Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Palini | 2011-02-13 12:55 | |
![]() | Hahaha, jisses... Ja, allt var mycket bättre förr. www.youtube.com/watc...re =related | |
| mandis99 | 2011-02-13 13:14 | |
![]() | i år var alla låtarna kassa förutom elektrisk (Anniela) , I`m in love (Sanna nielsen ) och popular ( Eric Saade ) | |
| mandis99 | 2011-02-13 13:15 | |
![]() | jag håller med att det var bättre låtar förr | |
| mandis99 | 2011-02-13 13:18 | |
![]() | det var tur att sanna nielsen gick direkt till finalen. det var det jag hoppades på :) sanna nielsen är 26 år och i år är det hennes 6 år i melodifestivalen !!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-13 18:27 | |
![]() | Oh, Miley Cyrus på betapet | |
| Stenknäck | 2011-02-13 18:37 | |
![]() | Låt oss slippa denna patetiska Sanna Nielsen. Vem röstade på henne? Jo förmodligen Bromölla med omnejd. Hon är ju så trist och låten var kass. | |
| Stenknäck | 2011-02-13 18:39 | |
![]() | Richard Olsson och Marie Serneholt var urdåliga och Peter Stormare ska vi bara inte tala om och de där töntiga schlagerpoliserna och deras s k skämt. Ja jag blir sååååå trött. De var ju inte ens roliga. | |
| Palini | 2011-02-14 08:42 | |
![]() | Och den nya schlagerloggan ser ut som en gammal spya, scenen ser ut att vara utsmyckad med nån lampslinga för 22,90 på ÖoB, Christer Björkman stinker gammal båt, programmet sänds 4,21 minuter för sent på kvällen och i fel kanal dessutom! Det ska vara TV2!!! Det är alldeles för mörk och grynig bild och väljer man HD så blir ljudet osynkat. Och varför i helvete går programmet i färg. Det var mycket bättre förr 1968 då det sändes i svartvitt! Det går inte att rösta, det bara tutar upptaget när jag ringer. Och varför måste de ha så jävla långa och krångliga nummer för? Kunde man inte bara ringa 1 eller nåt när man vill rösta på låt nummer 1? Hur svårt kan det vara? Vi kunde skicka folk till månen för 40(?!) år sen men inte fixa enkla och vettiga telefonnummer år 2011!!!??? Varför går det inte att poströsta för, jävla idioti!!!!!! Vad ska jag nu göra av mina 400 kartor julfrimärken från 1981?? Låten som blev etta borde ha blivit fyra och låten som blev fyra borde ha blivit tvåa, låten som blev tvåa borde ha blivit sexa och låten som blev sexa borde inte ha varit med över huvud taget! Alla låtar är fel och alla texter är fulla av syftningsfel och onomatopoetiska alliterationer, skärpning! Det rimmar ju inte ens!!! Varför är det bara Ö-artister från Åland som tävlar? Vad i helvete gör Carola på lördagskvällarna som är så jävla viktigt att hon inte kan vara med? Hon ska stå där framför fläkten! Marie Sernholt är för snygg! Säljet aset, annars byt! Varför har de skämt mellan låtarna för över huvud taget? Det är en musiktävling. Det ska bara handla om musik, SVT! Dra lite fakta om nyckelharpans historia istället, för guds skull! Och klädseln... Herregud, hur svårt kan det vara att i bästa Kim Il Jong stil tvinga alla deltagare att bära Carolas gula sparkdräkt från 1983????? Förbjud alla som deltar i programmet att skämta. Förbjud alla att säga nåt förutom att presentera låtarna. Förbjud alla dåliga låtar. Förbjud alla att le så förbaskat, jag stör mig så in i helvete på det! Förbjud all förändring över huvudtaget! | |
| magnusito | 2011-02-14 08:43 | |
![]() | Det är så fruktansvärt dåligt. När Sanna Nielsen med flackande blick tog ett litet snedsteg på det där löjliga rullbandet då stängde jag av. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-14 08:44 | |
![]() | Herregud vad du stör dig på folk som stör sig.. =) | |
| groenmeyer | 2011-02-14 08:53 | |
![]() | Så länge licenspengarna går till sånt jävla skit som melodifestivalen så kommer då inte jag att betala. Slutade titta på tramset för många år sedan. | |
| Måns_E | 2011-02-14 09:19 | |
![]() | Det är ju en extremt dålig produktion i år. Rent objektivt :) Palini & co som försvarar skiten verkar inte ha sett det, för ingen med ett uns självaktning kan väl tycka att pausunderhållningwn är rolig, programledarna proffsiga och att artistintervjuerna tillför något? Nä snarare så har exempelvis Stormare och Per Andersson varit pinsamt dåliga. | |
| le-lou | 2011-02-14 09:46 | |
![]() | uj uj vad trista låtar, håller med många. Sanna Nielsen blä. Den enda som varit något att ha är Dilbas låt som dessutom kom sist i sin deltävling. Ja kära nån. | |
| -Nephelia- | 2011-02-14 10:07 | |
![]() | Sanna Nielsen...vem vill se henne istället för mkt intressantare artister som Loreen till exempel, jag fattar det bara inte?! Och vad hade hon på sig? Hon är 26 men klär sig som en 60 åring? Rör sig som en sengångare med ett tillgjort påklistrat dansbandsleende. Med en helt ointressant skitlåt dessutom. Om hon vinner skiten så kommer hon komma sist i stora ESC, hon har inte en chans där. Okej, nu totalsågar jag henne, men kan inte låta bli......... | |
| magnusito | 2011-02-14 10:32 | |
![]() | Det kanske är ett gott tecken. Om vi skickar nåt riktigt dåligt och kitchigt så vinner väl eländet. För det enda som är värre än svenska melodifestivalen är eurovision. | |
| Palini | 2011-02-14 11:35 | |
![]() | Måns... Kan du läsa? Har du inte sett nåt jag skriver? If you can't beat them, join them. =) Skämt å sido så är ju inte sång och humor exakta vetenskaper. Ibland blir det bra, ibland blir det mindre bra. Vi kanske borde ha några kvalitetstester innan skiten sänds i rutan? Det kanske borde gälla alla program och låtar som sänds i radio och tv? Artistintervjuer som tillför nåt? Seriöst, har du nånsin sett en sån i melodifestivalens historia? Nej, melodifestivalen verkar tydligen vara nåt som berör många väldigt många djupt och innerligt så jag antar att det är därför det är så mycket klagomål. Det riktigt roliga är ändå att så många verkar känna sig tvingade att se skiten ändå. Ja, det måste vara äkta kärlek! =) | |
| Guldplate | 2011-02-14 12:11 | |
![]() | Melodifestivalen har kommit in i ett läge där de flesta av oss letar felen och sågar festivalen totalt efter dom. Jag tror anledningen till det mycket beror på att alla deltävlingar mjölkat ur den totala kvalitén i låtarna. Tidigare så sålla man ut de, enligt en jury, 10 bästa bidragen och lät de tävla. Nu sållar vi ut 50-60 bidrag och det säger sig självt att en hel hög av dom håller sämre kvalité än vad vi förväntar oss i en final. Personligen tittar jag knappt på festivalen pga att den blivit uttjatad med sina 6 lördagar + den stora europeiska finalen. (för att inte räkna in alla programmen där andra länders låtar ska analyseras innan finalen) Fast visst var det bättre förr! Speciellt 2003 och delfinalen i Sundsvall. Det var då jag själv stod på scenen och i direktsändning underhöll publiken och Sveriges alla tittare! Oslagbart! ;-) | |
| Palini | 2011-02-14 12:27 | |
![]() | Nja, 8 x 4 blir väl ändå 32? Jag tycker att det är bra att folket får vara med och bestämma vid ett tidigare skede. Jag ser absolut inget fel i det. Skulle ni verkligen låta en klåpare som Björkman bara få ta ut tio låtar? Självklart är det omöjligt att plocka ut 32 bra låtar, när man inte fixar att plocka ut fem bra låtar. Självklart påverkas kvaliteten av det. Utjatat, urvattnat, urkass, urtrist med alla deltfinaler, etc... Fortfarande. Vad hindrar er från att bara se slutfinalen och inget annat? Precis som på den gamla goda tiden. Jag ser verkligen inte problemet eller anledningarna till att gnälla på det. Kan nån snälla förklara. =) | |
| wertigo | 2011-02-14 12:33 | |
![]() | Jag har inte heller nånting emot Melodifestivalen, tvärtom så tycker ju det stora flertalet att det är stor underhållning. Jag tillhör skaran som inte uppskattar musikgenren, men kan se programmet ändå, som underhållning då. Jag har heller ingen förståelse för dom som säger "Lägg ner skiten". Men varför då? Me det resonemanget kan man lägga ner massor med program. Nä för helvete, kör så det ryker, programmet går hem i stugorna. Men visst var delfinalen i Gbg något av det sämsta som skådats i rutan på mycket länge? Babsan, vad i hela h-vete? Pinsamt är ju bara förnamnet M | |
| Guldplate | 2011-02-14 15:11 | |
![]() | Palini: Som du märker så ser jag möjligtvis bara finalen. För jag vet ju inte ens hur många låtarna är som deltar i varje delfinal! =) Det jag tror folk är trötta på är inte bara att TV sänder delfinalerna 4 gånger, andra chansen 1 gång, den svenska finalen och till sist den stora europeiska finalen, utan på allt ståhej som ska omge detta varje helg i mer än två månader. (Det är ju en massa mellansnack mellan vår final och den europeiska finalen) Alla tidningar ska analysera varje delfinal, vi ska kunna se repriser på repriser, Svtplay tar upp plats för varje del avsnitt, vi har försnacksprogram och eftersnacksprogram, du ska kunna förlyssna på låtarna i en veckas tid innan de tävlar, reklam ska sändas och sätta upp över hela landet, vi ska pushas till att kosta på oss att ringa och rösta , osv, osv. I princip så kommer man inte undan informationen om melodifestivalen på tre månader, oavsett om man är intresserad av den eller totalt struntar i den. Detta tar mer tid än vad OS-sändningarna gör och då retar sig sportointresserade människor på att det tar allt för mycket plats och att deras intressen försvinner. | |