Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Slocum2012-06-07 00:06
Antal inlägg: 44

"Yamma 2012-06-06 12:22

Slocum, för dig är troll alltså lika med nördar? =)"

Beror lite på hur du definierar nörd. Antingen är du ett icke-troll och har då en definition som personerna i "Big Bag Theory" representerar eller så är du ett troll och anväder följande definition från Wikipedia:

"Det ironiska begreppet social nörd används ibland av nördar om personer som har ett starkt fixerat intresse av socialt umgänge och mänskliga relationer."

Jag tror att sannolikheten är stor att du avser den första definitionen.

I så fall har vi en intresant frågeställning - "Är troll lika med nördar?"

Jag skulle vilja säga att dom är till stor del nördar men att man inte behöver vara det. Det finns givetvis även vackra, socialt framgångsrika personer som är troll. Varför blir sådana männsikor troll kanske du undrar. Jag tror att bara för att man är vacker och socialt framgångsrik så kan man ha en längtan efter en intellektuell värld där tankar och inte personer spelar roll. Skulle vara kul om något troll som har de egenskaperna kunde svara på vad man lockas av att överge sitt sk "framgångsrecept".

Slocum2012-06-07 00:15

"ektis 2012-06-06 19:10

ibland kan jag tycka att de som tycker på ett annat sätt eller uttrycker sig annorlunda än de flesta andra här, sägs vara "troll". lite tråkigt. haha. "

Helt korrekt, ektis! Du har en avvikande åsikt från konsensus, du utrycker dig lite annorlunda, din personliga bild är för ful, du är för gammal/ful, du har en frågeställning som är jobbig för de "balla" innegänget.

Man får då stämpeln "troll" av dessa icke-troll. Det är lite som på högstadiet. De "balla" innegänget är beroende av att hitta människor som dom kan definera som "fel", "ute", "konstiga".

Slocum2012-06-07 00:21

"Men dra nu 2012-06-06 20:05

Slocum glömde den viktigaste punkten - "skötsamma konsumenter". Det är en reklamfinansierad sida. "

Jag tror att icke-trollen är de "bästa" konsumenterna ur en kommersiell synvinkel. Dom lägger enorma belopp på mode (ändras några gånger per år), kosmetika (trots att dom säger att skönhet kommer från insidan), dyra bilar, klockor osv.

Trollen är bara bra konsumenter när det gäller dataspel och fantasyböcker/filmer. När det gäller mode så har dom alltid samma typ av kläder och är därmed inne med 30-års intervall. Detta är dock bara av en slump och ingen medveten handlig.

crooked rain - Ej medlem längre2012-06-07 00:39
Antal inlägg: 6334

Really, Slocum? Finns det sanningsälskande fantasytroll med fula profilbilder och jobbiga frågeställningar här på betapet.se? Har totalt missat dem. Har du exempel på såna medlemmar eller är din analys gjord någon annanstans? Den känns väldigt privat nämligen.

Slocum2012-06-07 01:14

"crooked rain 2012-06-07 00:39

Really, Slocum? Finns det sanningsälskande fantasytroll med fula profilbilder och jobbiga frågeställningar här på betapet.se? Har totalt missat dem. Har du exempel på såna medlemmar eller är din analys gjord någon annanstans? Den känns väldigt privat nämligen."

Really, crooked rain! Really!

Vad skulle hända om jag skrev ett namn? Vilket jävla liv det skulle bli är någon blev sårad.

Det känns som om du har missförstått något. Jag har t.ex. en bild på en giraff som min personliga bild. Detta kanske kommer som en överasking för för dig, crooked rain, men det är inte en personlig bild på mig (jag försökte lägga dit en bild på Gollum som jag liknar både fysiskt och psykiskt men det fick jag inte). Fula människor lägger helt enkelt inte ut någon persolig profilbild av naturliga skäl. Så därför finns det inga troll med fula profilbilder.

Nå är jag ingen frekvent forumit på Betapet men jag har erfarenhet av andra forum. Med den definition som trådskaparen har av "troll" så fins det uppenbarligen "troll" på denna sida. Annars skulle hon antagligen inte haft sin frågeställning. Sen är givetvis mina beskrivningar lite förstorade men ibland måste man förstora för att förstå.

crooked rain - Ej medlem längre2012-06-07 01:34

Really Slocum? Jag menar really, reallaaay?!

Nyss skrev du ju faktiskt om trollens fula profilbilder, men nu finns det inte troll med fula profilbilder alls? Jag tycker att jag ser en hel del osnygga profilbilder på icke-troll här, är det bara just trollen som är för skygga för att lägga upp bilder? För enligt din beskrivning verkar de ju vara någon slags ädla väsen helt obrydda av omvärldens syn på skönhet, ändå stoltserar de inte med sina Trollum-nunor?

Om jag släpper fulheten och tittar på de andra egenskaper du tillskriver trollen stämmer inget av dem heller in. Eller ja, de stämmer förstås in på den stereotypa bilden av forumtroll, men inte på de faktiska troll vi stöter på just här. Och det är väl just trollen vi har HÄR som diskuteras?

Lillstölla2012-06-07 09:39
Antal inlägg: 23831

Slocum: Du refererar flera gånger till " ni icke-troll" innebär det att du själv ser dig som ett troll? Borde väl skriva "oss icke-troll" annars, eller?

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-07 09:43
Antal inlägg: 37631

Lillstölla,är jag ett troll?

Lillstölla2012-06-07 09:49

Nej, jag anser inte det, hurså Titti?

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-07 09:50

ibland känner jag mig som et litet litet troll men bara ibland;)

Lillstölla2012-06-07 09:54

Kan väl förstå hur en del kan tro du är ett ibland, du har ju rätt starka åsikter om det mesta :)
Men känner du dig som ett troll kanske du är det lite grand, har du kollat om du har svans? ;D

Sen som nån sagt så tror jag det bor lite troll i alla, långt från alla är dock fullvuxna, stora, riktiga troll, de flesta har bara en liten svans eller tofsar på öronen:P

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-07 09:58

många tycker att jag trollar,men det gör jag inte,men lite troll bor det i mig i bland,men jag tycker att det blir tydligt när jag är det ,men då kritiserar ingen dom bara skrattar

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-07 09:59

dom värsta tycker jag är dom som startar rasistiska trådar gång på gång under nya nick,dom är inte kula någonstans då tar jag illa vid mig

trötter47 - Ej medlem längre2012-06-07 10:05
Antal inlägg: 8

Jag är ett troll.....

Aquila12012-06-07 10:15
Antal inlägg: 2463

Jasså

Slocum2012-06-07 23:57

"crooked rain 2012-06-07 01:34

Really Slocum? Jag menar really, reallaaay?!

Nyss skrev du ju faktiskt om trollens fula profilbilder, men nu finns det inte troll med fula profilbilder alls? Jag tycker att jag ser en hel del osnygga profilbilder på icke-troll här, är det bara just trollen som är för skygga för att lägga upp bilder? För enligt din beskrivning verkar de ju vara någon slags ädla väsen helt obrydda av omvärldens syn på skönhet, ändå stoltserar de inte med sina Trollum-nunor?

Om jag släpper fulheten och tittar på de andra egenskaper du tillskriver trollen stämmer inget av dem heller in. Eller ja, de stämmer förstås in på den stereotypa bilden av forumtroll, men inte på de faktiska troll vi stöter på just här. Och det är väl just trollen vi har HÄR som diskuteras? "

Vad bra att du klargjorde att du menar "really, reallaaay". Jag trodde nämligen först att du menade "realy, reallyyyyy". Tänk så man kan missuppfatta varandra.

Så du ser en hel del osnygga (fula) profilbilder på Betabet. Och tror att dom därmed måste vara troll. Har du hört talas om icke-troll-wannabies?

Är alla som inte lägger upp sin profilbild troll, frågar du? Givetvis är svaret nej.

Om trollen är ädlare än er icke-troll låter jag vara osagt. Det beror givetvis på ens värderingar och vad målet med livet är. Varför vi inte stoltserar med våra fula anleten? Ett tips är att titta på Elefantmannen från 1980 så får du se hur ni icke-troll behandlar oss troll. För att travestera Elefantmanen:

I am not a troll! I am not an animal! I am a human being! I am a man!

Sedan får du gärna berätta vad som inte stämmer rörande troll. Tydligen skall det finnas ett speciellt Betapet-troll. Jag känner till skogstroll, bergstroll, vättetroll osv. Men nu har jag fått lära mig att Betapet-trollet existerar också. Vad spännande! Berätta gärna mer om dessa troll, crooked rain!

crooked rain - Ej medlem längre2012-06-08 00:01

Haha, troll som refererar till Elefantmannen är utmärkta troll, du har min välsignelse.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-06-08 02:53
Antal inlägg: 31064

Tydligen finns det en kategori människor som använder trollande som ett sätt att jäsa sina litterära pretentioner och sin grandiosa självbild. Lite uppfriskande förstås, men för mycket luft i trolldegen. Påståendet att troll är personer som bryr sig om det intellektuella budskapet " och inte personen" ( ungefär, jag skriver detta på telefonen och kan inte kolla citatet) är extra lustigt med tanke på att de troll jag främst avser mest skriver "lol" och gör en radda smileys. Du bekräftar klart och tydligt det jag länge misstänkt. Trollet är inte någon som försöker passa in, trollet vill sticka ut, han drömmer om att vara extraordinär. Tråkigt bara att kapaciteten för detta är så begränsad att man försöker larva eller håna sig till en nisch. Vi andra är oss själva, vi tror att vi duger som vi är. Detta är grunden för trollens avund.

Furios2012-06-08 08:13
Antal inlägg: 253

Oj vilka fina ord! :)

hundbiten - Ej medlem längre2012-06-08 09:46
Antal inlägg: 2225

Ett förnämligt inlägg, Sylvia! Du har på pricken satt ord på känslan man får av Trollet med stort T.

Från hjärtat.

Icke desto mindre kan jag lida med Trollet, ty en harmonisk varelse är h*n inte.
Jag tycker dock att det är riktigt nesligt (förmodligen straffbart också) att kapa andras bilder och låtsas vara den personen!
Vad tror du, Trollet, att flickan du snodde bilden av tycker om hon får veta att du utger dig för att vara hon?
Det känns riktigt motbjudande att t ex låtsas vara en söt flicka och kanske ha en flirtig dialog med lite äldre män när man kanske själv är en lite äldre man. Vad leker man med för känslor?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?