Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 420

Forumkategorier

Användare Inlägg  
25ton2010-05-26 17:38
Antal inlägg: 70

tack! nu ska jag o min fru nubba hejrå

leker2010-05-26 17:40
Antal inlägg: 733

Jag anser inte att man ska lämna hunden utanför affären.

Dels finns det hundrädda som inte uppskattar det.

Dels springer ungar fram och det är svårt att veta hundens reaktion när man inte är närvarande.
Såg en gång ungar gå fram å reta en hund med pinnar när den satt bunden, hunden uppskattade det inte kan jag säga.

Dels kan hunden bli stulen.

Dels kan hunden känna sig hotad av vissa människor när dess ledare inte är närvarande.

Har ej heller sett nån hund som sitter utanför en affär sen nöjd ut, det måste ju innebära att dom inte gillar det.

Min första schäfer lämnade jag utanför affären, fast okopplad så hon inte skulle sitta fast om nån jäklades med henne...
Fast det var länge sen och jag skulle inte göra det med dom jag har idag.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-26 18:59
Antal inlägg: 3604

Dels kan hunden bli kidnappad av utomjordingar.

leker2010-05-26 19:04
Antal inlägg: 733

electric: det är ju inte helt främmande att hundar blir tagna utanför affären, så vad vill du komma till med ditt inlägg?

apbur2010-05-26 19:17
Antal inlägg: 9699

Många gånger kan jag verkligen inte förstå anledningen till hundförbuden.
Varför får man inte gå igenom köpcentret med hunden?
Man får heller inte ha hund där man hanterar livsmedel. Men öppnar man ett hundcafé får man gärna utsätta sina matgäster för det som man annars inte får utsätta sina matgäster för enligt livsmedelsverket. Vad nu det kan vara. Undantag råder också för alla ledarhundar och tjänstehundar. Motiven för förbuden borde då rimligtvis vara ganska svaga eftersom det inte krävs mycket för att man kan bortse från dem.
Det verkar mest vara en principsak. Det äcklar mig.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-26 19:54

leker, du får ursäkta men jag har svårt att ta ditt inlägg på allvar när du först dömer ut folk som lämnar hunden vid affären och du sedan delar med dig med ditt minne av första hunden som du lämnade okopplad utanför affären.

En tränad hund med självförtroende mår inte dåligt av att bli lämnad utanför affären. Om man dessutom placerar den så att folk slipper gå precis bredvid den när de ska in på affären, mår inte heller de dåligt. Tjuvar och banditer, bilar och meteoriter ... farorna är många där ute - speciellt om man är lite paranoid. Om man ska ta stöldrisken som förevändning för att inte sätta hunden utanför affären borde man även avstå från att åka bil. Jag slår vad om att proportionellt sett fler har varit med om en bilolycka än fått sin hund utsatt för kidnappningsförsök vid Konsum.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-26 19:55

OKOPPLAD ... geez!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-26 19:59
Antal inlägg: 2212

apbur: Att hunden inte får följa med in på mataffären har jag full förståelse för. Skulle tro att det i övriga sociala sammanhang handlar främst om allergiker. Gör ett eget täcke till hunden "servicehund för epilepsi" sen kan du ta med han vart du vill ska du se. Finns för lite kunskap för att det skall bli frågor på det;)

Satyra2010-05-26 20:12
Antal inlägg: 4561

-N..... _ TS andra inlägg i den här tråden löd:
"Ibland undrar jag, är folk såååå ....idioter som lämnar hundar utanför butiker när dom VET det finns MÅNGA hundtjuvar eller nån som är elak mot hundar medan folk är inne o handlar eller shoppa????.."

Det står alltså uttryckligen att hon/han anser att man är idiot om man binder hunden utanför en affär, så det är inget långsökt jag själv hittat på.

Så, kan du fortsättningsvis bara vara så vänlig och sluta tilltala mig överhuvudtaget, tack!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-05-26 20:18
Antal inlägg: 4050

Tror inte alls att det handlar om paranoia alla gånger. Jag lämnade inte hunden utanför affären innan jag hörde talas om hundstölder och dessutom bor jag på en mindre ort i vilket fall.
Har bara en känsla av att det inte är bra att lämna någon bunden utan uppsikt.
Har varit med om ganska många incidenter där andra hundar flyger fram och hoppar på ens hund. Det är inte alls särskilt osannolikt att något sådant skulle hända utanför affären.

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-26 20:50
Antal inlägg: 263

utomjordingar. finns ju inte..

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-26 20:51

Jag säger VAD jag tycker, så är det..

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-26 20:52

Alla tycker olika, jag tycker så och så och ni tycker så och så.. ALLA ser olika!
Så är det.. Jag tycker att jag har rätt å skriva vad jag känner o tycker!

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-26 20:57

Tänker inte skriva mer här nu, har sagt vad jag tycker o det känns bra..
Hejdå!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-26 20:58

Satyra: Det blir allt du som får noncharlera mig. Du tog i ditt inlägg upp vår redan tidigare avklarade och från din sida fullständigt idiotiska "diskussion" så länge DU diskuterar mig så kan du kallt räkna med svar på tal, jag finner dig faktiskt inte klok i det resonemang du fört i den här tråden!

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-26 21:14

Satyra verkar vara en mycket klok och vettig hundägare och som sådan är hon fullt kapabel att bedöma om hennes hund mår bra av att sitta utanför affären eller om risken att hunden ska bli stulen eller antastad på annat vis skulle vara överhängande.

Det allvetande elektriska ögat har talat.

af81 - Ej medlem längre2010-05-26 21:18
Antal inlägg: 313

Vad grundar det allvetande elektriska ögat sina slutsatser på?

Satyra2010-05-26 21:23
Antal inlägg: 4561

hehe, Tack för den vänliga analysen EE. ;-)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-26 21:27

Electric: Du överskattar dig själv.
Tror även jag att Satyra är en bra hundägare, har aldrig påstått något annat.

Jag är faktiskt övertygad om att de allra flesta hundägare vet vad som är bäst för just deras hund.

Men tror man att jag, bara för att jag själv inte är beredd att ta risken (oavsett storleken på den) att lämna min hund utanför affären per automagi dömmer ut henne och dem som gör det som icke ansvarskännande dåliga hundägare, så är man ute och cyklar ganska rejält.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-26 22:33

af81: Han grundar den på siffror,tabeller och källor som vanligt!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?