Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 660

Forumkategorier

Användare Inlägg  
F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 10:47
Antal inlägg: 675

:)

Tvålis - det blir ett perfekt tvetydigt parti som alla kommer att rösta på. Ett tvetydigt kommunistparti med tydligt rasistiska inslag och en stor portion skattepopulism.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 10:48

Tiitii kan få vara jämstäldhetsminister...

svinto_delux2010-10-03 10:56
Antal inlägg: 50

Jag tycker att tempot borde avgöra, om man vinglar fram i gångfart är gångbanan ypperlig, men om man susar fram i biltempo fungerar vägbanan jättebra.

En stor anledning till att cykla på vägar istället för på cykelbanor är att cykelbanor väldigt ofta är underdimensionerade, har märklig stäckning, saknar skyltning och liknande. Sen finns där också ofta saker i vägen, som gående, folk med barnvagnar och cyklister utan någon som helst kunskap om trafikregler.

YamahaJet2010-10-03 11:01
Antal inlägg: 2239

Men vad är detta? Har du suttit uppe hela morgonen och bekymrat dig över mig såpass att du läser allt jag skrivit i tråden och sedan spottar ut massvis med inlägg, bland annat något om cyklism på Essingeleden vars samband till mig jag inte kan identifiera. Du får väl ha överseende med att jag tenderar vara osedvanligt aggressiv lördagsnätter, även om det förvisso var meningen att krossa din själ så är jag inte särskilt entusiastisk över att det även blev så. Försök återgå till ditt liv "pre-serb", eller hitta ljuspunkter i ditt nya liv efter den ödesdigra natten - såsom att jag ännu är virtuell för dig och inte reell.

Nåväl - ett valutfall om 51% mot 45% är inte en "överväldigande majoritet". Dessutom blir majoriteten en minoritet med kranskommunerna inräknade, att deras åsikt är ointressant är rent och skärt nonsens men jag förutsatte att du skulle skriva så eftersom det endast är då du har stöd för ditt påstående. Att majoriteten blev så knapp i Stockholm stad är även det intressant - vad man egentligen gjorde var att fråga tiotusentals kollektivtrafikresenärer om man skulle beskatta bilismen för att ge dem fler och bättre bussar. Stockholms missunnande, vänsterväljande underklass hade väntat länge på möjligheten att sänka mer framgångsrika människor till deras egna skräpstandard. Detta är tydligast på Södermalm som hade den största majoriteten för trängselskatter - det är Stockholms fattigaste innerstadsdel vars boende utgörs av unga, drogliberala miljöaktivister som drivs av ett genuint hat gentemot bilism. Deras åsikt är fullkomligt ointressant eftersom de ändå inte färdas på bilvägen, och rimligen bör de inte heller tillfrågas vad gäller planering av bilvägar. Fråga istället dessa som betalar trängselskatten varje dag, om avgiften har stöd bland dem.

Vad beträffar valutgången 2010 så innebär inte en borgerlig seger att folket är entusiastiskt över trängselskatten, eftersom det inte finns ett politiskt alternativ som motsäter sig den. Det har därmed blivit en politisk icke-fråga. Glöm ej heller att Alliansen genomförde en rekordhöjning av bränsleskatten i samband med det förra valet, men att dessa åtnjutit förnyat förtroende betyder på samma sätt inte att Sveriges bilister var "nöjda" med dyrare bensin.

www.youtube.com/watc...re =related

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 11:04

LOL!

Du är uppenbarligen bakfull - jag hoppas att du inte sätter dig bakom ratten idag.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 11:05

"Vad beträffar valutgången 2010 så innebär inte en borgerlig seger att folket är entusiastiskt över trängselskatten, eftersom det inte finns ett politiskt alternativ som motsäter sig den."

Ha ha ha - contradictions in terms x 2

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-03 11:30
Antal inlägg: 181

Ååååhhåhhåå :)) jag skrattar så jag tappar andan. :)

Ni är bara för j**la roliga båda två. :D

slånbär2010-10-03 11:58
Antal inlägg: 5539

YJ-tänk vad många fina ord du kan ändå och hur du kan sätta ihop dom i dom mest sinnrika kombinationer och ändå får du ingenting sagt som verkar vettigt om man nu överhuvudtaget orkar läsa dina låååånga inlägg.

annienilsson2010-10-03 12:09
Antal inlägg: 291

Gränsen går väl ändå inte mellan cyklister och bilister. Den går mellan människor utan trafikvett, och människor med..

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-03 12:10
Antal inlägg: 181

2010-10-03 11:58

pffttt.

Jag tycker de är briljanta båda två.
Verbal slagfärdighet är en otrolig gåva (eller upptränad färdighet?).

Och varför överhuvudtaget hacka ner på någon av dom?

Aceofhearts2010-10-03 12:28
Antal inlägg: 111

Superprovocerande när cyklister uppehåller sig på bilvägen och försvårar för den allmänna trafiken, när det sedan finns en cykelbana två meter i sidleds. Typiska miljöpartister som vill irritera eftersom de aldrig klarade sin uppkörning.

Aquilalore - Ej medlem längre2010-10-03 17:12
Antal inlägg: 46

Överallt har jag sett dårar som kör bil och överallt har jag sett cyklister som kör illa.
Vi har ett lagsystem -tro det eller ej- som reglerar hur man får ta sig fram i trafiken.
Som bekant så är det höger sida av vägen som gäller och jag tror inte att det ska/ kan vara straffbart att ligga mitt i filen heller om man cyklar efter sin förmåga. Surt sa räven...
// Miljöengagerad bilägare.

emmylicious2010-10-03 17:14
Antal inlägg: 4501

Dom där dårarna som cyklar och inte verkar känna till trafikreglerna är såna där som kuggade på uppkörningen ;)

emmylicious2010-10-03 17:14
Antal inlägg: 4501

(alt. teoriprovet)

Robbian - Ej medlem längre2010-10-03 17:23
Antal inlägg: 786

Emmy, hur går det med låsmuttern? :-)

vita_syrener - Ej medlem längre2010-10-03 17:25
Antal inlägg: 22144

Ta dom med bakdörren vetja :)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-03 18:03
Antal inlägg: 4050

"Titta på min profilbild här på Beta. Memorisera den."

Tror inte det finns nån som inte har den inbränd på näthinnan.
Förresten heter det memorera, för att sätta Serb-Yamaha på plats.

(Jag lever i nåt slags föreställning att jag inte kommer bli uppäten eftersom det är för lite kött på mig.)

YamahaJet2010-10-03 18:26
Antal inlägg: 2239

Tro det eller ej, men när jag stängde av datorn igår och kröp ner i sängen, så tänkte jag "Fuck, det heter ju memorera". Sen funderade jag på om jag skulle sätta på datorn igen och korrigera misstaget, men kom på att jag intet har att bevisa för betapets klientel, som mestadels står under mig i samhällshierarkin, och valde därför att sova vidare.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-03 18:28
Antal inlägg: 4050

Ja, jag tror dig faktiskt :)

Robbian - Ej medlem längre2010-10-03 18:59
Antal inlägg: 786

Men det är trevligt att du tar dig tid att chatta lite med oss, Yama. Vi lär oss så mycket av dig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?