Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 18 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bajen01 | 2010-12-20 12:20 | |
![]() | )( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-26 09:58 | |
![]() | detta är helt sjukt,mina mat dykande vänner ringde och berettade detta:att dom hittat 60 kg prinskorv,och 21 kg köttbullar 5 st julskinkor,massor av värmeljus,9 enkilospåsar med cawsevnötter,12 påsar apelsiner en apelsin var möglig i varje påse,4 l filmjölk 8 liter mjölk som datumet går ut på i morgon,14 likadana böcker med lejonkungen,34 påsar engelsk konfekt,detta är helt sjukt och det är en månad kvar på datumet på prinskorven varför gör dom så här affärerna?är det så att dom inte har lager och att det kommer in ny mat som kräver plats det är vad dykarna tror | |
| apbur | 2010-12-26 10:31 | |
![]() | Troligtvis har kylvarorna tagits av någon kund som ångrat sig och lagt det någonstans i butiken. Det finns många ansvarslösa idioter som gör så. Har man tagit en kylvara man inte vill ha längre får man snällt bära med sig den till kassan och då säga till kassörskan att man inte vill ha den. Då behöver inte butiken slänga den. | |
| ANDERStG | 2010-12-26 10:35 | |
![]() | Att lämna kylvaror på fel ställe borde väl närmast vara jämställt med snatteri. Aningen mindre ansvarslöst och mer underhållande var det att se en färsk ananas bland ananaskonserverna i en stor butik. Tankegången var så tydlig, "faan, det är för dyrt och krångligt med en färsk". :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-26 10:37 | |
![]() | ja,man ser lite varor som står på fel plats ganska offta,men all korven? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-26 20:04 | |
![]() | vad skulle kunna göras för att få slut på allt svinn?att rea ut gammal frukt tx då får dom nog inte den nya frukten såld eller?fins det ingen som jobbar i en matvaruaffär här som kan tala om hur det funkar eller har dom tystnadsplikt ? | |
| ANDERStG | 2010-12-26 21:09 | |
![]() | De kan vakna upp med en halv ananas i sängen... | |
| waliop | 2010-12-27 01:59 | |
![]() | Jag är övertygad om att mat som strax går ut i datum, kantstött eller där emballaget gett vika INTE väljs av den stora massan om de är prissänkt. T.o.m om detvar gratis. problemet är att butiken är ansvarig för följderna, vilket de inte vill vara. Det är bra, ta till vara maten jag vet att det VARJE dag finns massor av kvalitativ mat, på fel plats. Jag nöjer mej med att alltid handla nedsatt, frysa in och planera mat därefter.( Jag har trädgård). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-27 10:51 | |
![]() | Du är klok du waliop.jag köper inte själv ett tvättmedels paket med en "buckla"på risken att det går sönder är för stor,och hur kul är det med ett trasigt tvättmedelspaket i bilen | |
| mrperfect | 2010-12-27 11:07 | |
![]() | Gratis är gott | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-28 11:40 | |
![]() | 2010-12-27 01:59 Apropå inlägget ovan. Jag tillhör den gruppen av konsumenter som är rejält nojiga med datummärkningar. Kollar den alltid på allt och skulle svårligen köpa något med kort datum. Men så överköper jag heller aldrig, planerar mina inköp och här slängs det sällan något. Jag tycker att det är skamligt med den slöserin det sysslas med här i västvärlden. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-28 15:42 | |
![]() | lillsyrran,tänk om alla var som dej vad bra det skulle vara,tror det var på 70-talet som datum märkning kom,min morfar skär bara bort det gröna på osten och äter vidare,och han fyller 91 år i sommar,han är av den gammla ullen så han lucktar och smakar sej fram smakar det ok så äter han,var på ett cafe på en loppis här i stan och ville ha mjölk i kaffet och mjölken var jällen och delade sej i kaffet ,tanten på cafet tyckte att jag var löjlig som inte ville ha kaffet ,men där gick min gräns,hon lucktade på mjölken och sa att den inte var sur,men och hon tänkte hälla upp nytt kaffe i samma mugg men jag ville inte det ,då blev hon sur ,och talade om för sin kolega vad som hänt och dom var båda runt 80 år,fick tillslut nytt kaffe i en annan mugg med färsk mjölk | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-28 15:48 | |
![]() | Bara för att reta Yama ska jag genast imorgon, när det är ljust igen och jag ser vad som finns i tunnorna bakom Konsum, gå och gräva som en råtta. Kan man hitta ett mikroskop och några fina prinskorvar som gick ut förra veckan så kan man säkert även hitta mysljus, partyhattar och räkor till nyårsafton. :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-28 15:51 | |
![]() | reta Yama ha ha många poäng där,ska ringa mina vänner i kväll och höra vad dom hittar fortsättning följer | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-28 16:00 | |
![]() | räkor... huuu:( | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-28 16:01 | |
![]() | ttiittii: Kan du inte berätta i vilken butik dina vänner dyker? Det verkar ju vara alla sakletarnas dröm! Jag vill också dyka där. :) Apropå . . . när Pippi letade i gamla stubbar var det ingen som kallade henne för råtta! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-28 16:05 | |
![]() | jag hatar pippi men det är hsh skillnad på träd och sopconteinrar. som på skalbaggar och kackerlackor. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-28 16:07 | |
![]() | btw är ni inte rädda för att få hem kackerlackor? | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-28 16:07 | |
![]() | Jag älskar Pippi. Hon är smart, stark och rolig och inte alls rädd för råttor, skalbaggar och kackerlackor. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-28 16:08 | |
![]() | Om jag skulle gå runt och vara rädd för kackerlackor så kan jag ju dra ett täcke över mig och sova bort mitt liv också. Nä, kackerlackor tillhör äventyret. :P | |