Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 025 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-10-24 16:19 | |
![]() | Jenny B - förstår fortfarande inte vad kvantfysik har med att göra med detta? Kvantfysik handlar ju om det som sker inuti atomerna och har ju inget med att göra med att FLYTTA på materia. Vad gäller din tro att hastigheten inte skulle behöva vara ett hinder - så är det just det motsatta. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 18:30 | |
![]() | Usch, jag ser det på mina inlägg från igår hur trött jag var, och att jag varken orkade svara ordentligt eller tänka klart. Idag är jag ännu tröttare (för mkt att göra+för lite frisk luft), så jag borde varken vara här eller skriva ngt alls. Men ändå ska jag göra det. ;) - Beta är för mig synonymt med en stunds avkoppling från en massa annat, så; Måns Angående det nedan du skrev igår: "Va? All forskning går ut på att man ifrågasätter sin världsbild, och även de idéer som man kommer fram till. Det är just därför man tragglar igenom statistik eller gör empiriska exprement." Med detta ovan fick du, Måns, ned precis det jag försökte komma fram till igår! "man ifrågasätter sin världsbild" JAMEN PRECIS. Bland annat i form av nya, friska, ännu empiriskt oprövade tankar/tankebanor. "...man ifrågasätter.......även de idéer som man kommer fram till." OCH för att överhuvudtaget kunna få några nya idéer så måste man låta tanken flyga fritt och modigt och utan några livlinor. ELLER HUR? "Det är just därför man tragglar igenom statistik eller gör empiriska exprement." JA. Det behövs ju GIVETVIS det OCKSÅ. - Precis som jag skrev igår, det behövs både och. OT. Tack och lov att inte DU är min brorsa, Måns. Jag skulle nog bli gaalen på dig. ;D | |
| hussar | 2010-10-24 18:36 | |
![]() | Alla utomjordingar är onda! :P döda dem ! | |
| Dyslekso | 2010-10-24 18:55 | |
![]() | Ts lillsyrra: kan man också säga att det är en fördel att ha djupa kunskaper inom ett område innan man "låter tanken flyga fritt och modigt och utan några livlinor", eller åtminstone att sannolikheten då är större att man tänker rätt? | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-24 18:57 | |
![]() | "eller åtminstone att sannolikheten då är större att man tänker rätt?" Sannolikheten är att man tänker! Vilket är bra, men antagligen tänker man fel. Att tänka är stort, att tänka rätt är större. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 18:57 | |
![]() | le-lou, i din och min världsbild är det inte mycket som går ihop, det torde ha blivit konstaterad. Men jag tar ändå ett pyttevarv till; Jag skrev igår; "Näe, sånt ska jag akta mig för, men även du måste väl ändå hålla med om att nog har frågor som dessa ofta kopplingar till varandra. Är det fjärran dimensioner så är det - typ, lite så. " Och du svarade 2010-10-24 00:06 "Näj, håller inte med ett dugg om det faktiskt. Att fantisera om att döda människor går igen och att det finns annat liv i universum känns som två helt skilda saker." För det första, DU har fastnad väldigt för det här med "döda människor som går igen". För mig är DET nog bland det minst intressanta i de här sammanhangen. Och jag hävdar fortfarande att många av de här frågorna GÅR i varandra. - Givetvis inte för dig, le-lou, men för många andra så gör dom det. Se bara på hur många olika aspekter TS faktiskt har tagit upp i ingressen. Några följer här (och nu klipper och klistrar jag helt efter eget behag, sånt som jag tycker är viktigt och intressant); "Vi måste bli mer andliga o sprida mer kärlek" Jag instämmer. "Vårt kollektiva medvetande är människan största mest outforskade styrka." Ja, och det där är jättespännande. Men räkna inte med att jag ska börja dividera om det HÄR. "Fruktan är människans största fiende, inte utomjordingar" Första delen håller jag helt med om, men, "inte utomjordingar", jag vet i 17. Jag skulle iaf inte vilja springa på några. För jag kan tänka mig att dom både kan finnas och kan även ha besökt oss här. Hmm...och hur mycket tandgnissel blev det nu hos tvivlarna efter den sista meningen? ;D | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 19:06 | |
![]() | mishizaki 2010-10-24 06:53 Jag har läst ditt inägg. Det kräver nog ett långt svar (tror jag) och jag blir även lite konfunderad över delar av det, så jag ber att få återkomma. | |
| Måns_E | 2010-10-24 19:08 | |
![]() | Jaha, och VARFÖR behöver vi bli mer andliga och vad är ett "kollektivt medvetande" Jag tycker mest att det låter som saker som hamnar högt på floskeltoppen. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 19:11 | |
![]() | Dyslekso 2010-10-24 18:55 "Ts lillsyrra: kan man också säga att det är en fördel att ha djupa kunskaper inom ett område innan man "låter tanken flyga fritt och modigt och utan några livlinor", eller åtminstone att sannolikheten då är större att man tänker rätt?" Så kan det säkert vara, men för den skull så ska väl ingen avskräckas ifrån att tänka - och framförallt att _just_ tänka själv. Eller hur? | |
| Dyslekso | 2010-10-24 19:15 | |
![]() | Vem avskräcks från att tänka själv? Hur då? | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 19:22 | |
![]() | Måns Det tog jag redan för givet att de där aspekterna skulle hamna på floskeltoppen hos dig. Och det är helt i sin ordning, så lugn bara. Men säg mig, hur definierar du andlighet? Vad är motsatsen till andlighet för dig? Och vad anser du om det begreppet egentligen? Har det begreppet någon plats i din världsbild? Mina svar får jag återkomma med... Nån som vill jobba? Jag skulle kunna dela med mig till tre... byebye | |
| Lill-IT | 2010-10-24 19:25 | |
![]() | Kollektivt medvetande är något som de forskar om inom noetiken. (ja jag har läst Dan Browns "Den förlorade symbolen") Men eftersom jag aldrig hade hört talas om noetik förut så letade jag lite på nätet och det visar sig att detta område har de forskat i i årtionden. Vad de funnit för resultat vet jag inte. | |
| Lill-IT | 2010-10-24 19:26 | |
![]() | För de som vill läsa: www.noetic.org/ | |
| Måns_E | 2010-10-24 19:35 | |
![]() | Jag definierar inte andlighet, jag har aldrig fått någon bra förklaring, och förväntar mig det inte nu heller. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-24 19:41 | |
![]() | Måns Byt ut andlighet till spirituell så är jag med på noterna som ateist. | |
| niala22 | 2010-10-24 20:08 | |
![]() | ts: kolla in bashar! | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-24 21:00 | |
![]() | M-knight: ojojoj, stackars dig, kan någon vara snäll och hjälpa denne herre till närmaste psykiatriakutmottagning. Snälla? | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 22:50 | |
![]() | Måns_E 2010-10-24 19:35 "Jag definierar inte andlighet..." Varför inte det? | |
| Måns_E | 2010-10-24 22:53 | |
![]() | Upplys mig istället Ts lillsyrra. Nu har du ju chansen. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 22:56 | |
![]() | Såväl som du. Berätta nu Måns. | |