Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 18 742 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2011-03-18 20:47 | |
![]() | Det känns tryggt att kunna klassificera folk www.spraygraphic.com...cf cfcd.jpg | |
| magnusito | 2011-03-18 20:51 | |
![]() | nej precis. Varför ska man bli anklagad och stämplad för att vara hetero bara för att man vill ha lite sex med tjejer ibland? | |
| magnusito | 2011-03-18 20:52 | |
![]() | Jag är trygg i min homosexualitet, vad jag gör i sängen behöver inte pressa in mig i ett fack. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-18 21:24 | |
![]() | magnusito, du verkar inte speciellt trygg med tanke på hur affekterad du blir när just de här frågorna (kring sexuell identitet) kommer på tal. Men affirmation är en bra metod. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-18 21:43 | |
![]() | Jag förstår uppriktigt inte. Ni har verkligen lyckats förvirra - mig i allafall. Jag brukar inte ha svårt att tänka mig in i någon annans situation (föreställningsvärld), men här går jag bet. HUR kan man som homosexuell vilja ha heterosex? Jag som hetero skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att ha sex med en annan tjej, men ni menar att ni HAR en tydlig (trygg, som magnusito skriver) homosexuell läggning, men ändå kan ni ha sex åt "andra hållet" också. Hur känner ni? Hur tänker ni? Hur menar ni? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-18 21:48 | |
![]() | åh herre gud. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-18 21:49 | |
![]() | Vad herregudar du för ramsay? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-18 21:57 | |
![]() | litenhet. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-18 22:02 | |
![]() | Aha ramsay. Menar du min litenhet? | |
| apbur | 2011-03-18 23:20 | |
![]() | Kul att ha sex med en homosexuell snubbe. "Egentligen vill jag ha sex med din bror men jag kan föreställa mig att du är han när vi..." | |
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 00:51 | |
![]() | Hejsan! För det första vill jag säga att alla sexuella läggningar ska respekteras! För det andra undrar jag varför homosexuella har ett sådant behov av parader, där de så öppet måste visas sexualitet? Är homosexuella mer sexuella än heterosexuella? | |
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 01:03 | |
![]() | Vad jag undrar är ju hur det skulle mottagas om heterosexuella skapade en parad, där de visade samma sexualitet i sitt agerande. Behövs det? | |
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 01:05 | |
![]() | Vet inte hur jag ska tolka tystnaden. Kom igen bögar! | |
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 02:10 | |
![]() | Förresten Gautama, vad är din fråga? Det finns homofobi för att det bryter mönstret att vara homo. Varför de beter sig som i Uganda är anmärkningsvärt och förkastligt! Varför jag inte får svar av ngn homo ang. bögparader är också anmärkningsvärt va!? | |
| henrik_l | 2011-03-19 07:24 | |
![]() | Henrik tror att det KAN ta tid för länder som gladeligen tillåter att slå ihjäl folk med stenar och bränna folk levande som stjäl något litet att acceptera homosexuella. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-03-19 07:40 | |
![]() | TS tog upp Ugandas syn på homosexuella. jag tycker inte man kan föra in det i en debatt i vår kultur och en modern värld. det finns ställen afrika där man slår ihjäl bögar precis som det finns ställen i afrika där man knullar bäbisar i tron att det ska rena en från hiv virus. vårt samhälle har väl en avslappnad och öppen attityd gentemot HS? jag känner flera HS och BS personer och inte blir de särbehandlade på något vis någonstans vad jag vet, inte mer än någon med stor näsa, tjock, lång, kort, smal eller med ful frisyr. vi har populära HS personer nästan dagligen i media och på TV och en måttstock på acceptans är väl att vi tillsammans kan skratta och skämta om tex HS i ett samhälle? det jag inte fattar är varför HSa har en förkärlek att tala om sin situation, paradera, kämpa etc för sin livsstil och hskultur i ett stup? den är redan accepterad, respekterad och etablerad i vårt samhälle. att sätta sig utanför, utmärka sig, göra sig till ett offer, påtala orättvisa och skylla på mobbing för varje lilla motgång i livet eller så fort någon säger något kränkande är inte samma sak som att man inte är respekterad och erkänd. det är bara ett stort behov av att synas och höras. HS, BI eller hetro spelar ingen roll och är inte relevant i val av vänskap och respekt. det handlar om personlighet och helt andra saker än sexuell läggning. ni som är HS har iaf min respekt som medmänniskor av samma värde och rättigheter som vem som helst. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-19 09:09 | |
![]() | jag tycker att man bör skydda homosexuella och andra grupper från att objektifieras av pk människor med ständigt vilande helig vrede. | |
| mishizaki | 2011-03-19 09:29 | |
![]() | att visa vad ens sexualitet går för i öppenhet och parader är nödvändigt. Så länge som äktenskap och samboskap fungerar som små bon där ingen vet vad som händer, förleds man att tro att det är där sexualiteten utövas. Men vadå, sexualiteten finns överallt- i hemlig otrohet, fester, samkönade möten för bisexuella gifta och ogifta, homosexuella möten i parker, hetero- och homosexuella träffar genom Internet osv. Och dessutom- det är just i äktenskap och samboskap som kan man dölja att man INTE har sex, fastän omgivningen vaggas att tro detta. I äktenskap kan man t om finna två homosexuella i en överenskommelse som passar utmärkt som kamouflage för att kunna älska på annat håll. Och det är väl också kärlek, säg? | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-03-19 10:09 | |
![]() | men varför är det så viktigt att informera omvärlden om sin sexualitet? är du en glad prick, en trevlig person, en vettig och intressant person att föra dialog och umgås med spelar väl din sexuella läggning absolut ingen roll för mig? ni är inga offer eller andra klassans medborgare utan rättigheter. varför är det så synd om er och vad är det som är så fruktansvärt orättvist så ni måste demonstrera er samhällsnärvaro i grupp för att bevisa för er själva att ni inte är ensamma i er läggning? en form av psykologisk självhjälp och bekräftelse efter unga års osäkerhet och utanförkänsla som tar sig utåtagerande form i vuxen ålder? är det för er egen skull eller för alla hetros skull ni promotar er närvaro? ni gör er till en egen grupp och särställer er, "vi" som inte är gay ser er som vem som helst i samhället, varför gör ni inte det själva? | |
| mishizaki | 2011-03-19 10:33 | |
![]() | det är OERHÖRT viktigt för många unga homosexuella att hitta andra, att inte känna sig ensam med hur man känner. Minsta första parad i 20-årsåldern var en fantastisk upplevelse. Jag var inte ensam. ALLA, säg ALLA, omkring mig i tåget var likadana och kände på samma sätt som jag. Det var en sådan befrielse jämfört med min uppväxt i en liten frikyrklig ort, där jag gick omkring och teg. Där alla omkring frågade mig om tjejer och jag låtsades och skojade, men med den där hemligheten som jag bar omkring på. Nu är jag öppen bög, är glad i min sambo, men har behövt de där upplevelserna för att hamna rätt och bli stark. Jag blir glad när jag ser unga människor idag gå samma väg. Tro mig, det behövs. | |