att alla normala föräldrar gör allt de kan för att hålla sina barn borta från osunda och farliga saker? Bara för att ens barn röker på betyder väl inte det att det är något man som förälder har godkänt eller inte bryr sig om? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:22 | |
![]() | Seriöst, går det för långt har man lagen på sin sida. Som förälder är man väl skyldig att vara medveten om att det finns hjälp att söka om man inte kan hantera sin ungdom, inte bara kapitulera. Ser man inga problem med alkohol och droger finns som jag sagt tidigare inget problem. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 20:23 | |
![]() | "Bara för att ens barn röker på betyder väl inte det att det är något man som förälder har godkänt eller inte bryr sig om?" Misstänker att få skulle godkänna det, medan fler godkänner alkohol. Det beror inte på hur tonåringar är utan vår kulturs synsätt på de olika sakerna. | |