Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 313

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-07-09 17:21
Antal inlägg: 9204

jag har mina erfarenheter av ett långt förhållande iaf. har man inget att komma tillbaka till, en kärna så är det svårt.

sen kan man fråga sig varför man ska sträva efter att ha så långa förhållanden? tre år är väl vad vi är biologiskt programerade för ca.

Bitte - Administratör2010-07-09 17:21
Antal inlägg: 24219

Jag har varit tillsammans med samma man i drygt 25 år och gifta i snart 23 och allt i ett förhållande går upp och ner,, känslor , lusten . Ja allt

Bitte

Bitte - Administratör2010-07-09 17:22

Kärnan bygger på en ömsesidig respekt och samhörighet och inte bara på sex ,,inte i mitt liv i alla fall

Bitte

ramsay - Ej medlem längre2010-07-09 17:32

jag har "ömsesidig respekt och samhörighet" med min syster bland andra. jag talar om det romatiska förhållandet. för mig är sex och den respekt, kärlek och intimitet som finns i det det särskilda med ett kärleksförhållande.

Jymden - Ej medlem längre2010-07-09 17:34
Antal inlägg: 1183

...och ha roligt när man skrattar. Det är jätteviktigt att ha roligt när ni skrattar.

Liftactiv2010-07-09 17:35
Antal inlägg: 783

Min fråga just eftersom de flesta som strävar efter/anser att sexet är en av eller t.o.m. den viktigaste ingrediensen är de som INTE lyckas ha några längre förhållanden. Sant eller osant? Och tre år ramsay? Verkar rätt sjukt imho. Men det är väl därför vissa har 3-4 ungar med lika många fäder/mödrar......

-Nephelia-2010-07-09 17:36
Antal inlägg: 1217

Antingen utvecklas förhållandet till något som mer liknar en djup vänskap, och då kan man hålla ihop länge. Inte för att det är så spännande eller upphetsande längre, men man känner sig trygg och är inte ensam. Eller så brinner det passionerat, och då pajar det snabbt. För då blir det ofta stormigt med svartsjuka och annat trist med i bagaget.

Sen är det väl olika från person till person, vilken sorts förhållanden man trivs bäst i.

Ja, vad väljer man. Det tredje alternativet är väl att inte ha ett stadigt förhållande öht. Man ser till att man får sexet lite här och lite där eller fixar det på egen hand, och så är man nöjd.

ramsay - Ej medlem längre2010-07-09 17:37

3 år?

ramsay - Ej medlem längre2010-07-09 17:39

aha, sorry. jo jag läste det ngnstans. det är tiden som det ska ta för ett par att bli förälskade, gravida, föda och beskydda mamman med barn innan var och en går vidare. ngn programmering från stenåldern alltså.

Jymden - Ej medlem längre2010-07-09 17:47

Så om det tar slut så kan vi alltid skylla på evolutionsteorin. Är det så du menar?

Gautama2010-07-09 17:48
Antal inlägg: 6854

Ja som ni säger så går det givetvis upp och ner i ett förhållande. Man har inte alltid passion. Men som ramsay säger så utan ett passionerat sexliv, eller åtminstonde fungerande så tror jag inte det håller i längden.
Äganderätt apbur? Vet inte riktigt vad du menar, tycker det låter så brutalt med ägande när vi pratar levande individer.
Men jag tor du menar att man kan känna typ svarsjuka och en rädsla att mista det man känner tillhör sig?
Det kan jag givetvis hålla med om. :-)

Jymden - Ej medlem längre2010-07-09 17:48

Blir ju helt klart litet kul samtalsämne vid ett litet gräl =)

ramsay - Ej medlem längre2010-07-09 17:49

hehe, tja varför inte?:) nej men jag tycker man ska vara glad över relationerna man har. är en relation mindre värd för att den är 5 istf 45 år? egentligen?

Jymden - Ej medlem längre2010-07-09 17:52

Ska nog fan skylla allt på evolutionsteorin hädanefter.

ramsay - Ej medlem längre2010-07-09 18:52

Åka pulka och sex borde rimligtvis kunna få plats under "gemensamma intressen".

Sex är ju bara en aktivitet.

Ni är ytliga, ogenomtänka och sexfixerade helt enkelt. "

klippte lite i det långa inlägget. skumt, jag skulle tycka att inställningen sex är bara en aktivitet är ytligt.

jag har käsrleks relationer som inte innehåller sex så klart. men det vi talar om här är väl den speciella som gör det. för mig och mina partners har vi hittat varandra i just den speciella plats som sex kan föra två människor. en alldeles särskild intimitet som inte har något med aktiviteter att göra. det är just den känsla och det bandet det rummet man bygger på, det som gör oss till ett par även om vi sitter och spelar poker med varandra. det är också det man ibland kan skada och förgöra och göra det omöjligt att komma tillbalka till varandra. om man ohjälpligt skadar det eller låter det dö.

Liftactiv2010-07-09 19:10

Risken är stor att man då man bygger en relation på sex - och att det "alltid" måste finnas med - aldrig kommer att ha en längre relation än nåt, några år. Iochförsig är kanske det ingen risk. Det kanske är vad man vill förstås. Smaken är som baken.

ramsay - Ej medlem längre2010-07-09 19:29

kan man inte ha både ock? jag har massor av icke sexbaserade ralationer. och visst kan en relation som innehåller och baseras på den romantiska och sexuella intimiteten också hålla.

Bitte - Administratör2010-07-09 19:38

>>>Liftactiv , jag kan bara hålla med dig , man bygger inte en relation på bara sex, man bygger ett långt liv tillsammans med så mycket annat,, man löser inte problemen med att haf örsoningssex , man måste prata och bjuda till då sånt uppstår prata och i bland även tiga för att komma vidare

Bitte

Liftactiv2010-07-09 19:39

Men en ickesexuell relation med polaren Stina eller Torsten som man träffar nån gång ibland eller jobbar med, är väl ändå inte samma sak som en ickesexuell (eller intejätteoftasexuell) relation med make/sambo???

Pocaloca2010-07-09 20:22
Antal inlägg: 2156

alltså....för mig kommer det senuella med det sexuella....alltså från vår relation.....djupt lixom =)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?