Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-09-18 18:02 | |
![]() | Det är inte fult att vara snygg le-lou. Det skiftar bara vad människor tycker är snyggt. Tråden handlar inte om det iofs utan om att idealet och som vi matas med, det får en massa människor att må dåligt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:04 | |
![]() | Min mage ser inte ut som Demis och jag mådde inte dåligt för fem öre när jag såg bilden. Kanske tyckte jag att hon var ganska tragisk som lägger upp bilder på sin halvnakna kropp på internet men det är ju en annan sak. Fisto, Klart en "fetknopp" skulle må bättre av att vara normalviktig men det är ingen indikator på att man har bättre självkänsla som normalviktig. Sedan är det väl inte direkt så att det inte finns några anledningar bakom varför vissa är feta. Det kanske är bättre att börja med självkänslan än kroppen tycker jag. | |
| le-lou | 2010-09-18 18:06 | |
![]() | Gautama - men helt allvarligt. Om jag lägger upp en bild här på en tjej eller kille som enligt mallen så kommer nog en väldigt stor majoritet att tycka att han eller hon inte i alla fall är FUL. Vi har ideal ja, men sedan finns det sånt som kallas proportioner, alltså en människokropp eller ansikte som våra hjärnor automatiskt uppfattar som attraktivt. Jag vill inte generalisera och säga att alla tycker en människa är snygg, men hur många här skulle säga att nån som tex Brad Pitt eller Johnny Depp är på riktigt - bara FUL? Sen tycker säkert vissa att han är skiiiitsnygg, och nån inte alls - men direkt ful? Njea. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:06 | |
![]() | just så le-lou. naturligtvis skiftar det vad folk tycker är snyggt g, men media speglar vad allmänheten, majoriteten tycker är snyggt. må inte dåligt för det:) | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-18 18:07 | |
![]() | Fisto !!! Jag har varit där,, gravt överviktig och inte fan var det nått fel på min självkänsla ., sluta lägga ord i munnen på andra då du inget vet om saken.. Bitte | |
| le-lou | 2010-09-18 18:08 | |
![]() | sen fattar jag väl med att vi attraheras av olika saker. Det behöver inte vara ett utseende som är snyggt och ändå blir man attraherad. Snackar vi yta så vet jag inte vem som tycker att rent estetiskt alltså - en hängig mage är snyggare än en platt? Det behöver ju inte alls betyda att den plattare är BÄTTRE för det. Eller att den med platt mage får alla killar. Det ligger nog en hel del av vilken typ av värde vi lägger i själva begreppet estetik. | |
| KanInteStava | 2010-09-18 18:09 | |
![]() | Mja, det skiftar väl inte så fasligt. Vad gäller kvinnor handlar det enbart om midja-höft-kvot. Har jag läst. | |
| apbur | 2010-09-18 18:10 | |
![]() | Fast jag föreställer mig att tonårsgrabbar inte alls mår särskilt dåligt av kroppsidealet. Det är ju få tonårsgrabbar som lyckas få muskliga underarmar. Hur har grabbarna lyckats hålla sån distans till mankroppsidealet? Kan vi lära nåt av det? | |
| le-lou | 2010-09-18 18:11 | |
![]() | för mig är det bara yta och betyder inte mer än att jag lägger den nånstans i mitten på min lista av saker som är viktiga för mig personligen. Jag tror att de flesta vuxna människor fungerar så, när man blir vuxen så spelar inte utseendet så stor roll längre. Den man älskar, den älskar man liksom eller tänder på eller vad man nu gör :) ursäkta för mina upphackade inlägg. jag har varit på kalas och druckit alldeles för mycket kaffe, har puls. | |
| Gautama | 2010-09-18 18:11 | |
![]() | Men nu verkar du missuppfattat vad jag pratar om le-lou. Ingen har väl sagt att dessa kändisar som du räknar upp är fula? Jag tycker inte Demi är ful heller, tvärtom skitsnygg! ´Det jag snackar om är att idealet att alla ska vara stöpta i en viss form får unga människor att må dåligt. Vi matas i media hela tiden hur man ska se ut för att duga. Det är det som jag vänder mig emot. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:12 | |
![]() | Jag är ju inte direkt motståndare till "gå ner fem kilo"-artiklar för min egen skull. Men det gjorde jag när jag var yngre och det är antagligen för de ungas skull vissa vill att vi ska sluta matas med sån skitjournalistik eller bilder på kändisar som tränar med sin PT varje dag. Det går att lära barn att äta nyttigt och motionera utan den skiten. | |
| Satyra | 2010-09-18 18:12 | |
![]() | FISTO - Jag pratar inte om FETMA utan normalviktiga barn/ungdomar som UPPFATTAR SIG som feta, trots att de alltså inte ÄR det! Har du någon slags selektivt sätt att läsa på så att du missar det gång på gång? | |
| SethGecko | 2010-09-18 18:13 | |
![]() | apbur: fast det är rätt gott om unga män som mår dåligt av kroppsidealet och försöker uppnå något de inte kan nå upp till. som tror att de måste se ut på ett visst sätt för att någon ska vara intresserade av dem. som vägrar duscha med de andra killarna på grund av sitt utseende. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:13 | |
![]() | Skulle in ett "Jag mår inte dåligt av det" innan "Men.." där..... | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:14 | |
![]() | Jag tror FISTO är ett litet troll | |
| Helig dykare - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:15 | |
![]() | Håller killar distans till manskroppsidealet? Nej, jag skulle inte tro det. Det är bara att besöka närmsta gym så får du se mängder av tonårskillar som ligger och "pressar". Hade det inte varit för manskroppsidealet hade de förmodligen varit hemma och spelat Warcraft(eller vad det heter) istället. | |
| Lilla Katten | 2010-09-18 18:16 | |
![]() | alla säger att överviktiga är "vanliga" eller "normala".. men underviktiga får alltid höra att dem är sjukt smala, anorektiska, och måste gå upp i vikt typ, när dem allra flesta smala är det helt naturligt. alla tjocka säger att dem som är smala INTE är det naturligt och blablabla.. man är inte överviktig naturligt iallafall, vilket alla verkar tro.. | |
| Helig dykare - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:16 | |
![]() | Sedan är det inte det lättaste att bygga stora muskler på naturlig väg, men det är en annan (ryss)femma. De gör sitt bästa iaf. :-) | |
| SethGecko | 2010-09-18 18:17 | |
![]() | Lilla Katten: olika människor lägger på sig olika lätt. | |
| apbur | 2010-09-18 18:17 | |
![]() | Nej, jag tycker de verkar ganska få jämfört med tjejer som petar i maten. | |