Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 836

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-06-15 17:37
Antal inlägg: 9204

äh, man gör det om man vill och kan. om man tycker det känns roligare, inte för att man inte stååår uuut. MÅSTE man göra det kanske man ska tänka efter, vad vet jag.

en op som jag skulle uppskatta är en nagel op. slippa göra naglarna varannan vecka... lycka:)

bj-olle2010-06-15 17:38
Antal inlägg: 3350

sylvia, om jag kommer före dig till 20 000 inlägg tatuerar du in en skönhetsmouche då? det kanske inte är plastikkirurgi, men det är roligt!

MissyElliott2010-06-15 17:38
Antal inlägg: 125

Och för att inte glämma så har jag en väninna som har genomgått en magsäcksoperation. Hon har länge lidit av ätstörningar och gått hos psykolog osv. Till slut bestämde hon sig för att genomföra operationen ( hon hade bmi 42). nu ca 2 år efter mår hon mycket bättre, har lyckats balansera kosten (iom att hon va tvungen, det har varit mkt jobbiga 2 år dock). Hon har gått ner i vikt från 120 kg till ca 80kg, fortfarande ingen pinnsmal tjej men en mkt hälsosammare tjej.
Första tiden tappade hon matlusten helt, eftersom om hon råkade äta fel sorts mat eller liiite för mkt, och nu menar jag om hon åt tex fel sorts bröd (mjukt bröd var inte ens att tänka på, utan knapra på knäckebröd) eller om hon åt mer än en vanöts storlek av maten åt gången. Varje gång hon åt fel fick hon något som kallas för dumpning, dvs att hon blir illamående o kräks ofta upp d som hon ätit. hon fick näringsbrist och hade svårt att klara av sitt jobb trots att sjukskrivningen var slut. Slutresultatet var i alla fall det bästa för henne, och ibland har jag önskat att gå till doktorn själv för att diskutera detta, men dels så har inte min övervikt varit lika stor, dels har jag inte ätsörningar utan har varit lite för lat bara....så det var ju inget alternativ för mig. det är ingen snabb fix och då jag sett detta på nära håll har det faktiskt peppat mig till att gå ner i vikt på egen hand.
Ni som tror detta är en enkel lösning, tänk om! min bästa vän har flera gånger under dessa 2 år varit svårt deprimerad och hon har dåliga dagar ( el veckor) än ibland. Ätstörningar och depressioner som hennes försvinner inte på en dag eller för en operations skull. Fortfarande, även om hon inte ser likadan ut, tänker hennes hjärna som en överviktigts.
så d e bara o börja träna och äta bättre sakta men säkert....?

Satyra2010-06-15 17:38
Antal inlägg: 4561

Larvbrud - För min del går jag gärna på krogar där åldrarna är vitt blandade. Tyvärr finns inte så många sådana i Sverige (inte där jag bott i alla fall) men i Danmark exempelvis, varifrån min exman är, där finns otaliga krogar där man hittar alltifrån småbarn till gammelfarmor på en och samma plats. Helt chockerande till en början för en som inte är van, men otroligt härligt när man väl gjort sig hemmastadd i sådan miljö. :-)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-15 17:40
Antal inlägg: 2212

Det finns separata trådar för viktop.

bj-olle2010-06-15 17:40

är wolverine dansk!? *kollar efter flygande grisar*

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-15 17:41

Själv försöker jag alltid planka in på gammelgäddornas hak 35+ med blandat resultat. Ungdomar är så jäkla stökiga, jag får migrän.

Gautama2010-06-15 17:42
Antal inlägg: 6854

Haha NOUBA det gör du rätt i:-)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-15 17:45

Gau: Jävlar i min lilla låda, vilken tjusig byst!

Satyra2010-06-15 17:45

"Satyra: Jag hävdar att man blir en bättre människa om man slipper fokusera på yttre skavanker. Jag anser att en människa som trivs med sig själv, lägger sin tid på sina innre egenskaper istället för sina enligt sig själv sämre egenskaper(yttre)."

Ja, och jag anser att man kan låta bli att fokusera på sina skavanker på andra vis än genom att korrigera dem kirurgiskt. Just det faktum att det yttre blivit så in i helvete viktigt är ju vari det sjuka (i mitt tycke) i hela utvecklingen ligger.

Ska man bara svälja all utveckling som sker och bara hänga på? Jag tycker inte det. Utveckling som inte är utvecklande är det bättre att bekämpa.

apbur2010-06-15 17:45
Antal inlägg: 9699

Jag håller ändå med Sylvia i stort. Klart det är nåt patetiskt med människor som tar sitt utseende på så stort allvar att de opererar sig, trots att de har någon egentlig användning för det, som modell eller kändis.

Jag skäms inte en millimeter för att jag kväver mitt hånskratt när en tjej med nygjorda läppar går förbi. Det är ju trots allt väldigt komiskt när någon som uppenbarligen lagt ner väldigt mycket tid på sitt utseende misslyckats så radikalt. De vill vara vackra men möter mest förakt. Låt det vara så.

Tycker man att det är kul att operera sig är man förmodligen väldigt omogen och ogenomtänkt. Man utsätter inte sin kropp för såna påfrestningar för att det är kul. Då är man inte riktigt riktig. Hur kul är det att sövas, man kommer ju ändå inte ihåg nåt.

apbur2010-06-15 17:46
Antal inlägg: 9699

Glömde ett "inte" i första stycket.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-15 17:48

Satyra:Fast människan funkar inte så och det vet du om. Varför vi inte ens behöver diskutera ur det perspektivet!

MissyElliott2010-06-15 17:50
Antal inlägg: 125

Larvbrud: när jag var tonåring hade jag en massa åsikter om äldre ( ja, 30 +) och banne mig att jag trodde att jag alltid skulle tycka likadant, men insåg för varje år hur mkt klokare man blir. Sen vad man tycker om vissa speciella människor, så som du tycker om de 30- åringar som hänger där du brukar gå, det är en annan sak. Tycker mest det är en fråga om beteende och hänsyn. det är klart att du blir äcklad om de beter sig illa? om inte, så har de all rätt att vara där och unna sig en öl eller två bäst de vill. i såna fall hoppas jag att du är ett undantag bland 20 åringarna!
På mitt arbete är vi allt mellan 18 år till ca 60 år, och vi har inga åldersnojor och kan hur bra som helst umgås med varandra, även på puben om det råkar vara där vi hamnat tillsammans!
Satyra: jag förstår dig fullt när det gäller att åldras, det är charmigt att åldras! Och själv lever jag i Tunisien numera och här nere umgås också alla med alla, om än dock inte särskilt mkt på krogen.

Jag har för övrigt inget problem med att bli äldre, jag älskar mig själv och det mesta av min kropp, och ser fram emot de där sexiga ögonrynkorna tex (så inget botox eller restylane behövs för min del)....och hänger tuttarna för mkt kan jag ju köpa en dyr fin bh att ha dem i! :)

Gautama2010-06-15 17:51
Antal inlägg: 6854

"Ja, och jag anser att man kan låta bli att fokusera på sina skavanker på andra vis än genom att korrigera dem kirurgiskt. Just det faktum att det yttre blivit så in i helvete viktigt är ju vari det sjuka (i mitt tycke) i hela utvecklingen ligger."

Ja och Amen säger jag till det:-)

ramsay - Ej medlem längre2010-06-15 17:52
Antal inlägg: 9204

jag skulle ha användning för en mer braziliansk rumpa i mitt sexliv.

bj-olle2010-06-15 17:52

skönhet sitter på insidan, på stolen mellan perversion och ånger.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-15 17:53

Människor ska inte behöva må dåligt över något så trivialt som ett utseende. Har man inte styrkan i sig själv att bortse från sina skavanker så ska man absolut lägga sig under kniven.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-15 17:54
Antal inlägg: 4050

Har träffat trevliga gamlingar på festivaler och på krogen. Gemensamt för dessa brukar tyvärr vara att de känns övervintrade oavsett hur trevliga och mysiga de verkar.
Att man gillar musik kan jag absolut förstå men intresset för öl känns enfaldigt oavsett ålder. Har man inte gått vidare till tyngre droger före 40 får man nog klassas som banal.

Jag kan roas av dem men jag vill inte själv bli en.
Klart de har rätt att vara vart de vill men de kan tyvärr inte styra vad människor ska tänka om dem.

Satyra2010-06-15 17:54

"Satyra:Fast människan funkar inte så och det vet du om. Varför vi inte ens behöver diskutera ur det perspektivet!"

Jo, jag och många med mig funkar så. Om du sen inte vill diskutera ur det perspektivet är helt ok för mig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?