Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-26 06:54 | |
![]() | Bli inte tillsammans med någon med dålig lön bara. Du får kolla det innan du blir kär. Studenter är iofs värst. | |
| Naity_ | 2011-09-26 07:09 | |
![]() | Haha tack delicious för omtanken!! :D | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2011-09-26 09:51 | |
![]() | Har du somnat Naity_? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-26 12:11 | |
![]() | Han är ute och letar lokalvårdare tillika fru :) De ska leva på kärlek och gröt. | |
| Satyra | 2011-09-26 13:05 | |
![]() | Naity_ - Jag hittade en sida som på ett lättfattligt vis, med infogade bilder, förklarar feminismens mål, gällande maktbalansen mellan könen. ;-) visselpaj.se/?p=5107 | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-26 13:24 | |
![]() | Den där skulle behövas på Flashback. Kanske något förenklat då de flesta där är inavlade Joltdrickare som lever på föräldrarna. | |
| Satyra | 2011-09-26 13:28 | |
![]() | hehe ;-) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-26 13:45 | |
![]() | Min favorit www.flashback.org/t166246 4 Favoritinlägg från tråden "2011-09-20, 21:44 #56 quezen Reg: Jul 2011 Inlägg: 1 874 Citat: Ursprungligen postat av ladydahmer hur menar du? Är jag en taliban för att jag INTE tror att mannen är ett inkompetent djur?" Nej, men du lade ord i mun på oss män. Du hävda att vi inte tänker med kuken, vilket är skrattretande. Den senaste tjejen dumpade jag, inte för att hon berörde min själ å värmde den djupt, utan för att kuken svarade mer åt andra tjejer på krogen. Och ja, detta är tecken på att jag, personligen alltså, är helt oskyldig men att kuken tvinga mig att dumpa henne och vara otrogen." | |
| Satyra | 2011-09-26 15:51 | |
![]() | Hahaha Kul kille. :-O ;-) | |
| Satyra | 2011-09-26 15:54 | |
![]() | På tal om Lady Dahmer så är ju hon ett bra exempel på någon som kan förklara (för mindre vetande i ämnet) feminism på ett rakt och okomplicerat sätt. Rekommenderas för den vetgirige! www.alltforforaldrar...ad ydahmer/ | |
| magnusito | 2011-09-26 16:00 | |
![]() | Oj vad historielöst det låter, som om inte feminismen lik all annan kamp kommer ur orättvisor och förtryck! | |
| -anima- | 2011-09-26 16:00 | |
![]() | hm | |
| Megaherz | 2011-09-26 16:02 | |
![]() | Du verkar inte kunna ge ett enda riktigt exempel på hur män blir förtryckta. Ja, det finns sociala normer. För oss tjejer med. Ni stackars killar måste hålla upp dörren och bjuda på en drink. Buuhuu. Det är väl ren j*vla artighet att hålla upp dörren om man går tillsammans med någon. Tjejer måste göra det svåra jobbet med ;) Feminism handlar om lite viktigare grejer än att ha på sig klackskor och att gråta. Har aldrig varit med om att jag inte behövt betala inträde bara för jag är tjej. Gillar inte när killar bjuder - men när man nekar blir de förolämpade (har hänt 100% av alla gånger för mig). | |
| Naity_ | 2011-09-26 16:05 | |
![]() | magnus; Vi har redan diskuterat feminismens historia, men det är bra att du visar att du hängt med i svängarna | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-26 16:08 | |
![]() | Du gillar inte att svara på frågor va? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-26 16:10 | |
![]() | Eller är det jag som ser de flesta inlägg som frågor jag vill svara på? :) | |
| magnusito | 2011-09-26 16:22 | |
![]() | Att vara den som av sociala normer får betala för drinkarna är knappast att vara utsatt för förtryck. Det bara befäster ett överläge, enl min åsikt. Däremot är många män i ett gigantiskt underläge när det kommer till barn och vårdnadsfrågor, där finns en omvänd könsmaktsordning som säkert hänger ihop med hur överlägsna män ska vara inom arbetslivet. | |
| magnusito | 2011-09-26 16:23 | |
![]() | Naity Ja jag kanske är lat som inte orkat läsa igenom alla inlägg. | |
| Naity_ | 2011-09-26 16:25 | |
![]() | Vill du se exempel? Här är exempel!! Här har vi sanning, är man trångsynt inser man inte detta. Vi alla vet hur diktatorer bli, när de får makt vill de ha mer och mer, inser ni feminister inte det? Ni är inte för jämlikheten, det är bara en täckmantel ni använder i er lilla bubbla. Läs detta och få lite vidgade vyer - Det finns en lag om kvinnofrid men ingen lag om mansfrid - När två sambos får barn måste kvinnan gå med på att pappan ska få delad vårdnad – annars får kvinnan ensam vårdnad - Barnbidraget betalas automatiskt ut till kvinnan. Även om föräldrarna har delad vårdnad måste mamman gå med på att pappan får halva barnbidraget – annars får mamman hela barnbidraget - En kvinna har rätt att bli kroppsvisiterad av en kvinnlig polis – en man har inte motsvarande förmån--> ALLA MÄN ÄR PERVERSA SVIN eller vad kan det annars bero på? - Könsstympning av flickor är förbjuden i lag, men inte könsstympning av pojkar - Det finns mängder av skattefinansierade bidrag och stöd som bara kvinnor kan söka. Exempelvis stöd för kvinnors organisering, stöd till kvinnliga företagare och stöd till kurser om fritidsbåtar för kvinnor (!). Några andra saker som är underliga med svensk jämställdhetsdebatt: - Varför räknas det inte som en jämställdhetsbrist att män lever fyra år kortare än kvinnor? - Varför talar man hela tiden om mäns våld mot kvinnor, när män är den grupp som är mest drabbade av våldsbrott? - Varför talar man man inte om kvinnors stora maktövertag i familjen, hemmet, avseende barnen, när det gäller dejting, osv? - Varför anses det inte som en jämställdhetsbrist att män är den grupp som nästan alltid utför de riktigt riskabla arbetsuppgifterna i samhället? En intressant artikel om feminism och hur över 60% av alla männen anser sig vara tillplattade av det. Konstigt att killarna här på betapet verkar skilja sig markant från resten av svenska folket. Eller så känns det bättre att ljuga lite för sig själv. En länk som beskriver den moderna feminismens väldigt bra, läs gärna kommentarerna efter artikeln med: www.salongk.se/artik.../i ndex.xml Annan artikel om kvinnliga politiker som insett ett och annat: www.expressen.se/nyh...or tryckta. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2011-09-26 16:26 | |
![]() | Ser fram emot en ny nattmangling i denna tråd =) | |