Spelrum
Giraffen27
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 869

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2013-01-01 14:31
Antal inlägg: 20042

Du gör dig löjlig. Det är uppenbart att Slånbärs kunskaper överstiger dina i det här fallet.

Kokonut2013-01-01 14:37
Antal inlägg: 508

Vad är löjligt att man tycker att en hund skall avlivas när den har attackerat en människa?
Förklara gärna.

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-01 14:38
Antal inlägg: 2225

Hörde just att en kompis hund har legat under ett täcke och darrat i 17 timmar och ändå lyckats hålla sig. Bara tur att hon inte har dött.
Bara för att hänsynslösa privatpersoner hävdar sin rätt att leka stjärnornas krig.

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-01 14:39

Var inte den där fortköraren som hatar invandrare och hundar blockad?

Kokonut2013-01-01 14:42

Pratade med grannen vid tolvslaget igår.
Jämte han satt hans två hundar å beskådade folks fyrverkerier.
No prob.
Lär upp er hund rätt istället i vårt anpassande samhälle.
Idag har vi fyrverkerier. Har man hund lr katt lr vad man nu har så vet man konsekvenserna.

slånbär2013-01-01 14:53
Antal inlägg: 5539

Kokonut - återigen uppvisar du en total okunskap i ämnet. Att ha skottfasta hundar är det bästa och det grundar sig i bra avel och vettiga uppfödare. Att ta med sig hundarna ut mitt i fyrverkeriskjutandet är djurplågeri oavsett om hunden är skottfast eller ej och det beror på att ljudstyrkan och frekvensen är så hög att det är direkt skadligt för hörseln på hunden. Att utsätta sina hundar för detta är grymt och korkat.

Kokonut2013-01-01 14:59

Kan du berätta vart och hur detta fyrverkeri var där vi stod och tittade?
Denna person är hunduppfödare av rätt stor rang.
Tror faktiskt han vet vad han gör.
Han tränar sina hundar för olika ändamål.
Att inte attackera människor.
Skydda sitt hem.
M.m.

Eftersom du inte då hade en aning om fyrverkeriet så var det 200 m bort.

ttiittii - Ej medlem längre2013-01-01 15:00
Antal inlägg: 37631

en schäfer här har nyligen bitit ihjäl 2 hundar i granbyn,jag lägger inget på hunden ,det är ägaren som är lite vrickad,friska hundar med vettiga ägare biter inte folk om dom inte blir attakerade eller hotade av en människa

slånbär2013-01-01 15:17

Kokonut- dåså. Om det var på så långt avstånd och inga fyrverkerier som smällde i närheten så är det ju ingen fara. Om det smälldes i närheten - fullständigt oansvarigt. Om du har en vettig uppfödare och hundtränare i närheten så kan du ju passa på att lära dig något. Det skulle ju inte skada, förutsatt att det är en seriös uppfödare. Tyvärr så finns det alla sorter även där.
Ttiittii- en hund som biter ihjäl andra djur , oprovocerat, är inte mentalt stabil och bör avlivas. Det är självklart ägarens fel men en sån hund mår inte bra. Skador som uppstår under ett hundslagsmål är oerhört tråkigt och onödigt och skulle undvikas helt om folk hade sina hundar koppade eller under fullständig kontroll och 100% lydnad. Tyvärr så är det ofta så att det är små ouppfostrade och otränade hundar som pga felaktigt beteende startar dessa bråk och ofta med hundar av större storlek och kaliber vilket naturligtvis resulterar i svåra skador på den mindre hunden. Jag som har en hund av stor storlek har den alltid kopplad och bra lydnad är dock alltid orolig för att en mindre okontrollerad hund ska komma rusande och starta något somslutar i kaos. Har hänt massor av gånger,dock har jag så bra lydnad på min hund att han inte gör något men risken finns ju alltid.

Kokonut2013-01-01 15:21

Slånbär. Of course va det på längre håll. Ett fyrverkeri kan beskådas på långt håll så japp det va lugnt.
Hade det varit precis bredvid så har även jag svårt att han skulle ta ut hundarna å pajja deras hörsel...
Så vi e på samma spår.my friend.

slånbär2013-01-01 15:40

Skönt att vi kunde enas om något i allafall.

Kokonut2013-01-01 15:42

Klart man gör.
Utmana mig i ett spel istället.

slånbär2013-01-01 15:47

Done.

nippertippan2013-01-01 16:45
Antal inlägg: 792

Skönt att nyårsafton är över, men dom smäller fortfarande då och då. Men jag hade tur, min hund (schäfer)brydde sig inte ett dugg. Hon låg och sov djupt vid midnatt.

Mina föräldrar hade köpt ett sånt där hormon-halsband till sin Yorkie och det hjälpte tydligen jättebra. Tips till nästa år.

corlini2013-01-01 18:13
Antal inlägg: 3172

jag var lite orolig över 6 unghingstar ( 1 - 2år) som vi har ute på sk lösdrift och om de skulle bli skrämda av smällare, raketer och sånt och kanske ha sönder staketet och försvinna till skogs. just ett mission impossible att fånga unghingstar som skenar i mörkret. men det gick bra.

hundarna brydde sig inte alls, hur gick det för er andra djurägare då?

boffertomte2013-01-01 18:36
Antal inlägg: 1128

Slånbär, vad menar du med att hundar som biter ihjäl andra djur "oprovocerat" är mentalt instabila? Hundar är rovdjur. Vi kan klä ut dem i små dräkter, föna dem och bära dem i handväskan hur mycket vi vill, alla hundar äger förmågan att gå i byte på ett annat djur.

Är katter som dödar småfåglar och kaninungar också mentalt instabila? De bor ju hos människor, äter kattmat och sover i soffor. Borde inte de också därför betraktas som psykiskt störda för att de jagar och dödar trots att de är mätta och trygga?

snövits - Ej medlem längre2013-01-01 18:37
Antal inlägg: 1579

På vissa håll är det nte bara hundarnas skräcknatt.

slånbär2013-01-01 19:22

Hundar som är mentalt friska har inte driften att anfalla för att döda. Det jag menar med oprovocerat är just det att en hund som utan orsak ger sig på en annan är inte mentalt stabil men en hund kan döda en annan hund i ett hundslagsmål som uppstår tex då två hanar som inte riktigt har koll på rang och sånt kommer i bråk. Är det då stor skillnad i storlek, tex en rottis och en Papillon då är risken stor att den mindre hunden får dödliga skador. Detta utan att den stora hunden behöver vara mentalt instabil eller helt felaktigt uppfostrad.
Katter är mycket mer av rovdjur än vad hundar är på så vis att dom faktiskt utövar sin drift att jaga, fånga och döda ett byte. Hundar gör inte detta såvida dom inte är mycket osociala, misshandlade eller mentalt instabila pga av dålig avel. Många hundar har en stor jaktinstinkt utan driften att döda sitt byte.

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-01 19:27

Men alltså, släpp in i stort sett vilken normal hund som helst i en fårhage eller en kaningård och se blodtörsten sätta fart.

Minta2013-01-01 19:41
Antal inlägg: 20042

Jag tror inte att det är normalt att hundar dödar varandra i den meningen att man får räkna med det när man går ut med sin hund. Men om min hund kommer åt en kanin eller hare då kan man lugnt räkna med att det är klippt. Där rör det sig om instinkt att döda.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?