Spelrum
Giraffen | 15 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 28 |
Mobilspel
Pågående | 18 774 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lindamamma | 2010-05-19 14:34 | |
![]() | Jag håller med de flesta här. Det är ju så att hunden formas efter ägaren. Sen förstorar media upp allt så till den mildaste grad. Läste i somras om en Rottwailer som hade attakerat en 4 åring. Det stod med stora bokstäver på löpsedlarna. När man sedan läste så stog det i slutet att barnet hade petat upp en pinne i rumpan på hunden. Tacka 17 för att den blev arg. det hade jag med blivit. Men hade det nu varit en liten söt golden, så hade det bara stått hund attakerade 4- åring. Nä jag står för det att ägaren formar hunden, har själv en rottis som tror att han är en liten knähund, och världens snällaste gulligaste hund. Och jag har haft en hel del olika raser. Tack för ordet | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-19 14:50 | |
![]() | lindamamma: Just "världens snällaste gulligaste hund" känns inte alltid som en garanti för att det verkligen är så. Ibland följs det av ett "Oj! vad konstigt så där har h*n aldrig gjort förr!?" (Jag betvivlar inte dig och din hund, ni är förmodligen alla tajders.) | |
llNickel | 2010-05-19 15:41 | |
![]() | Då skulle man kunna säga så om människor också han som va så snäll har aldrig mördat förut, hur ofta hör man inte det. Min Dobbis gjorde aldrig något emot någon, det enda hon gjorde va att jucka på en kompis en gång. Har varit på hundutställningar och där är det absolut inte white trash. Men visst började pitbull dyka upp i "icke attraktiva stadsdelar" men skulle säga att det har blivit en hund som vem som helst har rik som fattig.. | |
-Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-19 15:49 | |
![]() | Alla läser för mkt tidningar! | |
-Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-19 15:50 | |
![]() | Om te.x en liten hund biter en 5 åring pojke skulle dom ALDRIG skriva om det i tidningar, är det pitbull,amstaff rottis, så skriver dom i tidningar. idioter! | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-19 15:51 | |
![]() | IINickel:Men om det sitter en bunden man utanför ICA kanske man är lite på sin vakt. Nu handlar den här tråden om Pibulls och liknande, men om du vill diskutera galna männinskor går det bra att starta en tråd om det. | |
Låftamannen | 2010-05-19 16:03 | |
![]() | Niskanen: Hur vet du detta? Kan det bero på att skadorna blir värre av bettet från en av de hundar nu nämnde? | |
ordvalet | 2010-05-19 16:56 | |
![]() | Förstår inte apburs syn på blandrashundar det är dom bästa hundar du kan få tag på dom är ju inte sönderavlade som vissa raser annars kan bli och som sagt alla hundar kan bli en stridsmaskin i fel händer. Titta på "mannen som talar med hundar" Cesar han får ju vilken hund som helst att bli snäll och hans pitbull Paddy är bara för go. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-19 17:07 | |
![]() | Angående white trash som hundägare: enligt min erfarenhet är rikemansslödder betydligt mer överrepresenterade bland dåliga hundägare. Jag har stött på många white trash-människor som är kassa samhällsmedborgare men fenomenala hundägare. | |
malman | 2010-05-19 17:19 | |
![]() | jag tror inte pitbull är farligare än andra stora hundar, om vi avlade på pitbull med rätt psyke så skulle problemen minska, men folk vet att det råder brist på pitbull och avlar på de som finns för att få fram många och till snabba pengar, sluta med det!! Min hund var 98% renrasig pitbull ingen amstaff. Jag har kollat noga och inte hittat några förbud mot någon ras i SV men i norge är det förbud mot pitbull. | |
malman | 2010-05-19 17:24 | |
![]() | lilo kostade mig nästan 8000kr så billig hund det vet jag inte, sen var det någon som skrev malman: du är klok du! Jag önskar att bara "rätt" människor fick ha barn och djur men tyvärr är det inte så här i världen... Är du en dålig förälder så kommer socialen och tar barnen i från dig det vet alla. jag tycker att det ska bli lättare för myndigheten att ta djur i från fel människor, så skulle djuren slippa mycket lidande, och vi skulle förmodligen få mindre hundar som biter | |
Minta | 2010-05-19 17:43 | |
![]() | Jag tror inte heller att de är farligare, enstaka hundar av alla större raser kan bli farliga, ibland beroende på något fel eller sjukdom hos hunden. Jag läste om en kvinna som hade uppfödning av rottweilers. På en utställning när hunden gick igenom av domare, angrep hunden plötsligt sin ägare som blev svårt skadad. Det borde väl bero på någon sjukdom hos hunden? De är djur, men jag tror inte att en frisk hund som mår bra är så oberäknelig. | |
Minta | 2010-05-19 17:43 | |
![]() | Jag undrade varför hunden gjorde så. | |
Minta | 2010-05-19 17:46 | |
![]() | De hundar jag själv stött på som attackerat min hund var en boxer, en blandning rottweiler och schäfer och en schäfer. När det gäller schäfern som sprang min hund fram till den hunden som var kopplad så det var inte så konstigt, därefter har det inte varit några problem. Man måste veta lite om hundars sätt att reagera och deras språk. Men boern uppfattade jag som en "bullie". Alla småhundar ska vi inte tala om, men de viftas oftast bort som flugor. | |
Minta | 2010-05-19 17:47 | |
![]() | boxern ska det stå. | |
bujum | 2010-05-19 18:27 | |
![]() | Det finns självklart både bra och dåliga hundägare. Några borde inte ha hund över huvud taget. Jag har tyvärr den erfarenheten att en stor del av de pitbulliknande hundarna ägs av kriminellt belastade personer, eller av deras vänner och anhöriga. Det finns både bra hundar och bra människor bland dem också. Något annat ska ingen få mig att påstå, men varför skaffar sig just dessa människor i så hög grad dessa hundar? Vill de ha någon att bara slösa sin kärlek på så hade de ju inte behövt att skaffa just dessa hundraser som många är rädda för. Det går ju inte att sticka under stol med att det känns lite provocerande. Vill de ha en extremt läraktig och trogen hund så finns det ju mängder av andra raser att välja mellan också. Vill bara tillägga att jag själv är hundägare sedan ca 40 år, och just nu har jag 9 hundar här hemma. (har sålt 4 valpar sista veckan). Är alltså inget blåbär när det gäller hundar. (Jag har border collie och jakthundar) | |
nina_nilsson | 2010-05-19 18:41 | |
![]() | Potentiellt farlig hund i fel händer... Som alla andra hundar, dock kan vissa hundar, av vissa raser, givetvis göra större skada än andra... | |
Gaara_Sama | 2010-05-19 18:52 | |
![]() | Alla hundar kan vara farliga i fel händer! Har inget med rasen å göra! | |
bujum | 2010-05-19 19:01 | |
![]() | Gaara _Sama...... Logiskt tänkande verkar inte riktigt vara din grej | |
apbur | 2010-05-19 20:45 | |
![]() | ordvalet, jag har sagt att jag tycker det är dåligt att avla fram sjuka individer. Jag talar om seriös uppfödning där man vill få fram mentalt stabila och friska individer. Självfallet är inte blandhundar alltid dåligt, inte alls. Jag talar mest om pit-blandningar. Det är inte så lyckat. Sen kan jag inte riktigt förstå det här med att folk utan kunskap ska avla fram massa blandraser till höger och vänster. Det finns ju redan massvis med raser, så många att alla kan hitta en som passar. Sen får man ju massvis med support från uppfödaren som sannolikt har gedigen erfarenhet och intresse. Det får man inte från nån som avlar för skojs skull. ElectricEye, white trash behöver inte alls vara dåliga djurägare. Jag tror de oftast är väldigt bra med djuren. De råkar bara ha en förkärlek för pitbulls. | |