Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-11 21:09 | |
![]() | Fast det är väl skillnad på att jobba i folks hem och på andra arbetsplatser. När hantverkarna jobbar här tycker jag fan synd om dem. Man kan ju bara hoppas att de har trevligare arbetsmiljöer ;) | |
| lailala | 2010-04-11 21:22 | |
![]() | Hur många jobb försvinner från offentlig sektor på grund av att skattemedel används för att subventionera borgarklassens pigor? Den frågan får vi aldrig svar på. Ni som tycker det är ok att nedmontera den offentliga sektorn vet ju hur ni ska rösta.Jag vill hellre att mina skattepengar går till sjukvård och hemtjänst.Sen är det en väldig skillnad på att städa tex ett dagis än ett privat hem.På ett dagis ställer personalen upp stolar,de har själva ansvar för de mattor verksamheten köpt in.Städerskan har bara entremattan att bry sig om.På ett dagis finns få prydnadssaker ,inte en massa möbler och pryttlar överallt.Det du ska städa där är fria ytor.Det är skillnad på att bygga hus och att städa det. Att göra en tjänst åt någon som de av olika skäl inte är kvalificerade att göra ger mer respekt och egenvärde än att utföra en tjänst som helt enkelt blivit nedprioriterad (som att städa eller skotta snö) för att annat anses viktigare. Det är bara att acceptera att det inte ger status att städa någons hem. Det ger inte status att göra något som andra ansett vara av mindre betydelse än deras egna jobb. Genom att skapa en tjänsteklass skapar vi ett uppdelat samhälle Vi använder skattepengar till att finansiera rika människors övertid eller lyxliv istället för att göra mer resurser tillgängliga till komvux och andra åtgärder för att skapa kvalificerade arbeten | |
| lailala | 2010-04-11 21:26 | |
![]() | En sista fråga,när började nån bry sig om en sketen städerska?Ènda gången de kommer på tal är när RUT diskuteras! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-11 21:46 | |
![]() | Ni pratar som att det vore synd om städerskorna, som att deras jobb är pinsamt eller något som man skall skämmas över. Speciellt du lailala. "när började nån bry sig om en sketen städerska?" skriver du. Är det synd om städerskorna? De har väl förfan valt sitt yrke själv. Att vara lokalvårdare är nog inte så tokigt. Tycker det är anskrämligt att skriva så där, hade jag jobbat som lokalvårdare hade jag inte velat att någon tyckte synd om mig. | |
| magnusito | 2010-04-11 21:50 | |
![]() | ja du mollee du verkar inte förstå vad hela resonemanget går ut på. Själva grundpoängen alltså. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-11 21:52 | |
![]() | Har knappt läst tråden. Förklara gärna vad poängen är? Jag reagerar bara på ordvalen som indikerar på att det är synd om städerskor, det klingar illa. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:02 | |
![]() | Känner ett par stycken som städat och som tyckte synd om sig själva. Är jag en dålig människa för att jag kände medlidande när de tröttnade på att skura toaletter och plocka upp andras gamla hudflagor? | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:03 | |
![]() | Jag tycker många här i tråden är pinsamma när de hoppar på m_gräddnos sådär. Alla har väl rätt att ha en åsikt? | |
| lycopersicon | 2010-04-11 22:04 | |
![]() | Jag tycker synd om tandläkare som måste stå och rota i andras tänder hela dagarna....urrrrk.... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:05 | |
![]() | Larvbrud, beror ju på. Genrealiserar man är det fel. Jag känner en som pluggar till läkare, och som tycker det är jobbigt med allt skolarbete, men det betyder inte att jag tycker synd om alla läkarstuderande trots att jag förstår att det är jobbigt. Dessutom, man väljer sitt eget liv. Tycker mer synd om de som inte kan jobba för att de är sjuka. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:06 | |
![]() | "De har väl förfan valt sitt yrke själv", skriver mollee. Jag tror att de flesta tar det jobbet av andra anledningar än kärlek till yrket. Det tror nog du också, mollee, om du tänker efter? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:10 | |
![]() | Ja, det är sant. Jag menar givetvis inte att man kanske drömmer om att städa. Men man har alltid ett val. Jag har också städat, och gillade det inte. Då får man sluta och göra något annat. Och finns det inget annat, så får man kämpa på ändå. Men det är inte synd om en person bara för att den jobbar med städning. Stör mig fortfarande på att folk ska framställa dessa lokalvårdare som offer som ingen bryr sig om. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:14 | |
![]() | Fast vad tjänar det till att låtsas som att alla som städar är stolta över det? Jag tycker inte synd om alla som städar. | |
| lycopersicon | 2010-04-11 22:15 | |
![]() | Skulle kunna komma på massor av jobb man inte tar på grund av kärlek till yrket. Att städa är väl varken sämre eller bättre än många andra jobb? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:17 | |
![]() | Är inte heller synd om folk med en massa ungar. Hatar när folk klagar över hur jobbigt det är hemma, med ungarna o.s.v Skaffa inte barn då om det är så jobbigt att ta hand om dom! En del saker kan man ej rå för så som; hur man är skapt, vissa sjukdomar, ifall man får funktionshindrade barn osv. dessa har iaf anledning till att klaga. Har märkt en sak, de som verkligen borde klaga, de brukar ta sig i kragen och göra det bästa av situationen trots att det är strävigt. Men sen finns det såna som helt har satt sig i en dålig livssituation, och på helt eget bevåg. Och dessa ska man tydligen tycka synd om? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-11 22:18 | |
![]() | Stolt och stolt... Jag är väl inte så stolt jag heller över att plugga på komvux för att jag ej har behörighet att komma in på högskolan. Men inte heller tycker jag synd om mig själv. Jag hade lika gärna kunnat skita i komvux och suttit hemma och mått dåligt också. Men det är mitt val! | |
| Malla13 | 2010-04-11 22:41 | |
![]() | Jag har nyss startat en städfirma och för att svara på din fråga du hade så tar jag 150:-/timme Då kommer man överens med dem man ska städa hos vad den personen vill ha för städning sedan får man uppskatta en tid. Jag hade nyss en kund där jag torkade alla lister, tavlor, dammade, skurade toaletter/duch köksskåp utvändigt,kontakter, dörrhandtag, tvättstuga, dammsugning och torkning av golv. Det tog 4 timmar och det var 106Kvm. Hon var super nöjd med min städning och till nästa gång har vi kommit överens om en lättare städning som dammtorkning av möbler, toaletter och dammsugning och torka golv för ca 2 timmar!! | |
| Lillstölla | 2010-04-11 23:04 | |
![]() | SiriusMusta, ja precis alla har rätt till sin åsikt och det är ju precis vad vi uttrycker när vi ( jag bland andra) reagerade på vad M_Gräddnos skrev, tänkte du inte på va? | |
| Tess 08 | 2010-04-11 23:13 | |
![]() | Sen tycker jag (alltså min åsikt) att flera här har misstolkat Majas inlägg med flit för att ha något att gnälla på. Ingen speciellt utpekad, men min egen lilla åsikt.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-11 23:16 | |
![]() | "Men att inte veta hur mycket man ska betala för en städerska hemma, vitt som det är skrivet, det kallar jag lite konstigt. Det finns väl avtal som man går igenom INNAN man anlitar någon?" du menar att det hade varit bättre om jag inte hade gått med på hennes (vad jag nu förstått) sjuka överpris från början. absolut. har ju betalat ca 350 kr timmen för mkt vad det verkar. men nu e det slut på det:) | |