Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 21 |
Mobilspel
Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:14 | |
![]() | Jag garanterar dig Hedvig att just denna grisbesättning visste att när slaktbilen kom, så försvann en gris för alltid. Det kan vara som så att just dessa grisar hade något högre IQ är normalt, grisar är individer... Jag har hållit i nyfödda kultingar, och utfodrat grisar själv, så tja, jag var lite mer än tillfällig besökare. | |
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:16 | |
![]() | Hedvig: Du har nu fört debatten till en låg nivå. Vi övriga här är medvetna om att det finns dubbla sidor av allt, och du börjar tala om "medicinska" saker. Jag antar att vi trampar dig på tårna, och du ska bara delta i debatten om du klarar av det. | |
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:17 | |
![]() | Hedvig: Fiskar ska aldrig vara i skålar, det är en styggelse. Vet du ingenting om akvarium? | |
Minta | 2012-10-20 16:21 | |
![]() | För långa transporter och under för dåliga förhållanden för djuren. | |
Minta | 2012-10-20 16:21 | |
![]() | Som svar på din fråga. | |
_hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:29 | |
![]() | förlåt jag dröjde men jag spelade | |
_hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:35 | |
![]() | jo i Sverige Minta, har vi lagar som reglerar transporterna, det du beskriver är olagligt vilket jag inte försvarar och är heller inget argument för mig att inte äta kött. Kaffevåffla, det du gör kallas disneyfiering och generalisering Min ståndpunkt är att djuren är själlösa och finns för att vi ska äta dem. För att kunna försörja oss måste det ske under uppfödning, alla kan inte äta vilt Jonis men jag förstår hur du tänker och jag tycker själv vilt är gott. MEN all hantering av djur ska vara respektabel och i medvetande av att det är levande material som hanteras | |
_hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:36 | |
![]() | nej kaffevåffla, jag erkänner att jag inget vet om akvarier däremot är jag väl förtrogen med köttindustrin precis som du hävdar | |
Aquila1 | 2012-10-20 16:38 | |
![]() | Själlösa? Vad finns det för bevis på att det är så? | |
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:39 | |
![]() | Disneyfiering? Själlösa djur? Hedvig, du sitter på din ytterkant och har inte en nyanserad bild av verkligheten. Ingen vet exakt hur ett djur tänker, varken du eller jag. De kan inte tala, men de kan förmedla både rädsla, ilska och ömhetsbehov. Om du anser att detta är att vara själlös, så är det ditt val. Jag har som lekman studerat fåglar, och jag kan säga dig, att inför den första flygturen från hög höjd, sket fågeln bokstavligt talat knäck. Jag uppfattar det som att fågeln var rädd och behövde samla mod, eller hade någon typ av överlevnadsinstinkt. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:41 | |
![]() | Vi kan ju börja med att äta mindre kött, och kött vi vet kommer från djur som behandlats korrekt. Fast den här tråden handlade om djurparker om jag inte minns fel. | |
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:43 | |
![]() | Ta bara exempel från nätet idag. En sengångare vill inte gå upp på morgonen, blir väckt, och drar filten över huvudet igen. Är sengångaren själlös? En hund vakar över sin döda vän, och vägrar lämna platsen. Själlöst eller bara instinkt? | |
_hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:43 | |
![]() | hur vet du det Kaffevåffla? Precis Jonisk | |
Minta | 2012-10-20 16:45 | |
![]() | Jo, man måste och tycka att djur är själlösa för att stå ut med att döda dem. Det är absolut inte min uppfattning. Om man lär känna djur, tycker man att de har en själ och kan både tänka och känna även om det inte är exakt som vi gör, vi har en annan typ av intelligens men i grunden är det ingen stor skillnad. Man kan stå för att man dödar dem, men man borde inte sätta på sig enorma skygglappar som talet om att de är själlösa. Vi är ganska själlösa vi också, är vi lite trängda är vi kapabla till enormt våld mot varandra. | |
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:46 | |
![]() | Precis som i övriga samhället har Zoo-direktörerna blivit fartblinda och det verkar vara 1800-talsskillnader mellan direktören och medarbetarna. Ölands Zoo. Direktören: 25 miljoner i årslön (?) Medarbetarna, inhyrda gästarbetare, måste bo på området, hyra och mat dras av. Timlön: 20:-/timmen! | |
_hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:46 | |
![]() | det handlade om hur man behandlar djur. Vad jag vill förmedla är att man måste visa respekt för djuren och sköta dem så de inte lider eller att skapa situationer så ångest uppstår Plötsligt talar man om köttindustrin | |
Minta | 2012-10-20 16:46 | |
![]() | Såg ni filmen om schimpansen Nim på tv häromdagen? Kan man fortfarande hävda att djur är själlösa då? | |
Aquila1 | 2012-10-20 16:47 | |
![]() | _hedvig_- Utveckla gärna din teori om själlösa djur......... är intresserad av att få veta mer. | |
Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-20 16:48 | |
![]() | Hedvig: Ångest har väl ingen som är själlös? | |
Aquila1 | 2012-10-20 16:49 | |
![]() | Har ni sett schimpansen Santino? Gör det hedvig och argumentera sedan om själlöshet. | |