Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 19:20 | |
![]() | Slånbär.... Kl 12:54 längst skrev du 30 km. Uppfattar jag fel där??? | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2012-12-05 19:22 | |
![]() | Det försvann ett inte där, en redigeringsfunktion vore inte dumt. | |
| slånbär | 2012-12-05 20:30 | |
![]() | speedo-vet inte riktigt hur du tolkade det inlägget du hänvisar till men det handlade på något sätt om vid vilken gräns man förlorar körkortet. ingenstans har jag skrivit om just det. Däremot skrev jag att jag anser att man inte öht ska ha körkort om man inte förstår att hastighetsbegränsningarna är till för att hållas, precis som övriga trafikregler och lagar. Läs om -läs rätt. | |
| slånbär | 2012-12-05 20:31 | |
![]() | missade ett litet "inte" där. "det handlade inte på något sätt" skulle det ju förstås stå. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-05 20:44 | |
![]() | Om du kör in i mig bakifrån för att du ligger för nära är det inte mitt fel. Oavsett hur bra du kör bil. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-05 20:47 | |
![]() | Speedo. "Min bil drar lika mycket vid. 140 som vid 90." Grattis till att ha en bil som inte följer fysikens lagar. (energilagarna du vet?) | |
| blue_moon | 2012-12-05 20:54 | |
![]() | Speedo >> Har du någon källa på det? | |
| Måns_E | 2012-12-05 21:09 | |
![]() | Min bil drar mindre vid 80 km/h än 50 km/h, en motor har en vridmomentkurva och en effektkurva, så det är inte alls säkert att motorn arbetar allra mest effektivt vid låga hastigheter. Allra högst bränsleförbruking/km har min bil när den står still. | |
| Sin Corazon | 2012-12-05 21:12 | |
![]() | Har du nån i baken så sätt vänsterfoten lite lätt på bromsen. Brukar få de flesta att tagga ner. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:16 | |
![]() | Vid 140 så går bilen lugnt. Varvar 2700 varv. Kör på v-power. Källan är väl min färddator som visar vad den drar för tillfället. Sen är bilen mappad. Alltså chippad. Det drar ner förbrukningen för mig med 10% vid lugn körning. Räcker förklaringen?? Slånbär du skriver att kortet åker vid 30 km för fort? Längst ner i ditt inlägg står juh 30 km. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:18 | |
![]() | Syjo...hört talas om det måns skrev om vrid samt hk nån gång? Kallas för fakta.... | |
| slånbär | 2012-12-05 21:28 | |
![]() | Speedo-jag skriver ingenting om när kortet ryker-var läser du det? Inte någonstans i något inlägg har jag skrivit någonting om vid vilken gräns kortet ryker.Läs om igen!! | |
| slånbär | 2012-12-05 21:33 | |
![]() | Speedo- för att underlätta lite för dig så kopierar jag det du syftar på: " Du vill köra i den takt du vill- jahaja då får du väl lära dig att hålla den angivna hastighetsbegränsningen för annars ska du inte ha körkort. Man får nämligen inte köra precis som man själv vill oavsett hur harmonisk du än blir av att hålla 30 km mer än man får." Jag skriver inte att man förlorar körkortet om man kör 30 km för fort. jag skriver att man inte öht borde ha körkort om man inte fattar att man inte får köra hur fort man själv tycker att man kan köra. Förstår du nu? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:34 | |
![]() | Jag vill inte ha en bil i baken när jag kör 110 på en 110-väg, oavsett hur bra vb tycker att han/hon kör. Det är onödigt, det är potentiellt farligt, och det är jävligt fånigt beteende. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:46 | |
![]() | Jag tolkade det solklart då....men vi släpper det... | |
| slånbär | 2012-12-05 21:47 | |
![]() | Ja gör det speedo för du var helt ute och cyklade där. | |
| teamgrens | 2012-12-05 22:08 | |
![]() | Jag har aldrig sagt att jag inte håller avståndet till bilen framför. Jag gör dessutom väldigt sällan omkörningar på enfiliga landsvägar. Och har aldrig sagt att jag är irriterad på folk som håller hastigheten. Blir du påkörd bakifrån är det oftast inte ditt fel. Har jag påstått annat? Och Vaddå att jag inte borde ha körkort. Vet du kanske inte att man kan köra bil innan man tar körkort? Övningsköra är ett exempel. Finns andra exempel med faktiskt. Om du tänker till. Om jag väljer att köra 120 på 110 väg så är det mitt val. Den som är löjlig då är den som medvetet hindrar mig från att komma förbi. Det är skillnad på att köra för fort och köra för fort. Och att köra för fort är inte alltid samma sak som att köra vårdslöst. Och nej jag kör inte onykter. Väldigt dum jämförelse. | |
| slånbär | 2012-12-05 22:14 | |
![]() | Visst men du skriver att du körde bil innan du fick körkort -inte att du övningskörde vilket faktiskt alla gör innan dom tar körkort. Vilka andra exempel finns på att man kan köra bil i trafiken utan att inneha körkort? Det är ingen skillnad på att köra för fort och köra för fort-för fort är alltid för fort. Utan undantag-att du tycker att det är ok att göra det vid vissa tillfällen visar ju bara på att du inte förstår att trafikregler och lagar är till för att följas-inte bara när du tycker att det passar. Förstår man inte det då ska man inte ens få körkort från början. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 22:17 | |
![]() | Nej det va jag inte. | |
| Karmosin _ | 2012-12-05 22:44 | |
![]() | Det är skönt att veta att slånbär och några fler är praktexemplar vad det än må vara gällande att hålla sig till lagen. För inte tänjer ni väl nånsin på någon annan heller? :O | |