Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Voldemort782010-09-20 23:33
Antal inlägg: 346

Suck! Även om SD nu är inne i riksdagen så finns det ett ännu större hot mot demokratin: nämligen att media gått från att vara budbärare av information till att vara opinionsbildare och tala om för folk hur de ska rösta! Vilka länder sker det i? I USA har de en massa "tyckare" som talar om hur dåliga ex demokraterna är bara för att de själva är republikaner.. DET är den stora faran som media nu har avslöjat.. ALLA åsikter som inte godkänns av PK-media är förbjuden.. Och alla i SD är inte rasister/nazister, att generalisera över SD är lika fel som att generalisera över invandrare! Visst, det finns flera i partiet som har mindre bra åsikter men se bara på V och på Moderaternas historik; de har också sina lik i garderoben... Och kommunismen som ideologi är något helt annat gentemot de män som har utnyttjat den för sina egna syften o sin egen vinning! Samma sak gäller den andra ideologin, den s.k "rövarkapitalismen", varför klagar ni inte på den som orsakar social utslagning med???

ramsay - Ej medlem längre2010-09-20 23:33
Antal inlägg: 9204

eh, nej... för att man mår illa av vitlökslukt eller för att man tror att "invandrare förstör välfärden"?

Gautama2010-09-20 23:35
Antal inlägg: 6854

carlmartin det handlar inte om "lite" mindre invandring som de vill ha. De vill inte att någon utanför europa ska få komma till Sverige, inte ens som adoptivbarn!! Man ska bara få adoptera barn inom europa.
De vill sänka invandringen med 90% !!

carlmartin - Ej medlem längre2010-09-20 23:37
Antal inlägg: 4590

de är nog inte nazister allihop (tror jag).

"sen får man finna sig i att bli kallad nazist om man röstar på nazisterna. tough shit!"

ok. bistert.

jag fäster mig vid det onyanserade i det uttalandet. det låter fanatiskt i mina öron.

carlmartin - Ej medlem längre2010-09-20 23:41

min poäng är att inget av de andra etablerade partierna vill driva frågan om mindre invandring. så det verkar som att det inte är ok att tycka att det kunde vara bra.

carlmartin - Ej medlem längre2010-09-20 23:44

"eh, nej... för att man mår illa av vitlökslukt eller för att man tror att "invandrare förstör välfärden"?"

om det inte är ok att vara för mindre invandring så har man altså inget val i den frågan?

carlmartin - Ej medlem längre2010-09-20 23:45

tough luck att inte ha något val tycker jag.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-20 23:47

så bistert är det väl att inte kunna äta kakan och ha den kvar (hedern i detta fall).

Tina Hallgren Bengtsson, tidigare kommunfullmäktigeledamot för sverigedemokraterna.

2.bp.blogspot.com/_p...D_ Tina.jpg på ett partimöte btw.

har man problem m komunsism bör man heller inte rösta på v naturligtvis.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-20 23:50

"min poäng är att inget av de andra etablerade partierna vill driva frågan om mindre invandring. så det verkar som att det inte är ok att tycka att det kunde vara bra."

på vilket sätt skulle det vara bra? är det vitlökslukten, den genererade konsten, den svältande "helsvenska" pensionären som ska gynnas?

om det är integrationen man ser problem med istället så ska man defenitivt INTE rösta på sd, naturligtvis.

carlmartin - Ej medlem längre2010-09-20 23:53

jag är med på att många sd-anhängare är nazister. men de som är det är inte många nog att komma in i riksdagen.

varför är det inte "rumsrent" att önska mindre invandring?

carlmartin - Ej medlem längre2010-09-21 00:00

ramsay - om man tror att det är dyrt att ta emot flyktingar kanske man vill använda de pengarna till något annat?
jag tycker inte att det borde vara suspekt per definition.

om det inte är dyrt, men istället leder till bättre ekonomi tycker jag att politikerna borde kunna förklara hur det hänger ihop på ett trovärdigt sätt.

nina822010-09-21 00:09
Antal inlägg: 426

oj, vilken "häftig tråd" nu har svenska folket gjort sitt, ingen kan klandra de andra, ett fritt land vi lever i. Vad jag röstade på angår bara mig, men man måste acceptera den fria viljan att själv välja. Nu har vi gjort vårat, nu får vi helt enkelt se vad som händer. politikerna säger så mycket orealistiska saker just nu , PGA Sd kom in i riksdagen, får väl se om några månader vad som händer, eller??? U never know!!??

LisaLong2010-09-21 01:03
Antal inlägg: 2725

Det här va lite kul tycker jag
www.youtube.com/watc...oK g5LSmSNQ

_abc_2010-09-21 01:38
Antal inlägg: 2200

Tror att jag resonerar som Karl Martin
"min poäng är att inget av de andra etablerade partierna vill driva frågan om mindre invandring. så det verkar som att det inte är ok att tycka att det kunde vara bra."

Jag är rädd att det handlar om att politikerna har förståelse för svenskens syn på att det INTE är ok för om ett parti (och då menar jag ett parti som INTE är SD) säger att de vill minska invandringen. Svensken tror (enligt mig) att partiet eller personen från partiet som kommer med sådant förslag är rasist.

Jag är sjuuuuuuuuukt intresserad av att få se siffror över detta som CarlM också eftersöker. JAG tror nämligen att det kanske kostar oss en rejäl slant. Är jag vare sig SD-röstare eller rasist för det? NEJ!

Sedan tror jag att det hade varit så mycket, mycket bättre genomfört om ett "vanligt" parti hade haft minska-invandringfråga än om SD haft det. Dels pga att SD i viss mån är rasistiskt enligt mig, dels för att när SD vill minska invandrigen får det en motsatt effekt. Alla vill klappa sig för bröstet o vill tillsammans basunera ut att de minsann inte är rasister och vill säkerligen välkomna ännu fler invandrare för att stärka synen på att vi inte är rasister. Man missar poängen då jag tycker att det kunde ha funnits en politisk poäng där från början (om ett annat parti tagit tag i det) och vi får en tvärtomeffekt möjligen.

Gautama2010-09-21 01:47
Antal inlägg: 6854

Vad var det för kul med den LisaLong? Hemskt om den är sann, att han som invanrare själv kan anse att han ska vara välkommen men inga andra invandrare?!
Det blir så absurt att höra invandrare säga att de röstar på ett främlingsfientligt parti. Man funderar verkligen på om stallet är helt tomt för dessa personer.

seglivad2010-09-21 07:57
Antal inlägg: 192

"Dina bokstäver är latinska"
Latinskan kom med latinier? Nej men skämt åsido den kom väl med kristendomen. Präster som rabblade latinska bibelcitat för oförstående svenska bybor. Carl von Linne gav alla arter två namn på latin, det är väl framförallt det som gör att latin är levande idag.

"Dina siffror kommer från Indien"
Vilken dålig tacksamhet vi visar de genom att inte ha någon asylinvandring från Indien.

"Din demokrati är grekisk"
Skall vi utgå från hur Sverigedemokraterna blivit behandlade lever vi idag snarare i en demokratur. Slå upp ordet.

"Din pizza är italiensk"
Pizzan togs hit av en svensk och försvenskades.

"Potatisen"
togs också hit av en svensk

"landslagskapten i fotboll är bosnisk"
Zlatan är väl svensk, något jag missat? Hans farsa är däremot från Bosnien och hans morsa från Kroatien.

Äsch orkar inte dissikera "forumets bästa inlägg" mer än så.
Poängen är att massinvandringen har inget att göra med handels, mat eller kulturell utveckling och utbyte. Man måste få lov att "plocka russinen ur kakan" det finns inget motsatsförhållande.
Äsch jag pratar till döva öron, bättre att ni fortsätter läsa Expressen där demokratiska partiers valsedlar ligger hoppknycklade i rännstenen på första sidan dagen innan val.

seglivad2010-09-21 08:00
Antal inlägg: 192

Äsch varför babblade jag om latin för, latinska bokstäver jaja stressad iväg till arbetet.

Locomondo - Ej medlem längre2010-09-21 08:45
Antal inlägg: 3768

Jag tycker det är bra.
Nu har vi äntligen färsk statistik över hur många inavlade personer det finns i Sverige. 5,7% tydligen....

lightningpaw2010-09-21 09:49
Antal inlägg: 380

Det stinker detta med angrepp på SD:s hemsidor, hotfullhet mot dem som är medlemmar. Det drar uppmärksamhet från deras politik och stärker dem i deras martyrskap.

lotus lotus - Ej medlem längre2010-09-21 11:02
Antal inlägg: 81

Håller med dig i detta lightningpaw!

Undrar vilka kostnader av invandringen som carl martin och _abc_ vill se? Förstår intresset men inte hur man skall kunna räkna ut det. Upplys mig gärna. Jag menar, invandrargruppen är ju inte homogen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?