Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| guuapiiiTa | 2010-04-12 23:18 | |
![]() | tingeling_77: avrättas om man är homosexuell i saudi arabien???? menar du iran nu???? (shia muslimer) det är inte tillåtet att döda oskyldiga människor inom islam. att döda en oskyldigt människa räknas som att man dödat hela mänskligheten inom islam. så om man går emot det, så följer man inte Islam. Tyvärr finns det dumma människor som inte gör det. inte kan hålla sams i den muslimska världen? ehh....vad syftar du på nu?????? | |
| guuapiiiTa | 2010-04-12 23:20 | |
![]() | Liftactive: hahahaha, vad skulle du inte kunna göra där som du gör här i Sverige? ge ETT exempel. har du någonsin varit där? | |
| Tingeling_77 | 2010-04-12 23:24 | |
![]() | Näe, jag menade INTE Iran, jag menade Saudi och inget annat. Och det jag syftar på är ju det du just nu själv skrev, muslimer/shia. Är inte shia muslimer eller ?? Och ja, i saudiarabien blir man avrättad om man är homosexuell. Måns_E, Vad saudi har med SD att göra var en parallel till att "främlingsfientlighet" är nåt som finns i alla länder oavsett tro, hopp och kärlek..tro mig. Vilken planet är du ifrån. Turkiet är väl ett annat bra exempel MEN svara nu själv på min fråga, finns det nåt mångkulturelt land som fungerar ????? | |
| Jumanjia | 2010-04-12 23:26 | |
![]() | Tingeling_77 <--- jag förstår inte hur du menar med homosexualitet frågan.. Menar du att det är dåligt att SD och ND är emot det eller? | |
| Måns_E | 2010-04-12 23:29 | |
![]() | tingeling_77: så du tycker att argumentet att i SaudiArabien är folk dumma, därför skall vi vara det här också? Väldigt bra argument måste jag säga. Tja, Kanada fungerar rätt så bra. Det gör väl egentligen Sverige och Norge också, För att vända på frågan, kan du räkna upp något monokulturelt samhälle som fungerar bra? Eller kan du räkna upp något överhuvudtaget? | |
| regression | 2010-04-12 23:30 | |
![]() | Jag roade mig med att läsa om nd och sd's ekonomiska politik för något år sedan, och om jag inte minns fel så vill nationaldemokraterna att bara ''svenska'' ägare skall äga ''svenska'' företag. Man skulle hindra ''utförsäljningen'' av ABB, Saab, Volvo, Electrolux till utländska ägare. Jag vet inte om de tänkte på detta, men det skulle i så fall innebära att inga svenska företag skulle få börsnoteras utomlands, och inga utlänningar skulle få handla på stockholmsbörsen eller ens placera sina pengar på svenska banker. Jag vet inte. Det ligger någonting beundransvärt konsistent i ett sådant resonemang. Att inte bara vilja stänga gränserna för den internationella migrationen utan även vilja stoppa finanskapitalet tycker jag är intellektuellt hederligt, på något sätt. Man vill liksom säga: ''jag är minsann inte inte emot stängda gränser för att jag ogillar invandrare, jag är emot all form av omvärldsinteraktion''. Som sagt, det är hederligt. | |
| Liftactiv | 2010-04-12 23:31 | |
![]() | Jag tog Kenya som ett exempel - du behöver inte gå i taket. =) "Utanför turistområdena är det bra att undvika shorts och annan lätt klädsel." - Det är ett hett land, givetvis måste jag kunna gå i short och linne! "Homosexuella förbindelser är i Kenya förbjudna och kan straffas med fleråriga fängelsestraff. Olika sexuella inriktningar är i landet fortfarande i stor utsträckning tabu." - ! "Säkerhetspolisen har gjort sig skyldig till tortyr, vilket i flera fall lett till att människor avlidit i häkte.Polisen använder övervåld mot fredliga demonstranter och vid flera tillfällen har polisen underlåtit att hindra medborgargarden som attackerade fredliga demonstranter. Under det gångna året har många mördats av polisen. Flera människor har blivit utomrättsligt avrättade. Förhållandena i fängelserna är hårda. Minst 55 människor dömdes till döden och mer än 1 000 människor satt i dödscell vid slutet av år 1999." - Känns inte okej Hajjar du NU guuapiiiTa???? | |
| Tingeling_77 | 2010-04-12 23:31 | |
![]() | Jumanjia,: det jag menar är att det finns motsättningar mot det som SD och ND står för även i andra länder. Muslimska som kristna ! Det var en liten jämförelse. Motsättningar mot minoriteter överhuvudtaget. | |
| guuapiiiTa | 2010-04-12 23:38 | |
![]() | tingeling_77: Muslimer? Nej jag kan inte kalla shior för "muslimer" eftersom "muslim" betyder en som underkastar sig Guds vilja. Och Shia-muslimer är helt olika från Sunni-muslimer (sunni (sunnah) betyder att man följer profeten Mohammeds (saw) mönster i tanke och handling) Man kan inte kalla sig muslim om man inte tror på den enda guden Allah, och hans profet Muhammed. Shior tror inte att Mohammed var profet, och har lagt till så mycket och ändrat att det inte håller sig till riktiga Islam. Och om man avrättar någon för att han/hon är homosexuell så följer man INTE Islams regler. | |
| jeppe-m | 2010-04-12 23:38 | |
![]() | Förstår inte detta hets mot SD. Ja menar, dom representerar ju en tjugondel av sveriges befolkning och man kan inte bara pissa på var tjugonde svensks åsikt. Invandringen har varit och är ett stort problem eftersom vi tar in så många fler än vi kan ta hand om. SD växer just därför att fler och fler i befolkningen inser att det är ett problem som måste tas tag i och det går inte bara att lägga locket på, skita i problemet, hålla god min och ta in ännu fler som dom etablerade stora partierna har gjort i tiotals år. Tycker det är pinsamt att vi i Sverige inte får ha åsikter om invandringen utan att direkt bli stämplade som rasister/nazister etc. Vad gäller SD:s rasistiska historia så måste man faktiskt ta hänsyn till att det var gode länge sen och även ett så "äckligt, främlingsfientligt och idiotiskt" parti som SD faktiskt kan bättra sig. | |
| Jumanjia | 2010-04-12 23:39 | |
![]() | Tingeling_77 jo men nu befinner vi oss inte i andra länder. nu befinner vi oss här och nu :-) Och att jämnföra våran politik med andra länders politik är nog inte så bra eftersom dem är olika.. Men ändå lika med skiten.. haha | |
| Måns_E | 2010-04-12 23:42 | |
![]() | jeppe-m: självklart kan man pissa på var 20:e svensks åsikt, om var 20:e svensk åsikt är smygrasist, eller egentligen smygislamofob om man skall vara exakt. Förövrigt så får man absolut ha åsikter om invandringen, det har alla partier, och en del (exempelvis folkpartiet) har populistiska åsikter som närmar sig SD, andra partier har andra åsikter. Det går alldeles utmärkt att ha. | |
| Jumanjia | 2010-04-12 23:43 | |
![]() | jeppe-m nej invandringen nej.. Det är inte bara det som SD och ND propagerar. på deras sidor står det att dom vill att folk från andra länder skall utvandra,,, Med andra ord menar dem att alla som inte tillhör norden skall åka härifrån. vilket inte heller skulle funka med tanke på att för många många år sedan rekryterade vi folk från anra länder för att sveriges ekonomi skulle gå runt. och om vi skulle skicka ut alla som inte kom från norden så är det stor risk att samma sak skulle ske igen | |
| Tingeling_77 | 2010-04-12 23:43 | |
![]() | Måns_E: Kanada var ju ett bra exempel *s* Som av sin rädsla för att USA ska ta över deras kultur, nu än mer värnar om den Kanadensiska. För att inte nämna det senaste. Avkriminaliseringen av majjan =) Jo, det är ju bra. | |
| Måns_E | 2010-04-12 23:45 | |
![]() | tingeling, vad har det med ett icke multikulturellt samhälle att göra? Om du inte gillar Kanada, för att det inte är USA så har väl inte det med ett framgångsrikt multikulturellt samhälle att göra? Vad har drogpolitik med invandrarpolitik att göra? | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 23:46 | |
![]() | Håller med jeppe-m. Det bevisar ju att SD har ett starkt stöd i Sverige. | |
| jeppe-m | 2010-04-12 23:46 | |
![]() | Måns_E: även om dom är smygrasister eller smygislamofober så är det ju hets mot folkgrupp om man fullständigt skiter i deras åsikter. Och i Sverige får vi inte ha åsikter om invandringen eller iofs du har rätt, vi får det. MEN dröjer inte länge innan: är du rasist/nazist kommer. | |
| Måns_E | 2010-04-12 23:47 | |
![]() | Nej det är inte hets mot folkgrupp att säga att smygrasister och islamofober är dumma och korkade. Läs på! | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 23:48 | |
![]() | Jumanjia - SD vill att de invandrare som är här antingen ska 1) anpassa sig efter svensa samhället och verkligen försöka bli en del av det eller 2) hjälpa de folk som vill tillbaka till deras hemländer. Det står ingenstans att det ska skicka tillbaka dessa invandrare. | |
| jeppe-m | 2010-04-12 23:48 | |
![]() | är det hets mot folkgrupp att säga att muslimer är korkade och dumma då? | |