Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2011-03-29 08:46 | |
![]() | Jag tycker Yammaha Yet skulle passa bra som kuttersmycke. >Mitt kuttersmycke! | |
| le-lou | 2011-03-29 09:02 | |
![]() | klart hans fru/sambo blir granskad - vem du väljer att leva med säger ju en hel del om ditt eget omdöme och vad du anser vara ok och inte. | |
| janne121212 | 2011-03-29 09:09 | |
![]() | Jovisst är det så. Går det riktigt illa år 2014 ska han välja kompisar till en regering | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2011-03-29 09:12 | |
![]() | Geez. Snacka om felfokusering. Men det är ju ett led i den fördumning som media driver och som alldeles för många internet- och riktiga politiker hakar på. Om man t ex personligen stjäl pengar från sin arbetsgivare är det en sak, men detta ständiga letande efter småsaker är bara tramsigt och skadligt för alla. | |
| janne121212 | 2011-03-29 09:15 | |
![]() | Gnagelram hade du varit lika överseende om det varit fru Reinfeldt? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2011-03-29 09:15 | |
![]() | Däremot verkar juholt vara rätt kass på populistiska pensionsutspel, eller att ens ha koll på hur pensionssystemet har kommit till. Det tyder på okunskap eller oärlighet, tyvärr. Dålig start. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2011-03-29 09:24 | |
![]() | Överseende? Jag tycker alla mediadrev är tramsiga. De syftar till att flytta fokus från sakfrågor till känslo- och moralpaniksdriven politik. Jag kan inte se någon fördel för någon, men allra minst för alliansväljare. Vänstersidan är helt överlägsen i oreflekterande ryggmärgsvrål. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-03-29 09:30 | |
![]() | Finns en del boderlinevarningar i vissa inlägg här. | |
| janne121212 | 2011-03-29 09:37 | |
![]() | Se där, då fick man en diagnos av en KBT expert helt utan kostnad, Man tackar. | |
| Anders A | 2011-03-29 09:38 | |
![]() | Vi pratar inte om fortkörningsböter här. Vi pratar om kriminalitet. Ska politikertoppen och deras anhöriga värderas på ett förmildrande sätt? Det borde vara tvärtom att de ska föregå med gott exempel. Hade ni tyckt att det var en struntsak om era arbetskamrater gjorde samma sak på er arbetsplats? Jag hoppas inte att någon kan försvara detta! | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-03-29 09:50 | |
![]() | Du klarar dig bra janne :-) | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2011-03-29 09:54 | |
![]() | Det är ingen som försvarar hennes handlingar. Jag försvarar hennes anhörigas rätt att slippa dömas för hennes brott. Att antyda att han inte skulle kunna "välja kompisar" till en regering för att hans särbo är dömd för ett brott är bara löjligt och ovärdig debatteknik. Jag vill också försvara samhället mot den enorma skada som medias och fördumning gör. Jag önskar att det vore möjligt att försvara sig mot i alla fall. Och återigen, till mina medalliansväljare: vi har INGET att vinna på denna fördumning, men ALLT att vinna på att hålla debatten saklig. | |
| janne121212 | 2011-03-29 10:05 | |
![]() | Håller med dig i princip gnagelram, men när man utelämnar vissa fakta vid tillsättningar av förtroendeposter (hur är det förresten möjligt att glömma något av denna digniteten) tycker jag att man gjort sig förtjänt av att nagelfaras av drevet. Min personliga åsikt bara. | |
| Anders A | 2011-03-29 10:07 | |
![]() | Håller med dig i mycket gnagelram. Vad systrar och bröder eller föräldrar har hittat på för dumheter är inte intressant men vem man väljer att leva sitt liv tillsammans med är lite annorlunda. För övrigt kan jag bara hålla med om att kvällstidningarna och reklamkanalerna på TV håller på att fördumma befolkningen. Det mesta är rena struntpratet och passar sig bättre på en syförening men allt är inte struntprat. Har vi medborgare resignerat och börjat tillåta brottslighet bland politiker? Man kan tro det när man läser inläggen. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-03-29 11:42 | |
![]() | Göran Persson, den duglige statsmannen men usle härföraren såg (omedvetet(?) till att de allra flesta kompetenta ledargestalter som kunde tänkas konkurrera med honom skulle känna sej ovälkomna och på så sätt blev det ett vakuum i s-toppen. Sossarna kommer därför inte i regeringsställning inom överskådlig framtid. Att sen den seglivade föreställningen att det egentligen var sossarna som mer eller mindre "ägde" Sverige har fått frodas inom s i alla år har ju inte direkt gynnat den förnyelse av ideologin som verkligen skulle behövas! | |
| micro113 | 2011-03-29 11:48 | |
![]() | Det finns ett stort problem i vissas resonemang här -- Juholt har faktiskt INTE valt att leva tillsammans med damen i fråga. De är SÄRBO inte SAMBO. Alltså lever de INTE tillsammans. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-03-29 12:37 | |
![]() | Hon begick en kriminell handling 2007. Fick sitt straff som är avtjänat. Lär er skillnad på handling och person. Enligt vissa är man antingen ond eller god. Har du begått en kriminell handling är du för alltid dömd (ond). Skulle den regeln gälla så hade jag varit ensamstående utan arbete. jag satt i fyllecell i hela sex timmar när jag var 18 år. | |
| Minta | 2011-03-29 12:46 | |
![]() | Hur många finns det inte som dömts för rattfylleri, skattebrott (dömd eller odömd), mm. | |
| tipitina | 2011-03-29 12:46 | |
![]() | Intressant att diskussionen landat i huruvida man bör döma bort Juholt för någonting hans särbo valt att göra och än mer intressant att vi så starkt går mot person- i stället för sakpolitik. Detta tror jag personligen beror på att folk inte har intresse eller kunskap nog för att kunna se bakom affischnamnen. Mycket synd då det undergräver hela politiken. | |
| Minta | 2011-03-29 12:57 | |
![]() | Nu döms (bedöms) han för sitt (dåliga?) omdöme. Skulle han lämnat henne när han fick veta, trots att han kanske var förälskad? Hur skulle ni gjort? | |