Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mouche - Administratör | 2012-07-22 14:45 | |
![]() | Jag skulle vilja påstå att det som försiggåtts de sista sidorna inte ens kan komma i närheten av att kallas en diskussion. One-liners med diverse oförskämdheter och anspelningar om si eller så är knappast något att slösa tid på att läsa. Utom då för stackars mig som _måste_ läsa eländet. Om man nu provocerar genom att a) antyda att en fullt normal och säkerligen bra mor skulle involvera sina barn i sitt sexuella samliv och b) det fattas hjärna hos någon för att personen inte delar ens åsikter i allt, ja håller man på med sådant själv så ska man då rakt inte bli förolämpad om man får skit tillbaka. Jag personligen vet att personen ”utan hjärna” är en mycket intelligent och förtjusande person som jag respekterar högt. Jag vet också att den mor som fått gliringar om att hennes barn skulle ha tillåtits inblick i föräldrarnas sexuella liv, är en bra förälder som aldrig i sitt liv skulle tillåta något sådant. Jag vet det eftersom jag är läskunnig och alltså förstår vad hon menar med det hon skrivit här i tråden. Om någon vill ha ett öppet eller ett slutet förhållande är att räkna som ett personligt beslut. Vissa vill si och andra vill så. Vad man däremot inte ska göra är att förneka någon rättighet att tycka, tänka och även skriva vad man anser vara rätt. Jag vill inte se mer av det här trista bjäbbandet i tråden utan jag ser istället fram emot en fortsatt bra diskussion. Mouche | |
| apbur | 2012-07-22 19:08 | |
![]() | Vill ställa en fråga till er som lever i öppna förhållanden. Eftersom ni ändå betraktar er som ett par så måste det innebära att relationen ni har till varandra skiljer sig från andra relationer. För de allra flesta är det ganska lätt, man umgås med andra och man har sex med sin partner. Känner ni er svikna om er partner blir flirtig med någon annan eller rent av får känslor för någon och blir kär? Är er relation mer av ett kontrakt där ni kommit överens om olika förpliktelser ni har gentemot varandra som partners betraktat? Jag ber om ursäkt om någon får upprepa sig men jag blir så vansinnigt äcklad av att behöva ta del av andra människors sexliv så jag har inte läst alla inlägg. | |
| Letitgo | 2012-07-22 23:45 | |
![]() | apbur: Jag lever inte i ett öppet förhållande, men känner folk som gör det. Och en del öppna förhållanden är ju öppna på det sättet just att man FÅR bli kär i och tillsammans med andra (så länge man är ärlig, osv). :) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-23 12:46 | |
![]() | Ja, väldigt sexfixerad syn här. Och att grunden till öppna förhållanden är att man jämställer sex med en fika på stan!? De öppna förhållanden jag känner till och till viss del haft själv tillåter sex och känslor men inte alls självklart random utan kanske parallella kärleksförhållanden. Alls inget liggande runt. | |
| kermis | 2012-07-23 13:54 | |
![]() | Alla förhållanden är ju olika, så även de öppna. Mitt fd förhållande var inte polyamoröst alls, vilket du och dina bekanta verkar ha haft. Absolut inget fel i det heller! :) ..och jämförelsen med fikat var ett försök att få fram hur JAG ser på sex. FÖR MIG handlar det om min syn på sex och är det så för mig att sex inte är vare sig mer eller mindre betydelsefullt än att umgås på annat sätt, tex en fika på stan. GRUNDEN till ett öppet förhållande är förhoppningsvis något helt annat än sex överhuvudtaget. Kärlek, gemenskap, tillit och såna saker. | |