Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-31 23:11 | |
![]() | niqab är det nog jag har hsh. men visst jag ska varna loco:) | |
| smörbit | 2010-08-01 21:52 | |
![]() | Dessa mobiler i bilen... | |
| perfectfit - Ej medlem längre | 2010-08-01 22:28 | |
![]() | Sant smörbit! I Danmark är det böter som gäller om det är någon som pratar i mobilen när man kör. Människor tappar kontrollen...Så helt rätt tycker jag! Den stunden du kör kan du väl ändå vara utan din mobil...behöver ju inte vara anträffbar hela tiden. Hur klarade sig mä'nniskor förr?? Ja, jag vet att utvecklingen har gått framåt men säkerheten bör väl ändå gå före eller? | |
| slånbär | 2010-08-01 22:48 | |
![]() | Nu är det ju ändå så att det finns en hel del lagar och regler i trafiken. En del är likadana som i andra länder medan det finns tex andra hastighetsgränser i andra länder. Ni som vill köra fort får väl köra i tyskland då men här gäller dom hastigheter och lagar som jag verkligen hoppas att ni alla som sitter och kör lärde er när ni tog körkortet. Håller med perfectfit om att man kanske kan skämta om detta och köra enligt sina egna regler så länge man inte har drabbats av en trafikolycka själv eller någon av sina nära och kära. Jag hör till dom som vet hur det är att drabbas av folk som kör enligt sina egna regler. Jag skämtar inte!! Ni som kör för fort -vad är det som ger er den rätten egentligen? Har ni även rätt att själva bestämma hur mycket alkohol ni klarar att dricka och köra? Struntar ni i att stanna vid rött ljus om det inte är några bilar i närheten också? Om inte- varför? För om ni bryter mot en av dom viktigaste trafikreglerna nämligen hastighetsbegränsningen så kan ni ju lika gärna strunta i andra också-det är väl ingen skillnad eller ? Nästa gång ni ligger och trycker i bakluckan på bilen framför som håller tretti på en trettiväg så kan ni ju kolla om föraren vinkar för då är det nog jag. Jag håller nämligen alltid hastigheten och det finns ingenting som gör mig gladare än när någon som just kört om mig i sexti blås lite längre fram blir av med körkortet. Synd bara att polisen inte har kontroller oftare. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-08-02 00:36 | |
![]() | Kirskål: "MEN det finns människor som ska om till vilket pris som helst! Vilket innebär att det gäller att bromsa in, släppa emellan bilar, flytta sig ut mot vägrenen för att inte krocka med mötande bilar osv...Jag blir galen!!" Jag reagerar på "Jag blir galen!!" Är det så, så skall du inte befinna dig i trafiken. Hört tals om trafikdisciplin? Blir man "galen" eller tappar besinningen pga att andra klantar sig, så är man själv en trafikfara. Tyvärr kan vi inget mer göra i situationer som du beskriver än att behålla lugnet och sköta sin egen del efter bästa förmåga. Faktiskt undrar jag ibland, efter att ha upplevt situationer som du beskriver, att man i över huvudtaget vågar ut till vägarna. Men, har vi något val? Det är farligt att leva. | |
| slånbär | 2010-08-02 00:45 | |
![]() | Men vissa gör det onödigt farligt för andra. Dom som anser sig stå över lagen bla. | |
| Kirskål - Ej medlem längre | 2010-08-02 09:38 | |
![]() | Anträffbar: haha nej jag blir inte "galen" i den bemärkelsen att jag utgör en trafikfara (ett uttryck bara..sorry) Nej jag blir mest rädd för vad som faktiskt kan hända när det finns människor som "tar för sig" och räknar kallt med att alla andra ska vara beredda att se alla faror med helidiotiska omkörningar. Där det är tät trafik är det mycket svårt att hållla avstånd då bilar "kilar" sig emellan hela tiden... Det är viktigt att hålla hastigheten för att trafiken ska flyta på, men att köra om vid heldragna linjer i dryga 130 är i min värld oansvarigt och en mycket stor och onödig risk för medtrafikanter. Visa hänsyn!! Följ lagar och förordningar så kommer kanske alla fram till sitt mål. | |
| limona | 2010-08-02 15:05 | |
![]() | ....så småningom.........Skall jag lägga till. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-02 18:29 | |
![]() | Jag har för vana att aldrig säga åt nära och kära som ska ut i trafiken att köra som "folk" utan med förstånd. Det innebär bl a att alltid räkna med att (oavsett om de själva promenerar, står still, kör bil i 60 på 90-väg eller mc i 150 på 110) ingen (oavsett om det gäller andra bilister, fotgängare, älgar eller cyklister) ser dem eller tänker ta någon som helst hänsyn till dem. Egen uppmärksamhet är a och o (som t ex det här med att kolla i backspeglarna) och tänker du på att göra och gör det du ska så klarar du dig säkerligen utmärkt trots att det finns en och annan sån där gasglad "sjuk idiot" (som t ex jag) efter vägen. För koll - det har jag, kanske så det t o m räcker till fler ;) | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2010-08-02 18:39 | |
![]() | Finns många puckon i trafiken där man undrar om de hittat körkortet i ett cornflakes paket. Folk som inte blinkar, de som inte vet hur man kör i en rondell, smsar samtidigt som man ska klara av o köra bil.... Jag blir vansinnig! | |
| perfectfit - Ej medlem längre | 2010-08-03 22:52 | |
![]() | Limona: Var nöjd med Att du kommer fram!! Ja sant RaEl, finns det postorderkörkort?? Människor som tar onödiga risker...Det är lika farligt att sms:a under färd som att köra onykter... | |
| blue_moon | 2011-07-10 10:11 | |
![]() | Har kopierat Blåögds länk, eftersom den behövs som tankeställare i denna diskussion. Riktad till dem som alltid är ute i sista minuten och far fram som idioter. Droppen ska väl urholka stenen till slut? fredrik.cafe.se/pers...de lande-2/ | |
| kajix | 2011-07-10 11:17 | |
![]() | den stressade blonda kvinnan kanske hade en livlös dotter i barnstolen? varför inte underlätta för stressade bilister att komma fram i stället för att förhindra? | |
| blue_moon | 2011-07-10 11:36 | |
![]() | Det är vad jag själv brukar göra. Citerar mig själv från första sidan i tråden, 2010-07-27 16:03: Jag brukar i alla fall flytta mig åt höger när någon ligger tätt bakom och vill köra om, trots att jag ofta får kritik för det av medpassagerarna. "Varför ska du vika undan, du håller ju rätt hastighet?" Men saken är den att jag avskyr rövslickare, vill bli av med dem fortast möjligt. =) Men efter upprepade undanmanövrer för att förhindra olycka så tröttnar man till slut. Att jämt bli omkörd i bilkö av stressbaljor som pressar sig in framför nosen på en är otroligt enerverande. De vinner inte mycket tid men äventyrar trafiksäkerheten. | |
| MalanMos | 2011-07-10 11:41 | |
![]() | fredrik.cafe.se/pers...de lande-2/ <--- LÄSVÄRT! | |
| kajix | 2011-07-10 11:49 | |
![]() | den stressade blonda kvinnan kanske hade en livlös dotter i barnstolen? varför inte underlätta för stressade bilister att komma fram i stället för att förhindra? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-07-10 11:59 | |
![]() | Kajix: Word !! Att denne Fredrik ger en snyfthistoria om sin son (med all rätt, barn är älskvärda) ger honom inte rätt att stå i vägen för andra i trafiken. Jag skulle tom säga att eftersom han nu hade sån koll i backspegeln och såg att denna kvinna var stressad och ville köra så är det Fredrik själv som försätter sin son i en risksituation genom att inte släppa förbi blondinen även om det var en Big Brother-casting hon hade bråttom till. Oavsett hennes anledning kan det alltså bli den lille sonen som tar mest stryk vid en ev smäll. Skulle det vara värt det för att hävda sin rätt? | |
| YamahaJet | 2011-07-10 12:51 | |
![]() | Vad menar han med att han minsann sett vad krockar i 100 km/h kan göra? Han är en av dem som kör 70 även på ~100-väg va? Bildar massiva köer och skapar irritation hos medtrafikanter, och rättfärdigar detta med att skriva uppsatser om sin son. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-10 15:11 | |
![]() | jag kör alltid för fort och betalar mima böter i tid,ibland känns det som det bara är jag som löser stats skulden,sist jag fick böter så sa polisen att jag måste följa hastighetsbegränsnigarna ,jag lovade att jag skulle det när jag såg dom,men så fort dom var utom synhåll så ökar jag igen,hastighetsbegränsnin garna är sjukt låga så låga så jag blir arg,orka ligga i 120 i 20 mil,jag kommer aldrig att göra det,åker hem på natten vi 4 på morgonen så det går att köra i 180 minst | |
| AnSoJo | 2011-07-10 15:27 | |
![]() | fredrik.cafe.se/pers...de lande-2/ | |