Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 740

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2012-05-13 09:37
Antal inlägg: 5539

Precis vad jag menade. Just det problemet som lillstölla har tror jag hon är rätt ensam om. Om man nu inte bor så man har en jättetomt som folk tror är en allmän park så finns det ju inte en frisk människa som går och rastar sin hund i grannens trädgård. Och varför i just bara den trädgården i så fall om man som Von S skriver inte har en hundägande ovän i närheten som går in för att hämnas.
Lillstölla-det du skriver om att man inte kan sitta och vakta för att se vem det är är ju precis just det som gör problemet med katterna så stort. Om man såg när katten kom så vore det ju enkelt att bara skrämma iväg den men dom går ju dit när man inte ser-som sagt katter är rätt smarta djur. Det säger en del om hur folk ser på hundägare och kattägare när det gäller detta. En hundägare som inte plockar upp efter sin hund som skiter längst med en gångväg ( sällan på) får fan för det och är oansvarig men en kattägare behöver inte bry sig alls för det är ju i kattens natur att göra så och lite kattskit är väl inte så farligt. Hellre hundskit i dikeskanten längst med nån gångväg än katter som varje dag,flera gånger om dagen kommer och skiter i min trädgård där jag ska behöva ta hand om det eller känna lukten av det-för så jävla noga med att gräva ner det är dom då inte.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-13 10:07
Antal inlägg: 37631

det finns gott om dumma djurägare,min hund skiter långt in i skogen där det inte stör någon,men i går dyngade hon ur sig brevid en lekpark,jag frågade då personen som bodde i huset brevid om jag fick en kasse av henne,jag skulle inte kunnat bara gå där i från,hon brukar har mera vett i skallen en så,det borde finnas xl hundskitspåsar,katter passar inte i bostadsområden där det finns sandlådor som barn ska leka i

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-13 10:09

dän här tråden har gjort mig avskräkt för all framtid jag ska aldrig skaffa katt merviserligen bor jag lantligt men nix aldrig mer katt som kanske skiter hos någon

rutan6 - Ej medlem längre2012-05-13 10:24
Antal inlägg: 1066

Där har du bästa tipset, toonfisken! Skicka en kopia av den här tråden till kattägarna!!

toonfisken2012-05-14 08:16
Antal inlägg: 732

TACK till alla för visat intresse !

peter2012-05-14 08:49
Antal inlägg: 1710

Hmmm...jag föreställer mig toonfiskens rabatt som en enorm hög av olika dyra produkter i 800 försök att få den kattbajsfri.... och längst inne i ett hörn av samma rabattt står en ensam förskrämd blomma tillsammans med en nylagd kattkabel... Ja, det är inte lätt när det är svårt....
Hur många andra rabatter är drabbade? Hur är kattbajs som gödsel?

Kanske det till slut är bäst med nån dyr variant...hittade en länk här:

www.skadedjursbekamp...mA odd0SNOg

slånbär2012-05-14 08:59

Det är väldigt många människor runtom som har det här problemet i sina trädgåreda faktiskt ett av dom vanligaste orsakerna till grannosämja. Skit från carnivorer är dessutom rätt värdelöst som gödsel.

peter2012-05-14 09:09
Antal inlägg: 1710

ja förstås... herbivorer är att föredra om man blir utsatt.......hur är omnivorers skit? Ingen behöver svara...bara en hög tanke i sammanhanget....

Mia W2012-05-14 10:11
Antal inlägg: 180

Igelkottar skiter överallt, lakritsfärgade små korvar. Trampar man på dom innan dom torkat,s å blir det en svart gegga som är jättesvår att få bort. Är man barfota, så hjälper det inte ens med energiskt skrubbande med nagelborste. Jag vet små ungar som har ätit av det här "godiset". Men det är ingen som klagar på igelkottarna!

Den här, och även en del andra trådar i det här forumet borde vara en guldgruva för en folklivsforskare.

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-05-14 10:20
Antal inlägg: 633

Mia W ... Om du läser vad TS skrev i sitt första inlägg så skulle du veta att tråden handlade om just kattskit. Ifrån grannars lösspringande katter. Dom vilda djurens intrång får man själv värja sig för på bästa sätt, men nu handlade det som sagt om lösa husdjur som, vilka ägarna ska ansvara för. och igelkottarna är btw fridlysta så dom får du nog stå ut med.

Mia W2012-05-14 10:25
Antal inlägg: 180

Von Schnygg:
Och du läst4e inte de två inläggen ovan mitt har jag förstått.

le-lou2012-05-14 10:31
Antal inlägg: 17500

åter igen - katter är införda djur av människor i grannskap och ska självklart tas om hand och ansvaras för av exakt desamma - dvs ägarna.

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-05-14 10:43
Antal inlägg: 633

jo det gjorde jag Mia W???

slånbär2012-05-14 11:13

Det finns inte igelkottar i alls samma omfattning som katter i villaområdena så just igelkottar är liksom inget jätteproblem. Inte heller andra vilda djur.

toonfisken2012-05-14 19:25
Antal inlägg: 732

Nej , igelkottar accepteras på ett helt annat vis , men ha hamnat mitt emellan 3 grannar som låter sina älsklingar springa vind för våg är inte roligt. Jag hatar inte katter som någon skrev , men jag hatar kattbajs i mina rabatter !

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-14 19:44

slånbär håller med du ,det är ett stort problem för många när hankatten riktar sin stråle på utemöbeldynor så finns det måmga som vill ta stryptag på ägarna till katten

ektis - Ej medlem längre2012-05-14 19:45
Antal inlägg: 4505

vad ska kattägarn göra åt det, att katten kissar på en annans gräsmatta?
ha sin utekatt inne?
kram från en ickekattägare, men en som undrar. ska man inhängna sin gård då eller vadå?

slånbär2012-05-14 20:02

Ektis- man får låta bli att släppa ut sina katter. Om man har katt och släpper ut den och det i sin tur leder till att grannarna får besvär så får man antingen regelbundet gå över till grannen och städa upp efter sin katt och även regelbundet se till att köpa nya trädgårdsdynor till grannen. man får helt enkelt ersätta det som blir förstört och städa det som katten ställer till eller låta bli att släppa ut den. Är man inte säker på vems katt det är så får väl alla som har utekatt i närheten hjälpas åt med detta. Det ska INTE vara den som inte har katt som ska ansvara för lösningen på detta problemet.
Rastgård är också en mycket bra lösning-jag känner till flera kattuppfödare som har finfina rastgårdar till sina katter.

slånbär2012-05-14 20:04

Dessutom är kastrering en självklarhet men det tar jag för givet att dom flesta kattägare känner till. Det begränsar åtminstone pinkeriet och dessutom så luktar det inte lika överjävligt om pinket.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-14 20:07

jag tänker inte skriva här vad jag skulle göra om en okastrerad hankatt kissade på mina trädgårdsdynor,men den katten skulle vara en änglakatt sedan,katter ska forfarande inte bo så dom stör andra

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?